Katastrofalno stanje: Većina hrvatskih škola tek zadovoljava uvjet digitalne početnice

U sklopu pilot projekta ‘e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola’ kojeg provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, tijekom proteklog je mjeseca provedena evaluacija razine digitalne zrelosti u 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola. Rezultati istraživanja pokazuju kako je pred hrvatskim školama još mnogo posla da bi ostvarile status digitalno zrele škole.

Foto: srednja.hr, arhivske fotografije

Najveću CARNetovu konferenciju o školama budućnosti pratilo preko 980 sudionika

Naime, na skali od 1 koja označavo digitalno neosviještene škole, do 5 koja označava digitalno zrele škole, hrvatske su škole dobile prosječnu ocjenu 2 što ih svrstava u kategoriju – digitalnih početnica. 

Među 151 evaluiranom školom nema nijedne digitalno napredne ni digitalno zrele škole, ali isto tako nijedne digitalno neosviještene škole. Velika većina škola njih 82 posto spada u digitalne početnice, dok se otprilike svaka peta škola može smatrati zlatnom sredinom, tj. digitalno osposobljenom.

– Digitalizacija je prisutna u brojnim aspektima našeg života te je iznimno važno razvijati digitalnu kompetenciju koja se smatra životnom vještinom, odnosno jednom od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Naše obrazovne institucije, posebno osnovne i srednje škole, moraju biti u skladu s tim trendovima. Važno je naglasiti kako je, pored ulaganja u IKT opremu, potrebno i kontinuirano poticati nastavnike da tu opremu na prikladan način koriste. Tehnologija ne može zamijeniti nastavnika, ali mu može pomoći u nastavnom procesu, istaknuo je Zvonimir Stanić, v.d. ravnatelja CARNeta.

Odgovori