Pretraga

Saznajte otkud ideja za oznake noćnih tramvaja i zašto više ne voze do Mirogoja

A- A+

Vjerojatno se svaki Zagrepčanin zapitao zašto su noćni tramvaji baš označeni brojevima od 31 do 34, a moguće da su se isto zapitali i svi drugi koji su koristili javni prijevoz iza ponoći. Ako ste mislili da tramvajske linije 18, 19 ili 20 nikada nisu prometovale, u tome se varate, a provjerite zašto prema Mirogoju od 1967. godine voze samo autobusi.

Što više razmišljate o tramvajskim linijama, oznakama kao i samim vozilima, otkrivate koliko je zapravo stvari o ZET-u većini javnosti nepoznato. Budući da smo pisali o gradovima koji su ukinuli tramvajski javni prijevoz, modelima zagrebačkih električnh vozila te ponovnom uvođenju legendarne ‘desetke‘, donosimo vam još nekoliko zanimljivosti o Zagrebačkom električnom tramvaju.

Izdvojeni članak

Tramvaji u Hrvatskoj: Zagrebačke linije koje su kroz povijest ukinute

Oznake noćnih tramvaja

– Brojevi 31, 32, 33 i 34 na noćnim tramvajskim linijama izabrani su iz praktičnih razloga. Naime, noćne tramvajske linije prometuju drugačijim trasama u odnosu na dnevne te su i pripadajući brojevi vidljivo odvojeni, objašnjenje je koje su nam dali iz ZET-a.

Kad bi se oznake noćnih tramvaja samo nastavile na dnevne, bila bi veća vjerojatnost zabune kuda koja linija prometuje. Također treba uzeti u obzir da su se tramvaji pod brojem 18, 19 i 20 povremeno uključivali u promet kao izvanredne linije. Do njihova uključenja najčešće dolazi ljeti ili u drugom periodu kad se obavljaju radovi na pojedinim trasama.

Izdvojeni članak

Kazne za švercanje u ZET-u među najvišima izvan EU

Tramvajska nesreća među najvećima u svijetu

Tramvaj broj 13 do 31. listopada 1954. godine prometovao je od Mirogoja do Šoštarićeve ulice, no na taj dan se dogodila nesreća koja spada u najveće tramvajske nesreće na svijetu. Na spomenuti datum poginulo je 19 putnika, a njih 37 je bilo teže ozlijeđeno.

U jutro oko 8 i 30 sati vozač je shvatio da ne radi tračnička kočnica te da se tramvaj kretao nizbrdo brzinom oko 80 kilometara na sat, što je pet puta veća brzina od dopuštene. Kad je vozač počeo korisiti ručnu kočnicu, već je bilo prekasno te je tramvaj izletio iz tračnice. Prevrtao se do druge strane ulice gdje je iščupao stabla kestenja pa se zaustavio udarivši u željezni stup gradske rasvjete.

Kasnije se uspostavilo da su ista kola prije tragične nesreće imala sudar između Degenove i Medveščaka, no kako nije bilo veće vidljive štete vozač je nastavio vožnju. Zbog mirogojske nesreće tramvajski promet od Gupčeve zvijezde do Mirogoja ponovno je uspostavljen tek deset godina kasnije, no već 15. svibnja 1967. ukida se spomnuta trasa te od tada na Mirogoj voze samo autobusi.