Pretraga

U XIII. gimnaziji zdravstveni odgoj će se samo površno prijeći

A- A+


Izdvojeni članak

Većina srednjoškolaca se slaže s načinom uvođenja zdravstvenog odgoja

Nakon što smo objavili reakciju jednog profesora na javno pismo gimnazijalca i predsjednika Vijeća učenika XIII. gimnazije, Pavla Škoke Gavranovića, upitali smo spomenutog učenika da nam obrazloži svoja stajališta. Kazao nam je kako se u XIII. gimnaziji neće provoditi četvrti modul zdravstvenog odgoja koji se bavi spolnom i rodnom ravnopravnosti, jer ‘su to pravo profesori omogućili učenicima’.

Predsjednik Vijeća učenika XIII. gimnazije Pavao Škoko Gavranović nedavno je javno istupio službenim stavom Vijeća o zdravstvenom odgoju. Izrazio je gađenje prema spornom dijelu o spolnoj i rodnoj ravnopravnosti te pozvao sve profesore da ignoriraju podučavanje četvrtog modula koji se bavi seksualnošću. Umjesto toga je predložio svim profesorima da iskoriste vrijeme na satu kako bi se bolje upoznali s učenicima i popričali o nekim drugim problemima u školi.

Nakon istupa predsjednika Vijeća učenika javio se neimenovani profesor koji mu je odgovorio kako mu je iznimno čudno da gimnazijalac koji je dobio nagradu Luka Ritz za borbu protiv nasilja osporava educiranje drugima i to o pravima LGBT osoba.

Ravnatelj XIII. gimnazije nije imao primjedbi na stav Vijeća učenika

Kontaktirali smo Pavla Škoku Gavranovića da provjerimo kako su stavovi Vijeća učenika dočekani u školi, te što kane napraviti kad se budu predavali dijelovi o zdravstvenom odgoju.

– Profesori su nam rekli kako smatraju da ima dijelova koje ne bi trebalo predavati i da se te dijelove može samo površno spomenuti, ispričao nam je Gavranović.
Osim toga ravnatelj škole navodno potpuno podržava samostalnost Vijeća učenika i nije imao nikakvih primjedbi na stajalište učenika XIII. gimnazije.

Izdvojeni članak

Profesor se javno obrušio na gimnazijalca s konzervativnim stavom o zdravstvenom odgoju

Spolna i rodna ravnopravnost vodi ka afirmaciji LGBT zajednice

Učenike najviše muči ime dijela kurikuluma zdravstvenog odgoja koji se naziva Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje. U okviru tog modula jedan od ishoda jest i ‘raspraviti načine prevladavanja spolnih/ rodnih stereotipa’, što se ne sviđa učenicima XIII. gimnazije.

– Sama ideja predavanja rodno – spolnih stereotipa općenito u školi je apsurd jer o tome i odrasli, obrazovani i upućeni ljudi vode raspravu, argumentira predsjednik Vijeća učenika Gavranović.

On također smatra neprirodnim sam naziv modula ‘Spolna i rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje’. – Takvo nazivanje provlači očiglednu afirmaciju LGBT zajednice u hrvatsko društvo, objasnio je naš sugovornik.

Profesori su navodno potvrdili učenicima da ‘sporne’ dijelove neće predavati

Zbog gore navedenih razloga učenici će dolaziti na nastavu, a po riječima predsjednika Vijeća učenika ‘sporni’ dijelovi neće se predavati. Tvrdi da su učenicima to pravo sami profesori omogućili, te da neće doći do situacije u kojoj profesori predaju ‘sporne’ dijelove zdravstvenog odgoja.

– Ukoliko ipak dođe do toga pozivam sve učenike da nadglasaju profesora svojom željom za raspravom o nečemu važnijem, jer na kraju krajeva školski sustav pa i zdravstveni odgoj su tu zbog učenika, zaključio je.

Za kraj je nam je objasnio kako smatra da neimenovani profesor koji mu je javno odgovorio na njegovo pismo i nije možda profesor. – Ta osoba nije pročitala ni prvih sedam stranica kurikuluma jer je baratala s podacima koji nisu potpuno točni, a očigledno je da je stav dobila kroz gledanje vijesti i dnevnika, završio je gimnazijalac Gavranović.