Pretraga

Zašto hrvatski vlakovi toliko kasne?

A- A+

Vožnja vlakom može biti prilično ugodna, no na hrvatskim željeznicama je rijetko tako. Vlakovi kasne i po sat vremena, a čim jedan malo zakasni to se lančano reflektira na druge vlakove. No, reflektira se to i na putnike koji često puta frustrirani sjede u vlaku koji stoji na pruzi usred ničega, a nitko nema informaciju o tome kad će vlak nastaviti vožnju. Ove situacije poznate su za čak 33 tisuće putnika koji svakodnevno putuju u Zagreb.

U prošloj godini na Hrvatskim željeznicama vlakovi su kasnili oko dva dana, a kad se to podijeli s brojem vlakova ispada da je svaki putnički vlak kasnio u prosjeku oko četiri minute.

Ovi podaci su frustrirajući za gotovo 33 tisuće putnika koji se svakim danom koriste vlakom kako bi došli na posao, u školu ili pak na fakultet u Zagrebu. Putnici su nezadovoljni, a mogu se samo nadati da će Hrvatske Željeznice ove godine poraditi na svom prosjeku.

Izdvojeni članak

Otkrijte zanimanje: Htio voziti vlakove, a postao instruktor u autoškoli

Kondukter nema pojma kad će vlak krenuti

Krajem prošle godine jedan vlak prepun putnika je na pruzi između Karlovca i Zagreba stajao sat i pol jer se čekalo da dođe do smjene strojnog osoblja i strojovođe. Strojovođa je jednostavno odbijao raditi jer mu je završila smjena, pa je zaustavio vlak.

Iz HŽ – a su se ispričali i kazali kako je došlo do pogreške te da će za taj propust odgovarati netko iz organizacije prometa. Što se kasnije dogodilo nije poznato, a ono što je poznato svim putnicima jesu svakodnevni problemi na koje su se, nažalost, već priviknuli.

– Vlakovi stalno kasne, bila kiša, snijeg ili sunce i to bez ikakvog objašnjenja. Nedavno sam sjedila u vlaku u Dugom Selu i čekala da krene, a to je trajalo jako dugo, skoro 45 minuta. Tek tada je za dvjestotinjak putnika u vlaku ušao kondukter i kazao da nema lokomotive i da nema pojma kad ćemo krenuti, priča nam Matea koja se svakodnevno koristi HŽ – om.

Putnike najviše smeta neizvjesnost. Mnogo puta im se događaju situacije poput one da vlak stane između dvije stanice i tako stoji po pola sata. Konduktera nema i putnici nemaju nikakvu informaciju. Tada zovu na posao i pokušavaju šefovima objasniti da ne znaju kad će doći jer su ‘zarobljeni’ u vlaku.

– U prosjeku barem tri puta mjesečno kasnim na posao zbog kašnjenja vlaka. Na svu sreću imam fleksibilno radno vrijeme, ali kad imam neki sastanak moram zvati klijente i moliti ih za strpljenje, kazala nam je Valentina koja svaki dan putuje vlakom do svog radnog mjesta.

Izdvojeni članak

Lajk naš svagdašnji: Od Splita do Zagreba busom ili vlakom

Čim jedan kasni – kasne svi ostali

– U potpunosti razumijemo nezadovoljstvo putnika zbog kašnjenja vlakova, ali razlozi mogu doista biti najrazličitiji, odgovorila nam je Martina Elizabeta Lovrić iz HŽ-a na naše pitanje o razlogu kašnjenja vlakova.
Većina pruga na hrvatskoj željezničkoj mreži su jednokolosiječne pruge. To znači da se vlakovi moraju međusobno čekati, kako bi svi mogli proći.

Drugi razlog jest i vozni red koji je napravljen tako da putnik recimo koji putuje iz Osijeka za Munchen dolazi vlakom u Zagreb i treba nastaviti putovanje drugim vlakom za München.
Ukoliko njegov vlak iz Osijeka kasni, njegov vlak koji kreće za München će u polasku također kasniti jer čeka ovaj vlak iz Osijeka.
Često puta je razlog kašnjenja i sporija vožnja na određenim dijelovima pruge zbog, kako kažu u HŽ – u, ‘novonastalih stanja na pruzi’ ili pak kvar lokomotive, signalnog uređaja i tako dalje.

Vlakovi kasne i kad automobil podleti pod vlak te kad je u pitanju krađa materijala s pruge, nepovoljni vremenski uvjeti ili suicid.
Iz svega se da zaključiti da se i najmanje odstupanje samo jednog vlaka od voznog reda lančano reflektira na druge vlakove.
Iz svih nabrojanih ‘opravdanja’ od strane HŽ – a, putnici mogu samo slegnuti ramenima i oboružati se strpljenjem prilikom sljedeće vožnje vlakom.