Pretraga

Najraširenije predrasude o nastavnicima

A- A+

Hrvatska javnost je u posljednje vrijeme raspravljala o plaćama nastavnika te su mnogi istomišljenici tvrdili kako trebaju imati manje plaće budući da imaju više praznika od ostalih zaposlenika u javnom sektoru. To je samo jedna od predrasuda koje se vežu uz zanimanje nastavnika, no pogledajte koja su se još mišljenja ustalila o nastavnicima, iako su potpuno pogrešna.

Iako uspješnost učenika ovisi o kvaliteti samih nastavnika, na našim su se područjima ustalile brojne predrasude o ovoj profesiju. Većina ljudi misli kako nastavnici imaju visoke plaćer jer imaju više praznika od ostalih zaposlenika u javnom sektoru i kako im je zanimanje mediokritetsko, to jest prosječno i osrednje, te idealno za neambiciozne osobe.

Uz navedene, pogledajte još nekoliko predrasuda koje se vežu uz ovo zanimanje.

Izdvojeni članak

Nastavnici se peticijom bore protiv nasilja u učionicama


www.efm.ba

Previsoka plaća za previše praznika

Svi koji misle kako nastavnici imaju više praznika od ostalih zaposlenika u javnom sektoru se varaju. U onom periodu kad učenici nisu u školskim klupama, nastavnici obavljaju pozadinski posao koji uključuje vlastito učenje ili sudjelovanje na razrednim i nastavničkim vijećima.

Razrednici finaliziraju imenike, dnevnike, zapisnike sa razrednih vijeća, roditeljske sastanake te upisuju podatake u e-maticu za izradu godišnje statistike razreda, a zatim te podatke prepisuju u dnevnik. Nakon toga sve još jednom ručno provjeravaju kako bi uskladili matične knjige, imenike i svjedodžbe.

Iz godine u godinu predaju isti sadržaj

Kako se mijenjaju udžbenici, tako i nastavnici moraju proučavati novu literaturu i druge materijale koje koriste u nastavi. Osim što nastavnici moraju zainteresirati svoje učenike, moraju i razumjeti ono što predaju. Još jedan problem na koji nailaze predavači je taj što svaki razred ima drugačije radne navike, drugačije je okruženje pa sami tim za svako odjeljenje trebaju imati drugačiji pristup.

Nije istina da nastavnici svake godine ponavljaju jedan te isti sadržaj, jer se na svakom satu ulazi u raspravu iz koje se nauče nove, do tada nepoznate, stvari. Uz to što učenici uče od svojih nastavnika, proces se odvija i u drugom smjeru.

Izdvojeni članak

‘Nastavnici’ traže mogućnost oštrijih mjera za neposlušne učenike

Obavljaju prelagan posao

Svi znate kako se u školskim klupama obrazujete, ali i odgajate, što znači da su nastavnici odgovorni za vaše emocije, psihičko i fizičko stanje te učenje.

Ako malo bolje pogledate, prosječan nastavnik tjedno odradi 20-ak sati, što znači da dnevno svoju pažnju u potpunosti posvećuje velikom broju mladih osoba. Također nije rijedak slučaj da se nastavnici nađu u neugodnim i stresnim situacijama s problematičnim učenicima, ili s njihovim roditeljima.

Nastavnici su neambiciozni mediokriteti

Uzmete li u obzir činjenicu da najviše najobrazovanijih Hrvata radi u obrazovnom sektoru, postat će vam jasno kako nastavnici nikako ne mogu biti mediokriteti. Učenje je ozbiljan i vrlo važan proces u čovjekovu razvoju, stoga se osobe koje prenose svoje znanje na mlade ljude ne mogu smatrati neambicioznima.

Njihova ambicija se očituje u želji za pomaganjem, usmjeravanjem te obrazovanjem mladih naraštaja. Nastavnici popunjavaju roditeljske propuste te postavljaju temelje za daljni život, a bez njihova posla ne bi postojala ni ‘ambicioznija’ i ‘važnija’ zanimanja.