Pretraga

Dekan Učiteljskog fakulteta otkrio zašto ustraju na 0+5 modelu i provode dodatna testiranja uz maturu

A- A+

Učiteljski fakultet u Zagrebu jedan je od najpoželjnijih fakulteta u Hrvatskoj. Trenuto se odvijaju dva učiteljska programa, a u planu je njihovo spajanje. U razgovoru s dekanom Ivanom Prskalom doznali smo što je maturantima toliko privlačno na spomenutom fakultetu, zašto su zadržali dodatne ispite uz državnu maturu kao i razlog zbog kojega se pridržavaju 0+5 modela.

Provođenjem ankete među pet tisuća maturanata i brucoša doznali smo kako je zagrebački Učiteljski fakultet šesti najpoželjniji studij. Naime, uz ekonomiju, jedini je fakultet u Hrvatskoj koji je u odnosu na prošlu godinu zabilježio rast popularnosti. Stoga nam je dekan Ivan Prskalo izdvojio nekoliko informacija iz kojih je vidljivo otkud toliki interes za sami studij.

Kvote i tržišne potrebe

Prskalo ističe kako bi se podređenjem kvota tržišnim potrebama smanjila konkurencija, ali bi ostao ogroman pritisak na burzi rada. Dodaje kako s određenom visokom spremom ne morate uvijek raditi posao iz tog područja.

Orijentacije prema tržištu često su suprotne kvaliteti obrazovanja

Ivan Prsaklo na poziciji dekana spomenutog fakulteta se nalazi od 1. listopada 2012. godine, a ujedno je i predstojnik katedre za kineziološku edukaciju. Nedavno mu je uručena Thulinova nagrada te tako postao peti čovjek u Europi koji je nagrađen za izniman doprinos razvoju tjelesnog odgoja i obrazovanja na nacionalnoj i europskoj razini.

Osim što upravlja Učiteljskim fakultetom, urednik je i Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje, a iznimno je zadovoljan kvalitetom visokog obrazovanja koju njegov fakultet trenutno pruža. – Kvote smo smanjili, još u prethodnim dekanskim razdobljima, kako bi osigurali bolju kvalitetu studija, ali smo pri tome uvažavali i interes studenata, izjavio je dekan Prskalo.

Objašnjava kako ne bi trebalo radikalno smanjiti, ali ni povećati broj upisnih mjesta. Prema njegovu mišljenju, kvote se nikako ne mogu podrediti tržišnim potrebama jer u tom slučaju studenti ne bi upisivali fakultete koje doista vole, a na taj bi se način vrlo lako dogodilo da se na jedno upisno mjesto prijavljuje do 50 kandidata. Također je istaknuo kako je orijentacija prema tržištu često suprotna kvalitetnom obrazovanju.

Izdvojeni članak

Dekan FER-a: ‘Prije državne mature bilo je jednostavnije’

Razlog provođenja dodatnog ispita uz maturu

– Naše fakultetsko vijeće je donijelo odluku da će se uz polaganje državne mature, prilikom upisa Učiteljskog fakulteta, provoditi i dodatno testiranje u vidu testa opće informiranosti. No spomenuti test, kao ni intervju koji provodimo, nije eliminacijski, objašnjava dekan.

Dodaje kako imaju u planu poboljšati i osuvremeniti dodatne testove kao što je test opće informiranosti, a kako intervju služi za usmjeravanje studenata. Naime, mnogi kandidati u toj dobi ne znaju procijeniti svoje mogućnosti, kao ni odrediti studij koji je za njih najbolji.

– Stoga mi tijekom razgovora usmjeravamo studente na druge fakultete ukoliko se pokaže kako učiteljski studij nije najbolji za njih, ističe Prskalo uz napomenu kako svake godine dobivaju sve bolje i kvalitetnije studente.

Izdvojeni članak

Ravnatelj XV. gimnazije otkrio tajna uspjeha Miočana na maturi


Problemi prvostupnika oko zapošljavanja

U Njemačkoj je, prema Prskalovim riječima, situacija racionalnija jer oni zapošljavaju prvostupnike koje manje plaćaju, jer im realno ne trebaju više znanstvene kompetencije zaodređene poslove, a istodobno je kraći put do potrebnog kadra. Za razliku od njih, na našem tržištu rada prvostupnici imaju velikih problema prilikom zapošljavanja.

Ustrajanje na 0+5 modelu

Kada je fakultet prešao sa stručne na sveučilišnu razinu, po preporuci Nacionalnog vijeća za viskoko obrazovanje da nastavnički studiji budu integrirani, prihvatili su 0+5 model. Dekan objašnjava kako su na taj način onemogućili da se u razredu na nastavi pojavi netko sa samo tri godine visokog obrazovanja. Ističe kako i nastavnički studiji koji rade po modelu 3+2 koncipiraju studij na taj način da nastavničke kompetencije studenti steknu tek po završetku svih pet godina.

– Mi radimo po modelu 0+5 te smo na taj način izbjegli vještačku barijeru između preddiplomskog i diplomskog studija. Puno opravdanje drugih modela vidim samo po pitanju horizontalne pokretljivosti, jer je nakon stjecanja zvanja „prvostupnik“ olakšan prelazak i nastavak studija na drugom fakultetu, govori Prskalo.