Za svoje zanimljive radove, studentice Nikolina i Tena dobitnice su nagrade ‘Mlada nada’

U programu treće Studentske konferencije, Hrvatska udruga za odnose s javnošću dodijelila je i druge godišnje studentske nagrade ‘Mlada nada’. Peteročlani stručni žiri na čelu s predsjednicom Anom Tkalac Verčič te članovima Zdeslavom Milasom, Mirelom Holy, Ivanom Tavra i Bojanom Mandić, ocijenio je sve pristigle radove i pohvalio zavidnu razinu razumijevanja i složenosti tema svih radova, a studentice Sveučilišta u Osijeku i Sveučilišta Sjever za svoje radove s Konferencije ponijele su laskavu titulu najboljih.  

Privatne fotografije

Ovogodišnje slavljenice nagrada ‘Mlada nada’ su studentice Nikolina Kuliš Pušić za diplomski rad ‘Uloga i boje u interkulturalnoj komunikaciji’ te Tena Malinić za završni rad na temu ‘Imidž i identitet struke i praktičara za odnose s javnošću’. Obje su nam otkrile kako ima nagrada za rad itekako mnogo znači s obzirom na to da se i jedna i druga u budućnosti vide u profesiji koju ova Udruga i promiče. 

Diplomski rad zaslužan za obnovu varaždinskog gradskog kupališta

‘Boje su boje. Što reći o njima?!’

Nikolina, sa Sveučilišta Sjever gdje je diplomirala Odnose s javnostima i komunikologiju u razgovoru za Srednju.hr otkrila je kako je tema za njezin nagrađen diplomski rad došla sasvim spontano pa iako se nije nadala da će se iz seminarskog rada izroditi kvalitetan diplomski, dala je priliku priliku profesorici Ani Globočnik Žunac koja joj je kaže, u sklopu kolegija Persuazija i interpersonalna komunikacija nesvjesno odredila temu ‘Boje u komunikaciji’.

– Na prvu, pomislila sam pomalo naivno da se o tome nema što pisati jer ‘boje su boje’, što reći o njima? Međutim, nakon vrlo kratkog istraživanja kroz literaturu shvatila sam da imam mnogo materijala i opcija pa sam sa završetkom seminarskog rada znala da će i tema mog diplomskog rada biti vezana uz boje. Moja mentorica, Ljubica Bakić-Tomić, dala je završnu ideju da u priču o bojama uključim interkulturalnu komunikaciju, rekla nam je Nikolina.

Sada već bivša studentica kazala nam je kako je proučavajući boje za svoj diplomski došla je raznih spoznaja, primjerice boje u različitim kulturama imaju potpuno različiti simbol. 

– Na primjer, u zapadnoj kulturi prilikom ceremonije sprovoda najprimjerenijom bojom odjeće smatra se crna boja pa se ona tradicionalno odjeva u toj prilici. Istovremeno u istočnim kulturama poput Kine ili Japana na sprovodu je bijela uobičajena boja odjeće i smatra se bojom žalosti. Takvih primjera je bezbroj pa u komunikaciji između pripadnika različitih kultura, osobito onih koji međusobno ne poznaju kulturološku pozadinu sugovornika, može doći do konflikata ili nesporazuma. U radu su osim teorijskog dijela koji objašnjava pojmove poput komunikacije, interkulturalne komunikacije, neverbalne komunikacije, kulture, simbola, znaka, boje te njihove međusobne odnose, predstavljeni i rezultati istraživanja o razlikama u percepciji boja između pripadnika hrvatskog i mađarskog kulturnog kruga. Zanimljivo je što su i kod pripadnika dvaju toliko bliskih kulturnih krugova uočene značajne razlike u percepciji boja, objašnjava Nikolina koja dodaje kako je njen rad itekako primjenjiv ne samo u PR-u već i mnogo šire.

Privatne fotografije

Uz diplomski rad snimio film i predstavu te pokazao kako se boriti sa životnim poteškoćama

Budući da joj je želja nastaviti se baviti PR-om što je u konačnici i njezina struka, nagrada HUOJ-a svakako joj mnogo znači. 

– Rad i istraživanje provedeno u svrhu izrade rada opsežni su i mnogo mi znači pohvala stručnog žirija da je rad metodološki izvrsno osmišljen. To mi je pokazatelj da mogu i znam napraviti nešto kvalitetno i dobro, a kao mladoj osobi koja upravo traži posao i svoje mjesto u PR-u to je velika i važna potvrda, osobito zato što dolazi od HUOJ-a, ističe Nikolina Kuliš Pušić.  

Mladoj aktivistici Malali Jousafzai uručena najprestižnja europska nagrada na području borbe za ljudska prava

Motiv za napredovanje

Tenu sa Sveučilišta J.J.Strossmayer u Osijeku s Odjela za kulturologiju, za završni rad potaknula je osobna zainteresiranost za područje odnosa s javnošću, ali i dojam negativne percepcije koju struka dobiva. Zanimalo ju je, kaže, je li imidž odnosa s javnošću uistinu negativan i u kolikoj mjeri.  

– Bazirala sam se uglavnom na istraživačkom dijelu rada, odnosno na analizi online ankete koju sam provela. Prvenstveno me zanimalo mišljenje javnosti, a statistički podaci na ispitanom uzorku, dokazali su kako struka odnosa s javnošću uistinu ima loš imidž, ističe Tena. 

Iako se nije nadala da će njen rad osvojiti ovogodišnju nagradu, Tena ima razloga za sreću, a i samo priznjanje veliki joj je poticaj za dalje. 

– Nagrada ‘Mlada nada’ predstavlja priznanje strukovne udruge za pokazano znanje, izvrsnost i zalaganje studenata visokih učilišta. Za mene osobno, ona predstavlja motiv za daljnje projekte i napredovanje u struci za koju se obrazujem, priznaje studentica Kulturologije. 

I za Tenu svijet PR-a je mjesto gdje sebe vidi u budućnosti. Dinamika, komunikacija s ljudima i prisustvovanje na raznosvrsnim događanjima, Tenu veseli i nada se kako će jednog dana i ona postati dio toga.

Privatne fotografije

Odgovori