e-Škole: Pogledajte kako će u budućnosti izgledati nastava u hrvatskim školama

CARNet je za potrebe hrvatskih e-Škola izradio 100 scenarija podučavanja, koji će profesorima pomoći pri snalaženju u novom, digitaliziranom okruženju. Svaki scenarij predviđa korištenje tehnologije i inovativnih metoda u poučavanju matematike, kemije, fizike ili biologije. Rezultati projekta predstavljeni su na prošlotjednoj radionici za nastavnike, na kojoj su se mogli upoznati s novim pristupom u hrvatskim školama.

foto: Anton Mezulić| www.srednja.hr

Pilot projekt e-Škole krenuo je 2015. godine kao dio šireg programa cjelovite informatizacije i stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće. Cilj je do 2022. godine svim školama u Hrvatskoj omogućiti korištenje suvremenih tehnologija u nastavi kako bi se učenicima na kvalitetniji i zabavniji način ponudilo znanje koje će im biti potrebno za daljnje obrazovanje i funkcioniranje u modernom svijetu.

VIDEO: 'Škole budućnosti imale bi predmet koji se zove Život'

Scenariji potiču na korištenje multimedije, online alata te učenje kroz praksu

CARNet je do sada izradio 100 scenarija podučavanja za matematiku, kemiju, biologiju i fiziku, a do početka iduće školske godine završit će i preostalih 240 scenarija, s kojima će pomoći profesorima u korištenju novijih tehnologija.

Svaki od njih predlaže niz inovativnih ideja za provedbu specifičnih nastavnih tema kroz nastavne aktivnosti. Scenariji nastavnicima predlažu suvremene pedagoške metode, prikladnu tehnologiju, digitalni nastavni materijal i digitalni alat za provedbu nastavne aktivnosti.

Na primjer, u scenariju ‘Molekule sreće i nesreće’ predlaže se kvalitetna obrada teme alkoholizma i uživanja alkohola među mladima, kako bi se učenike potaknulo na kritičko promišljanje. Uz pozivanje predavača i moderatora popratne nastave, od profesora se traži i korištenje online upitnika, čiji će rezultati potaknuti na raspravu.

Pri obradi ove važne teme zamišljeno je i gledanje filma legendarnog Roberta Knjaza, ‘Razmisli – treba znati stati’. Sam film je izrađen kao nastavni materijal, a u njemu mnogobrojni stručnjaci i poznate osobe poput Enisa Bešlagića i Željka Pervana upozoravaju na opasnosti koje donosi prekomjerna konzumacija alkohola u maloljetničkoj dobi.

Ovaj scenarij podučavanja za kemiju u osmom razredu predviđa dijeljenje učenika u četiri skupine i provođenje vođenog gledanja filma za usmjeravanje pažnje đaka i razvijanje svijesti o uzrocima pijenja alkohola, mjestima na kojima se pije alkohol, ponašanju osoba pod utjecajem i posljedicama pijenja alkohola.

Pogledajte kako izgleda prekrasna škola budućnosti

Tražit će se od učenika da iznesu svoje mišljenje

Po završetku filma od učenika će se tražiti da iznesu svoje mišljenje. Predviđa se i izrada pokusa kojim će se objasniti kemijski alkotest, ali i korištenje 3D prikaza molekula metanola i etanola.

Zanimljiv nam se učinio i scenarij za gradivo drugog razreda srednje škole ‘Sad me vidiš, sad me ne vidiš’. Nezasićene i prezasićene otopine, ioni, topljivost soli i utjecaj temperature na topljivost soli u hrvatskim se školama do sada obrađivao uglavnom pomoću papira i olovke, jednadžbi i definicija.

Ovi, do sada mnogima dosadni školski sati, digitalizacijom bi škola trebali postati puno zanimljiviji. Termodinamičke aspekte otapanja soli i slična svojstva školarci će usvajati kroz izradu jastučića za grijanje. Prvo će provesti istraživanje pomoću stranice Go Lab, a nakon što završe jastuk, profesorima se savjetuje da njihove uratke objave u obliku izložbe na online alatu Padlet.

Kako će izgledati gradivo iz predmeta koje volite učiti te hoće li dosadno gradivo postati zanimljivije, pogledajte na web stranici scenariji-poucavanja.e-skole.hr.

Kako izgleda film Roberta Knjaza, koji će se gledati na satu iz kemije, pogledajte na dnu.

Odgovori