Pretraga

Student i poduzetnik: Matej je 3 godine radio preko SC-a da bi mogao pokrenuti tvrtku

A- A+

Razina aktivizma studenata Hrvatskoj i nije baš visoka. S obzirom na opće gospodarsko i ekonomsko stanje u državi ne iznenađuje kako većina mladih u toj dobi niti ne razmišlja o pokretanju vlastite tvrtke. No, kreativnog Mateja Brečića iz Zagreba to nije nimalo sputavalo u ostvarenju cilja. Ovaj zagrebački student tri je godine naporno radio preko student servisa kako bi zaradio kapital za pokretanje svoje, sada već poznate i uspješne tvrtke Pocket.hr.

Matej Brečić, fotografija iz privatne kolekcije

Javljam se Mateju kako bih željela o njemu pisati članak, i kao što to često biva sa studentima, očekujem da će odugovlačiti i po par dana s odgovaranjem na moja pitanja, pogotovo sada kada su praznici. 

Već nekoliko sekundi poslije dobivam odgovor na poruku – Matej mi pristaje odgovoriti na pitanja, a to i čini svega 20-ak minuta nakon što sam mu ih poslala. Jer iako je ljeto, on ne odmara. Ispitni rokovi su iza njega, ali osim fakulteta Matej ima jednu veliku obavezu: upravljanje tvrtkom koju je sam, vlastitim idejama, radom i trudom pokrenuo.

Većinu posla obavlja sam, a za šivanje zadužena zagrebačka tvrtka i student TTF-a 

Mateju Brečiću svega su 22 godine, živi u Zagrebu, a završio je 4. godinu komunikacijskog menadžmenta na Veleučilištu Baltazar. Nakon tri godine rada putem student servisa, a pred otprilike godinu dana, pokrenuo je vlastitu tvrtku koja se bavi dizajniranjem i proizvodnjom odjeće – Pocket.hr. 

– Ideja se duže vrijeme razvijala u glavi, htio sam pokazati da se može uspjeti u Hrvatskoj, neovisno kroz modni brand ili neke druge projekte, kaže nam Matej. 

Naziv ‘Pocket’ odabrao je zbog zaštitnog znaka na odjeći – džepa, dok dodatak ‘.hr’ stoji radi prepoznatljivosti unutar Hrvatske, ali i radi lakšeg kasnijeg registriranja domene. Njegova je odjeća namijenjena svima, a ciljana skupina ljudi je 16-35 godina, neovisno o spolu. 

– Što se posla tiče, sve obavljam ja, od dizajna, vođenja društvenih mreža, korespondencije s kupcima do slanja pošiljaka. Za šivanje mi je zadužena tvrtka Markonci iz Zagreba te jedan student tehnološkog fakulteta, kaže Matej. 

Za sada se narudžbe odvijaju putem društvenih mreža (Facebook, Instagram ili putem e-maila: [email protected]), a u planu je pokretanje i web shopa.

Izdvojeni članak

Mladi Osječani osmislili prvi mobilni hostel u svijetu

‘Slijedite svoje snove, ali se pripremite na žrtve’ 

Mnogi će se vjerojatno zapitati zašto ovaj mladi poduzetnik još uvijek studira, kada je ionako već uspješan. Međutim, Matej tvrdi kako mu je upravo školovanje u velikoj mjeri pomoglo da pokrene vlastiti posao. 

– Školovanje mi je svakako pomoglo, posebno kolegij Osnove marketinga profesorice Ivane Lacković gdje sam shvatio koliko je bitno zadržati kupca zadovoljnim kroz sve segmente – komuniciranje, brandiranje, kvaliteta i slično, objašnjava Matej. 

Ovaj uspješni student već ima ideje za nove kolekcije, a želio bi proširiti svoj asortiman i broj zaposlenih. U planu mu je i realizacija još dva projekta, ali o tome nešto više kada budu dokraja provedeni. 

Za kraj, Matej poručuje kako treba biti uporan i ustrajan u ostvarenju svojih ciljeva i kako je upravo to ključ uspjeha. 

– Mladima poručujem da slijede svoje snove, ali da se pripreme na velike žrtve. Danas vlada mišljenje kako bi svatko trebao biti poduzetnik, ‘sam svoj šef’, ali jako malo ljudi je spremno na sve izazove. Možete zaboraviti radno vrijeme 8 – 16 sati, patit će socijalni dio života, ali ako ste spremni na to, ništa vam neće stati na kraj, zaključuje Matej.