Pretraga

Maturanti podijeljeni oko težine eseja na B razini: ‘A razina bila je jednostavnija’

A- A+

Ukupno je 10.778 kandidata ove godine prijavilo B razinu ispita Hrvatskog jezika na državnoj maturi. Najviše prijavljenih, njih 8.489, dolazi iz strukovnih škola. Danas se pisao prvi dio tog ispita, interpretativnii esej vezan uz Shakespeareovo dramsko djela Hamlet. Kako ne bi došlo do nikakvih neregularnosti poput prošlogodišnje, ispitne knjižice i dodatni materijali školama su bili dostavljene jutros.

Flickr; Akash Kataruka

Prvom ispitnom cjelinom, odnosno školskim esejom ispitivalo se razumijevanje teksta, književnoteorijska i književnopovijesna znanja te uporaba hrvatskoga sstandardnogjezika. Školski esej ukupno je trajao 160 minuta i donosi 50 posto ukupne ocjene iz ovog obaveznog predmeta.

Izdvojeni članak

Maturanti odahnuli: Nije bilo Kiklopa, a smjernice su dozvoljavale slobodu u izražavanju

Tema je bila jednostavna, a smjernice su olakšale pisanje

Prema ispitnom katalogu, kandidati su na nižoj razini mogli očekivati esej iz osam odabranih književnih djela, a pisali su interpretativni esej iz Shakespeareovog Hamleta.

– Esej je bio interpretativni, smjernice su bile potpuno razumljive. Morali smo okarakterizirati Hamleta kao lika i interpretirati ulomak. Esejsko pitanje je bilo zašto je ovo djelo još uvijek svevremeno, rekao nam je Jakov, maturant zagrebačke VII. gimnazije i dodao kako mu ova tema nije bila teška za interpretaciju te kako nije imao nikakvih nejasnoća prilikom pisanja eseja.

Da esej nije bio prekompliciran za pisanje potvrdio je i njegov vršnjak Matija, učenik Gospodarske škole Varaždin.

– Tema je bila OK i zaista nije bilo teško. Jedini je problem što sam zzamijeniolik Klaudija s likom Polonija. Nadam se da mi zbog toga ne budu previše umanjeni bodovi, mislim da mi ocjena ovisi o toj grešci, kazao je Matija.

Izdvojeni članak

Matura iz kemije: Nije u redu da traže zaključivanje, ako su nas učili samo suhoparne činjenice

Vremena je bilo i više nego dovoljno

Za razliku od Matije i Jakova, temom baš i nije bio oduševljen Silvio, učenik Srednje škole Ivan Švear iz Ivanić Grada. Iako su mu se smjernice bile jasne i djelo poznato, on iz esejskog dijela ispita ne očekuje dobru ocjenu jer nije napisao dovoljan broj riječi.

– Nisam baš zadovoljan ovim djelom ispita. Na A razini esej se pisao na temelju djela ‘Povratak Filipa Latinovicza i smatram da je ta tema bila puno jednostavnija i lakša za shvaćanje, kaže nam Silvio koji priznaje kako se za esejski dio ispita nije pripremao, već se priprema samo za sutrašnji ispit.

Na ispitima u Matijinoj, Jakovljevoj i Silvijevoj školi nije bilo nikakvih neregularnosti, a vremena za pisanje, kažu nam ova tri maturanta, bilo je i više nego dovoljno.