Pretraga

Tema na nižoj razini Hrvatskog zahtijevala pisanje o feminizmu: Maturanti dobili djelo izvan popisa lektire

A- A+

Na red je danas na državnoj maturi došao Hrvatski jezik, točnije prvi dio u kojemu su maturanti pisali esej. Ukupno je ovu razinu Hrvatskog prijavilo malo više od 10 tisuća pristupnika, a danas su morali usporediti dva djela domaće književnosti – Novakove Posljednje Stipančiće i Dugu Dinka Šimunovića, koja nije bila na popisu djela za maturu. Unatoč tome, većina je i više nego zadovoljna napisanim.

Foto: pixabay

Čini se kako ovogodišnji maturanti nisu imali previše problema s esejem iz Hrvatskog jezika, kojega su pisali danas. Oni na višoj razini kazali su nam da je tema bila poprilično općenita pa su se snašli, a na osnovnoj, na kojoj se pisao usporedni esej djela Duga i Posljednji Stipančići, situacija je slična.

Izdvojeni članak

Na A razini eseja iz Hrvatskog jezika maturanti masovno pljuvali po obrazovnom sustavu

Tema: položaj i odgoj žena u društvu 

– Dobili smo dva polazna teksta, Posljednji Stipančići i Duga. Trebali smo smjestiti prvi polazni tekst u prostor i vrijeme, tj. kada je napisan. Zatim je bilo potrebno opisati lik Lucije Stipančić, usporediti dva polazna teksta i obrazložiti svoje tvrdnje, prepričava nam maturantica Elena. 

Njoj esej nije bio previše zahtjevan niti tema komplicirana jer se za maturu pripremala. 

– Pročitala sam Posljednje Stipančiće za lektiru i pripremila sam se tako da sam ponovila fabulu i povezala likove. Mislim da je bilo previše vremena za pisanje jer je većina učenika završila prije, ali svakako je bolje da je vremena previše nego premalo, rekla nam je Elena i dodaje da u njenoj školi nije bilo nikakvih izgreda. 

Kaže, u eseju je uglavnom odgovarala na zadane smjernice, a većinom je pisala o odgoju i položaju žena u društvu, što je i bila svojevrsna tema. 

Prezadovoljna je, kako kaže, i maturantica Lucija Jerončić iz splitske Nadbiskupske klasične gimnazije, koje je očekivala da će esej biti puno zahtjevniji nego što je bio. 

– Za esej sam pročitala kratke sadržaje svih lektira za nižu razinu koje su bile predviđene za esej i vrlo malo sam se spremala. Tema je za mene bila jako lagana i očekujem jako dobar rezultat, kaže Lucija koja također smatra da je vremena za pisanje eseja bilo i previše.

Izdvojeni članak

Maturanti s područja zahvaćenog požarom ne moraju na maturu zbog opasnosti

Nije bilo problema s Dugom koja nije bila na popisu djela za maturu 

Smjernice koje su se većinom odnosile na položaj žena u društvu pomogle su i Luciji, a na temelju njih napisala je i svoj zaključak. 

– Uglavnom, prezadovoljna sam. Čak sam napisala previse riječi pa sam morala križati, a to mi se nije nikada do sada, kada bi pisali eseje, nije dogodilo, kaže Lucija. 

Problem joj nije bilo niti to što se na eseju pojavilo djelo koje nije bilo na popisu lektire za maturu, niti je čula da se netko od njenih kolega oko toga bunio. 

– Mislim da nije trebalo biti sporno jer je ulomak bio jasan da se moglo iz njega iščitati srž djela, zaključuje Lucija. 

Zadovoljan je napisanim i David, maturant Srednje glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova. 

– Oba djela sam pročitao i proanalizirao prije državne mature. Tema po meni, nije bila teška, a ishod nadam se da će biti dobar i zadovoljavajuć. Prepisivanja nije bilo, stvarno su rigorozni. Što se količine vremena tiče, mislim da ovisi od osobe do osobe. Meni je bilo i previše, ali tko se kako snađe u temi, kaže nam David. 

Dodaje, tema je inzistirala na pisanju o feminizmu i ženskoj emancipaciji, pa je o tome i pisao, a smjernice su mu itekako bile od koristi u sastavljanju eseja. 

– Morali smo opisati lika u djelu, iskazati vlastito mišljenje i reći nešto o samom književniku djela i smjestiti ga u razdoblje, kaže nam David.