Pretraga

Akademici Paar i Kostović tvrde da nisu plagirali u javnoj raspravi kurikuluma

A- A+

Žaklina Luša, članica ekspertne skupine za provedbu kurikularne reforme iz predmeta Biologija u tvrdi kako su akademici Vladimir Paar i Ivica Kostović za vrijeme stručne i javne rasprave kurikuluma plagirali svoje komentare. Kontaktirali smo akademike koji tvrde da to nije istina – Kostović nam je kazao kako se u svojim primjedbama isključivo osvrnuo na kognitivnu zrelost djeteta i napisao samo stranicu teksta, dok Paar kaže kako nikada nije pisao, niti potpisivao ikakve recenzije iz kurikuluma Biologije.

Paar i Kostović/screenshot: YouTube

Biologinja Žaklina Luša optužila je akademike Vladimira Paara i Ivicu Kostovića kako je prvi dio njihova prijedloga plagijat rada grupe autora i autorica od kojih su četiri bile članice Stručne radne skupine za biologiju, dok je drugi dio plagijat ‘Pravilnika o opštim standardima postignuća’ koji se koristi u Srbiji, piše Index.hr.

Izdvojeni članak
prosvjed za cjelovitu kurikularnu reformu 1. lipnja 2016.

Službeno je: Konačan kraj kurikularne reforme kakvu znamo

Luša: ‘Oni kritiziraju naš novi prijedlog kurikuluma, a kao rješenje predlažu naš stari’

Na prvom je dokumentu radila i sama te je plagijat odmah prepoznala. Kako kaže radi se o tekstu na kojemu je radila još 2011. godine.

– Dakle, oni kritiziraju naš novi prijedlog kurikuluma, a kao rješenje predlažu naš stari. Mi smo u međuvremenu proveli cijeli niz istraživanja tako da su se neka rješenja dijelom promijenila, mada je temelj ostao isti. Uz to u drugom dijelu prijedloga prilažu plagijat, odnosno prijevod srpskog programa koji je objavljen na službenim stranicama srbijanskog ministarstva. Cijeli drugi dio prijedloga koji je stigao od Paara i Kostovića običan je prijevod srbijanskog, kazala je za Index.hr Luša.

Uz to su, tvrdi članica stručne skupine, njihovi dvodijelni prijedlozi potpuno nekompatibilni jer je jedan sadržajnog karaktera, a drugi je postavljen konceptualno, pa se iz toga uopće ne može iščitati što akademici zapravo predlažu.

– Komentar je prvi put poslan na stručnu raspravu s adrese Ivice Kostovića iz Instituta za istraživanje mozga u kojem on radi. Drugi puta isti je komentar u javnu raspravu poslao akademik Vladimir Paar. On je sve dokumente sa stručne rasprave jednostavno ponovno kopirao u javnu unatoč činjenici da smo se mi na sve primjedbe u međuvremenu već očitovali. Dakle, mi sada imamo novi, unaprijeđen dokument koji je prošao kroz stručnu raspravu, a oni nam šalju iste stare komentare koji se odnose na njegovu staru, nultu verziju. Paar ih pritom predstavlja u ime Kostovića, kazala je Luša za Index.hr.

Dodaje kako je zapravo sporna činjenica što netko u javnu raspravu uvrštava tuđe komentare te kako se to jedino može shvatiti ‘ako spomenute ljude doživimo kao neku politikantsku kliku, a ne kao pojedince’.

– Da tako nekako zapravo i stoje stvari, dalo se naslutiti već iz stručne rasprave. Primjerice, kada smo primili primjedbe, naša je skupina svakom pošiljatelju uputila zahvalu. Međutim, neki od njih poslali su nam poruke da nam oni ništa nisu slali, da su samo radili neku recenziju koju je od njih tražio HAZU. Dakle, netko je tu recenziju koju je tražio HAZU, bez njihovog znanja slao u njihovo ime na stručnu raspravu, rekla je za Index.hr Luša optuživši pritom HAZU za nestručnost, a spomenute akademike za neprofesionalnost i neozbiljnost.

Izdvojeni članak

Ova hrvatska gimnazija provodi vlastitu kurikularnu reformu

Kostović tvrdi kako je došlo do zabune i tekstovi su bez njegova znanja ušli u javnu raspravu

Spomenute akademike odlučili smo kontaktirati, kako bi se očitovali o navedenim optužbama. Akademik Ivica Kostović kazao nam je kako je u raspravi o kurikulumu iz Biologije dao nekoliko općih primjedbi na jednoj stranici teksta, jer ga je za to zadužilo Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU, čiji je predsjednik akademik Paar te kako nije napisao nijedan drugi tekst.

– U svojim primjedbama isključivo sam se osvrnuo na kognitivnu zrelost djeteta, u što imam potpuni uvid temeljem praćenja znanstvenih spoznaja na tom području. Do zabune je vjerojatno došlo jer sam proslijedio Znanstvenom vijeću za obrazovanje i školstvo HAZU neke tekstove pojedinih biologa, a koji su zatim neselektivno i pod mojim imenom, a bez mog znanja, ušli u javnu raspravu, objašnjava Kostović.

Tvrdi kako je Odbor za suradnju sa sveučilištima i znanstvenim institutima HAZU kojim predsjedava dao isključivo općenite primjedbe na kurikulum.

– Nije nam bilo na kraj pameti pisati razrađeni kurikulum za osnovnu ili srednju školu. Sve u svemu, zlonamjerno podmetanje, ne možeš se ispričati za nešto što nisi napisao. Ipak dozvoljavam da neki ljudi nisu dovoljno upućeni pa su zbog toga iznosili pogrešne optužbe, zaključuje Kostović.

Izdvojeni članak

Zagrebački MIOC napravio novi kurikulum kroz projekt Matematika između realnog i virtualnog

Paar tvrdi da nikada nije pisao, niti potpisao tekst recenzije o Biologiji

Svoj komentar na optužbe imao je i akademik Vladimir Paar koji tvrdi kako nikada nikakve komentare o kurikulumu Biologije nije pisao, niti je potpisivao ikakav tekst recenzije o Biologiji.

– Smiješno je tvrditi da netko može plagirati tekst u kojemu nije napisao niti jednu jedinu riječ niti potpisao, zar ne? Za Vašu informaciju, na zahtjev zamjenika ministra kopije svih priloga koji kao recenzije dolaze u Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti naša tajnica automatski prosljeđuje elektronski Ministarstvu za javnu raspravu u svrhu eventualnog poboljšavanja kvalitete predloženih kurikula koji se razmatraju u Ministarstvu. Tekst koji Vas zanima na uobičajen način tajnica je proslijedila Ministarstvu. No taj tekst još nije bio razmatran u Vijeću, i nije uključen u ‘Plavu knjigu’ s recenzijama CKR-a koju je nedavno izdalo Sveučilište u Zagrebu (glavni i odgovorni urednik akademik Vladimir Bermanec). To možete lako provjeriti.
Na Vaš upit sada sam se raspitao kako je tekst za koji pitate stigao u HAZU i saznao da ga je uputio jedan biolog izvan HAZU koji je sudjelovao u ranijem koncipiranju toga teksta, zaključuje Paar.