Građanski odgoj ne bi trebao biti zaseban predmet, a ove godine ga ekspermentalno provodi dvostruko više škola

Prošle godine su dvije srednje i četiri osnovne škole eksperimentalno uvele građanski odgoj i obrazovanje. Nekoliko ravnatelja spomenutih škola nahvalilo je GOO kao što su i istaknuli veliku zainteresiranost učenika. Stoga nije čudno da je početkom nove godine još šest škola uvelo spomenuti predmet. Ravnateljica OŠ Ivan Goran Kovačić u Petrinji Gori Valentina Vujnović otkrila nam je zašto GOO ne bi trebao biti zaseban predmet te zašto su i ove godine nastavili s njegovim provođenjem.

Građanski odgoj i obrazovanje prošle godine se po prvi puta eksperimentalno provodio u nekoliko osnovnih te srednjih škola. Budući da je već drugi tjedan školske godine 2013./2014. odlučili smo provjeriti je li broj obrazovnih institucija porastao, kao i jesu li sve prošlogodišnje škole nastavile dalje s provođenjem GOO-a.

Građanski odgoj i obrazovanje uskoro u svim školama

Porastao broj škola koje su uvele GOO

Školske godine 2012./2013. GOO su eksperimentalno uvele četiri osnovne te dvije srednje škole. Kako su ravnatelji istih pokazali veliko zadovoljstvo provođenjem spomenutog predmeta, ove godine im se priključilo još šest škola.

– Učenici su pokazali interes za GOO, zadovoljni su odabranim temama te su rado sudjelovali u radionicama, zainteresirani su za nastavak provedbe, govori ravnateljica OŠ Ivan Goran Kovačić u Petrinji Valentina Vujnović.

Od srednjih škola čiji će učenici ove godine imati međupredmet
građanskog odgoja i obrazovanja su: Srednja škola Dugo Selo, Gimnazija
‘Fran Galović’ Koprivnica, Srednja škola Obrovac i Ekonomska i
turistička škola Daruvar. Točnije, sve škole od prošle godine nastavile su s eksperimentalnim provođenjem spomenutog predmeta, uz šest novih obrazovnih institucija.

Učenici iznimno zainteresirani za građanski odgoj i obrazovanje

GOO ne bi trebao biti zaseban predmet

– Naše osobno stajalište je da GOO ne bi trebao biti zaseban predmet, nego bi se trebao provoditi kao izvannastavna aktivnost i međupredmetno te kroz satove razrednika. Naime, smatramo da je nemoguće ocijeniti (brojčano) osobna stajališta učenika i time ih sputavati u razvijanju njihovog vlastitog kritičkog razmišljanja, a ukoliko bi GOO postao obavezan predmet morao bi biti ocijenjen, objašnjava ravnateljica Vujnović.

Dodala je kako bi u slučaju formiranja posebnog predmeta stručno educirana osoba trebala provoditi taj nastavni predmet. S obzirom da su prošle godine profesori i nastavnici odlazili na dva treninga kako bi se što bolje pripremili za provođenje spomenutog predmeta, ravnateljica nema podatke hoće li se isti organizirati i za nove ‘članove’ kao i već uhodane profesore.

Odgovori