Pretraga

Građanski odgoj ne bi trebao biti zaseban predmet, a ove godine ga ekspermentalno provodi dvostruko više škola

A- A+

Prošle godine su dvije srednje i četiri osnovne škole eksperimentalno uvele građanski odgoj i obrazovanje. Nekoliko ravnatelja spomenutih škola nahvalilo je GOO kao što su i istaknuli veliku zainteresiranost učenika. Stoga nije čudno da je početkom nove godine još šest škola uvelo spomenuti predmet. Ravnateljica OŠ Ivan Goran Kovačić u Petrinji Gori Valentina Vujnović otkrila nam je zašto GOO ne bi trebao biti zaseban predmet te zašto su i ove godine nastavili s njegovim provođenjem.

Građanski odgoj i obrazovanje prošle godine se po prvi puta eksperimentalno provodio u nekoliko osnovnih te srednjih škola. Budući da je već drugi tjedan školske godine 2013./2014. odlučili smo provjeriti je li broj obrazovnih institucija porastao, kao i jesu li sve prošlogodišnje škole nastavile dalje s provođenjem GOO-a.

Izdvojeni članak

Građanski odgoj i obrazovanje uskoro u svim školama

Porastao broj škola koje su uvele GOO

Školske godine 2012./2013. GOO su eksperimentalno uvele četiri osnovne te dvije srednje škole. Kako su ravnatelji istih pokazali veliko zadovoljstvo provođenjem spomenutog predmeta, ove godine im se priključilo još šest škola.

– Učenici su pokazali interes za GOO, zadovoljni su odabranim temama te su rado sudjelovali u radionicama, zainteresirani su za nastavak provedbe, govori ravnateljica OŠ Ivan Goran Kovačić u Petrinji Valentina Vujnović.

Od srednjih škola čiji će učenici ove godine imati međupredmet
građanskog odgoja i obrazovanja su: Srednja škola Dugo Selo, Gimnazija
‘Fran Galović’ Koprivnica, Srednja škola Obrovac i Ekonomska i
turistička škola Daruvar. Točnije, sve škole od prošle godine nastavile su s eksperimentalnim provođenjem spomenutog predmeta, uz šest novih obrazovnih institucija.

Izdvojeni članak

Učenici iznimno zainteresirani za građanski odgoj i obrazovanje


Škole koje provode GOO u 2013./2014. godini

Osnovna škola Ivan Goran Kovačić, Petrinja, Osnovna škola „Ivan Goran Kovačić“, Duga Resa, Osnovna škola Siniše Glavaševića, Vukovar, Osnovna škola „Ivan Goran Kovačić“, Velika, Ekonomska i turistička škola, Daruvar, Srednja škola Obrovac, Obrovac, Osnovna škola „Đuro Ester“, Koprivnica, III. osnovna škola Čakovec, Čakovec, Osnovna škola Pavleka Miškine, Zagreb, Osnovna škola Matije Gupca, Zagreb, Gimnazija „Fran Galović“, Koprivnica i Srednja škola Dugo Selo, Dugo Selo.

GOO ne bi trebao biti zaseban predmet

– Naše osobno stajalište je da GOO ne bi trebao biti zaseban predmet, nego bi se trebao provoditi kao izvannastavna aktivnost i međupredmetno te kroz satove razrednika. Naime, smatramo da je nemoguće ocijeniti (brojčano) osobna stajališta učenika i time ih sputavati u razvijanju njihovog vlastitog kritičkog razmišljanja, a ukoliko bi GOO postao obavezan predmet morao bi biti ocijenjen, objašnjava ravnateljica Vujnović.

Dodala je kako bi u slučaju formiranja posebnog predmeta stručno educirana osoba trebala provoditi taj nastavni predmet. S obzirom da su prošle godine profesori i nastavnici odlazili na dva treninga kako bi se što bolje pripremili za provođenje spomenutog predmeta, ravnateljica nema podatke hoće li se isti organizirati i za nove ‘članove’ kao i već uhodane profesore.