Građanski odgoj prekasno uveden u škole: Polovina školaraca ne zna što znači biti građaninom!

Eksperimentalni program građanskog odgoja pokazao je

poražavajuće rezultate – učenici sedmih i osmih razreda

ne znaju osnovne stvari poput značenja riječi

‘građanin’, a ne znaju niti razliku između totalitarne,

diktatorske ili demokratske zemlje, pokazalo je

istraživanje provedeno među učenicima viših razreda

osnovne te prvog i drugog razreda srednje škole koji su

bili uključeni u program građanskog odgoja.

Učenici viših razreda osnovne i prvog i drugog razreda

srednje škole pokazali su zabrinjavajuću količinu

neznanja o bazičnim stvarima koje se tiču građanskog

odgoja, koji se godinu dana eksperimentalno provodi u

školama. Svaki četvrti učenik sedmog i osmog razreda

netočno je odgovorio na pitanje ‘Što znači da je netko

građanin?’, piše Jutarnji. To nije jedino pitanje na

koje učenici nisu znali točan odgovor, a razina neznanja

je poražavajuća.

Građanski odgoj ne bi trebao biti zaseban predmet, a ove godine ga ekspermentalno provodi dvostruko više škola

Misle da je građanin osoba koja živi u gradu

Čak 54 posto učenika misli da je građanin osoba koja

živi u gradu, a mnogi ne znaju razliku između

totalitarne, diktatorske ili demokratske zemlje,

pokazalo je jedno od postavljenih opisnih pitanja. –

Vlast u zemlji u rukama je jedne osobe koja vlada uz

pomoć policije i tajnih službi. Građani potvrđuju svoju

ljubav i vjernost vođi tako što javno pjevaju pjesme

njemu u čast, opis je u kojem je čak trećina učenika

vidjela demokratsku zemlju, dok je tek dvije petine njih

prepoznalo da se zapravo radi o diktaturi.

Četvrtina učenika smatra da je favoriziranje vlastite

kulture znak pluralizma. – Kultura pridonosi našoj

kulturi, je izjaa koju su neki razumjeli kao izraz kojim

se najbolje opisuje nacionalizam (22 posto),

etnocentrizam (19 posto), ksenofobija (12 posto), ali i

rasizam (posto).

‘Građanski odgoj trebalo je uvesti prije 20 godina’

– Netko mora odgovarati za to što je mladu generaciju

ostavio lišenu stavova o demokratskom društvu, rekla je

Vedrana Spajić Vrkaš iz Istraživačkog obrazovnog centra

za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog

fakulteta u Zagrebu te suatuorica kurikuluma građanskog

odgoja. S njom se složio i ravnatelj Agencije za odgoj i

obrazovanje, koji smatra kako ovakvi rezultati jasno

pokazuju da je građanski odgoj u škole trebao biti

uveden još prije 20 godina.

Učenici iznimno zainteresirani za građanski odgoj i obrazovanje

Građanski odgoj od sljedeće godine u svim školama

Nevjerojatno neznanje hrvatski školarci pokazali su i u

regionalnom istraživanju među srednjoškolcima

jugoistočnih zemalja Europe, gdje su se prilikom

ispitivanja socijalne distance prema drugima

pozicionirali po načelu – Mi (Hrvati i Katolici) i Oni

(svi ostali).

Ministarstvo ne odustaje od uvođenja građanskog odgoja u

sve škole od iduće godine. Nacrt prijedloga provedbe

građanskog odgoja objavit će se 1. travnja, a objava

kurikuluma planira se najkasnije do 30. lipnja.

Odgovori