Pretraga

Stručnjaci otkrili zašto su hrvatski školarci podbacili na PISA testovima

A- A+

Rezultati PISA testa koji su ovog tjedna predstvljeni u

MZOS-u razočarali su mnoge, budući da su pokazali kako

hrvatsko obrazovanje već godinama stagnira, a učenici gledaju

u leđa većini školaraca svijeta. Poseban problem predstavlja

matematika, no stručnjaci se slažu – za ispodprosječne

rezultate nisu krivi učenici koliko su krivi zastarjeli

program, način poučavanja te nemotivirani učitelji.


PISA test
kojeg provodi OECD (Organizacija za ekonomsku

suradnju i razvoj) u trogodišnjim ciklusima već treći put je

pokazao kako su hrvatski školarci statistički značajno lošiji

od većine njihovih kolega u svijetu. Posebno zabrinjavajuće

je područje matematike, predmeta zbog kojeg se mladi Hrvati

osjećaju bespomoćno te u čijim se zadacima gotovo ne snalaze.

Profesori matematike Vinko Bajrović i Petar Mladinić za

Večernji list su otkrili razloge za razočaravajući rezultat

hrvatskih školaraca.

Izdvojeni članak

Hrvatsko obrazovanje već 9 godina stagnira, trećina učenika nema osnovnu matematičku pismenost

Kriv je zastarjeli program i način poučavanja

Oni su za porazne rezultate okrivili zastarjeli program,

način poučavanja i dijelom nemotivirane učitelje. Iako

zabrinjavajuć, njih rezultat nije pretjerano iznenadio. –

Rezultat nije nikakvo iznenađenje, zadržali smo pozicije na

kojima smo bili i tako će biti sve dok se ne promijeni

nastava matematike. Oni jednostavno nisu pripremljeni za

takav tip zadataka, rekao je Mladinić te dodao kako zadaci na

testiranju nisu teški, već su drugačiji od onih na koje su

Hrvati navikli.

Mladi profesori trebaju učiti prenositi znanje učenicima

S njim se složio i Bajrović, koji smatra kako bi se buduće

profesore na fakultetima trebalo naučiti prenositi znanje

mladim naraštajima. – Na fakultetima je metodika matematike

u drugom planu, a osim toga, najbolji bježe od nastavničkih

zanimanja zbog loših plaća. Programi su stari, treba ih

revidirati i naučiti učenike da znanje primijene u

svakodnevnom životu, što oni danas ne mogu. Često se zgrozim

neznanjem naših đaka, izjavio je Bajrović.

Izdvojeni članak

Građanski odgoj prekasno uveden u škole: Polovina školaraca ne zna što znači biti građaninom!

Nedostaje ozbiljna obrazovna politika

Boris Jokić koji se godinama bavi obrazovanjem, tvrdi da su

razlozi zbog kojih najnoviji rezultati pokazuju da hrvatski

učenici već devet godina drže iste pozicije brojni. – Kraće

osnovno obrazovanje, manji broj sati matematike,

nemodernizirani sadržaji i načini poučavanja, usmjerenost na

imaginarnog prosječnog učenika, nedostatak sustavne podrške

učenicima koji imaju teškoće kao i otpore prema onima koji

imaju izražene matematičke sposobnosti neki su od uzroka

tome, rekao je Jokić te dodao da je problem nedostatak

ozbiljne obrazovne politike koja bi loše rezultate na

testiranju PISA trebala adresirati i poduzeti konkretne mjere

u obrazovnom sustavu.