Pretraga

Srednja škola

Strukovna škola Eugena Kumičića Rovinj – Scuola di formazione professionale Eugen Kumičić Rovigno Rovinj

Strukovna škola Eugena Kumičića Rovinj – Scuola di formazione professionale Eugen Kumičić Rovigno obrazuje učenike u tri sektora: strojarstvo, elektrotehnika i turizam. Zanimanja koja obrazujemo jesu: turističko-hotelijerski komercijalisti (4.g), konobar, kuhar, slastičar, vodoinstalater, automehatroničar i elektroinstalater (3.g).

Misija je naše škole pružiti najvišu kvalitetu obrazovanja za naše učenike, čime će biti ostvarena zadaća podizanja razine znanja u gospodarskom, kulturnom i društvenom razvoju našega Grada i regije. Naša je misija brzi odgovor na promjene u tehnologiji i potrebama tržišta rada, te pružanje najboljeg strukovnog obrazovanja, inovativnim i kreativnim pristupom, upotrebom novih tehnologija, te na takav način svakom pojedincu omogućiti konkurentnost i prednost na tržištu rada.

Vizija Strukovne škole Eugena Kumičića Rovinj – Scuola di formazione professionale Eugen Kumičić Rovigno je kvalitetna i sigurna škola bliska životu u kojoj je ugodno učiti i raditi i u kojoj se svi ponašaju odgovorno, a sudionici odgojno obrazovnog procesa se međusobno uvažavaju i poštuju. Želimo svoj rad temeljiti na naprednim tehnologijama koje omogućavaju stvaranje dodatne vrijednosti, gdje će kvalitetno obrazovani pojedinci moći pronaći odgovarajući posao.

Dugoročni ciljevi naše škole su direktno povezani s turizmom, kao glavnom strateškom granom gospodarstva Istre i Rovinja.

Cilj nam je razviti europsku dimenziju škole uz praćenje svjetskih trendova u turizmu i gastronomiji te uključivanje u različite međunarodne projekte. Klaster Rovinj prepoznat je kao ekskluzivna destinacija od 4/5* zvjezdica za goste veće platežne moći, a temeljni proizvodi i ponuda su: eno- gastronomija, događanja, nautički turizam, touring, sastanci i konferencije, te wellness.

Naša škola je članica: Zajednice ugostiteljsko turističkih škola Republike, Hrvatske i AEHT (European Association of Hotel and Tourism Schools) i ECO – Schools. U školi djeluje Sekcija ECO kroz koju učenici djeluju na promicanju ekoloških spoznaja, o potrebi i načinu očuvanja okoliša, organiziranju praktičnih akcija zaštite i poboljšanja kvalitete okoliša, samostalno i u suradnji s drugim udrugama i različitim institucijama, uključujući i institucije državne i lokalne vlasti na različitim projektima zaštite okoliša; propagiranju prirodnih ljepota, kulturnih i drugih vrednota Hrvatske u nas i inozemstvu. Program Eko škole provodi se kroz teme: otpad, voda i prehrana. Realizaciju projektu podupiru lokalna samouprava i kumovi škole: Maistra d.d., Valata d.o.o., JU Natura Histrica, rasadnik Longo., rasadnik Darko, Zelena čistka – World cleaning i mnogi drugi. Naša škola i Down centar Pula zajedno provode projekt P.A.P.O. (pokušaj, analiziraj, provjeri i odlučno nastavi), u kojem učenici naše škole pokazuju štićenicima Centra kako se postavlja stol za zajutrak i ručak, poslužuje u kafiću i slažu jela na pliticu, pripremanje i slaganje jela. Štićenici centra prate naše učenike te uspješno savladavaju program.

U školi radi ukupno 44 djelatnika, te se obrazuje 208 učenika.

Na drugom se katu naše škole, među ostalim učionicama, nalazi i jedna manja od ostalih. Označena je brojem 41, a u toj se učionici osim uobičajenog inventara, nalaze jedna siva vrata. Vrata su uvijek zaključana. Prostorija koja se nalazi iza sivih vrata puna je odgovora na svakojaka pitanja. Ona čuva dokumente stare 70 godina i priča priču o svoj djeci ili mladim ljudima koji su boravili u ovim prostorima. Priča priče o njihovim životima, interesima, knjigama koje su čitali, sportovima kojima su se bavili, nepodopštinama koje su izvodili. Generacije su prolazile, a pitanje o tome što skrivaju spomenuta vrata ostajalo je neodgovoreno. Upravo, izazovne 2020. vrata su otvorena, a iz arhive su izašla sjećanja na jednu školu, našu školu…

Prošlo je sedamdeset godina otkako je strukovno obrazovanje na hrvatskom jeziku prisutno u našem gradu. Obrazovanje za industrijska, obrtnička i radnička zanimanja u Rovinju započinje, prema zapisima i nama dostupnim dokumentima, 1949./1950. godine, iako prema nekim pričama i nešto ranije, ali podatke o tome nismo pronašli. U čast tih prvih sedamdeset godina prikazali smo razvoj škole kroz trajnu izložbu koju smo postavili unutar škole, čije zidove krase panoi sa slikama i opisima ljudi i događaja koji su obilježili njenu povijest.

S ovim smo projektom krenuli početkom 2020. godine, s ciljem prikazivanja publici kako je nekada izgledalo strukovno obrazovanje u odnosu na danas. Osim što govore o samom obrazovanju i razvoju škole, panoi također pričaju priču o djelatnicima koji su ovdje radili, kao i učenicima koji su boravili u njenim prostorijama. Govore o njihovim dogodovštinama, nepodopštinama, uspjesima i mnogo čemu drugome. Jedna od zanimljivijih grafika jest šarena lenta koja pokazuje kako se ime škole mijenjalo s vremenom od prvog naziva iz 1949./1950. „Škola učenika u privredi”, preko „Elektro-metalski školski centar” (1972./1973.) i „Hrvatska industrijsko-obrtnička škola” pa sve do današnjeg, uspoređujući to s društvenim i socioekonomskim događajima koji su se tada zbivali u Rovinju.

Od 1854. do 1863. u zgradi današnje škole organiziran je prvi gradski vrtić, a od 1881. do 1947. djelovao je vrtić časnih sestara Božje providnosti iz Cormonsa (Italija).

Iz starih dnevnika saznajemo kako se nekada nastava održavala u dvije smjene, a druga je smjena trajala čak do 20.30 sati. Često je i subota bila radni dan, kada su učenici sudjelovali na omladinskim akcijama, radeći u kuhinji i dvorištu. Škola je početkom devedesetih prihvatila velik broj učenika iz ratom pogođenih dijelova zemlje pa se tako u poslijepodnevnoj smjeni održavala nastava za Medicinsku školu Osijek. Naša je škola danas, kao i nekada, značajna po velikom broju putnika, no osim učenika iz Istre naša je škola bila dom i učenicima iz Dalmacije, otoka, a i udaljenijih dijelova zemlje. Rino Radetić, jedan od gosta intervjua povodom prikupljanja materijala za izložbu, prisjeća se kako je s ostalim učenicima boravio u domu koji je bio sastavni dio škole. Zbog velikog broja učenika iz ruralnih dijelova, iz građe je vidljiva problematika poznavanja hrvatskog jezika. Učenici iz rovinjskih susjednih naselja koristili su gotovo isključivo dijalekt, što je otežavalo praćenje nastave. Osim dijalektalnog izazova, u školi je vidljiv suživot dvaju jezika, hrvatskog i talijanskog, kako u formalnim dokumentima (dnevnici i ispričnice), tako u komentarima nastavnika.

Adresa škole: Carducci 13

Broj telefona: 052-813-047

Mail škole: [email protected]

Link na web stranicu škole: https://www.ssek.hr/index.php

Budući je škola aktivna u provođenju kvalitetnih projekata mobilnosti i osoblja, u 2016. i 2018. godini proveli smo Erasmus+ Projekt za mobilnost učenika i profesora s jasnom vizijom internacionalizacije škole. Internacionalizacija škole se najvećim dijelom ostvaruje putem uključivanja u EU programe i projekte te ima za ciljeve: ostvariti mobilnost učenika i nastavnika, ostvariti zadane ishode u smislu prilagodbe i modernizacije postojećih i razvoja novih kurikuluma, unaprjeđenje kompetencija učenika i nastavnika te materijalno opremanje škole za mogućnosti praćenja tehnološkog napretka i realizacije novih metoda poučavanja. Osim toga, u okviru PAPO projekta škola potiče višegodišnju suradnju s Down sindrom centrom Pula te se provode projekti Zavičajne nastave (Jela s likovnih dijela, Rovinjski recepti), Valute oko nas, Večer s najmilijima, Norijada na naš način, Rovinj-Biser podmorja i eko-akcija čišćenja podmorja. U školi aktivno djeluje Volonterski klub, koji se uključuje u obilježavanje značajnih datuma poput Dana zaštite životinja, Dana osoba s invaliditetom, Valentinova itd. Učenici posjećuju Dom za starije i nemoćne osobe u Rovinju, Down centar u Puli, Društvo osoba s invaliditetom u Rovinju i u sklopu navedenoga imaju razne aktivnosti. Škola redovito obilježava i druge događaje poput Dana ružičastih majica, Dana broja PI, Hrvatskog olimpijskog dana, Svjetskog dana Down syndroma, Dana kruha i sl. Ove godine obilježili smo i Svjetski dan smijeha.

Učenici se svake školske godine aktivno uključuju u brojna natjecanja. Sudjeluju na natjecanju “WorldSkills Croatia” tijekom kojeg prezentiraju stručne kompetencije i vještine potrebne za uspješno obavljanje zadataka karakterističnih za vodoinstalatersku, turističko-hotelijersku, ugostiteljsku, slastičarsku i kuharsku struku te samim time promoviraju strukovno obrazovanje i podižu privlačnost upisa strukovnih zanimanja. Kroz navedeno se natjecanje osigurava povezivanje strukovnog obrazovanja i gospodarske djelatnosti s ciljem uspješnijeg poučavanja kao i osposobljavanja učenika u skladu s potrebama tržišta rada. Osim toga, svake se školske godine organizira natjecanje učenika iz slastičarstva ”Interslast” u okviru kojeg učenici stječu nova znanja iz područja slastičarstva na europskom i svjetskom nivou te im se pruža mogućnost učenja i napredovanja. Učenici se aktivno uključuju u natjecanje “Badel barmen Junior cup” tijekom kojega stječu znanja o profesionalnom načinu pripreme barskih mješavina. Također, uključivanjem učenika u natjecanje u izradi slastica „Slatka zemljo Istra mila“ postiže se međusobna suradnja s učenicima iz ugostiteljskih škola s područja Istarske županije, ali se razvija i interes učenika za pripremanje tradicionalnih slastica. Sudjelovanjem na Festivalu matematike u Puli i na međunarodnom matematičkom natjecanju Klokan bez granica učenici razvijaju pozitivan stav prema timskom radu i motivaciju za bavljenjem matematikom i širenjem matematičke kulture. Na međunarodnom natjecanju Dabar učenici potiču logičko razmišljanje, primjenjuju temeljne informatičke koncepte te razvijaju različite strategije rješavanja. Natjecanje u talijanskom i engleskom jeziku učenicima omogućuje razvijanje kompetencija pisanog i usmenog izražavanja te slušanja i čitanja s razumijevanjem. Sudjelovanjem na Lidranu učenici pokazuju pozitivan odnos prema hrvatskom jeziku, poznavanje vrijednosti hrvatske književnosti i sposobnost samostalnog istraživanja. Organizira se i natjecanje iz vjeronauka u okviru kojeg učenici razvijaju pozitivne obrasce ponašanja, izražavanja i komunikacije te aktivnim sudjelovanjem na temelju vlastitog iskustva uče o suradnji, grupnom i timskom radu. Sudjelovanjem na natjecanjima učenici razvijaju kulturu izražavanja, unaprjeđuju komunikacijske i socijalne vještine, uče o istraživačkom pristupu rješavanja problema i stječu potrebne opće i specifične kompetencije za uspješno obavljanje odabranog zanimanja na tržištu rada. Učenici putem aktivnog sudjelovanja upoznaju druge učenike i stječu nova prijateljstva. Škola se ponosi Školskim sportskim društvom Eugen (ŠSD Eugen) koji tradicionalno organizira memorijalni kros Guerino Sošić, natjecanje iz rukometa, odbojke i futsala, te članovi društva svake godine sudjeluju na međunarodnim igrama europskih srednjih škola.

Osim raznih natjecanja, nastavnici kontinuirano organiziraju stručne posjete, izlete, terenske nastave i ekskurzije kao oblike izvanučioničke nastave. Organiziraju se stručni posjeti lokalnim proizvođačima i ugostiteljskim objektima poput posjeta Vinskom podrumu Matošević d.o.o. u Krunčići, vinarije San Tommaso, oazi mira Casa Matiki, agroturizmu Ograde, Muzeju hrane i jami Baredine, obiteljskom hotelu u Filipini, a tijekom kojih se učenici upoznaju s načinima i organizacijom rada. Organiziraju se stručna radionica u Aquariumu, posjet Arheološkom muzeju u Puli i uljari u Vodnjanu kako bi učenici upoznali kulturnu baštinu te povijesne i biološke karakteristike užeg zavičaja putem direktnog iskustva. Posjetom edukativnoj stazi potiče se usvajanje vještina promatranja i proučavanja prirode i promjena u prirodi, timski rad među učenicima, razvijanje osjećaja ljubavi prema prirodi i češći boravak u prirodi. Posjetom AC Colone, Paleo parku i bulevaru Svjetskih velikana učenici upoznaju ponudu i organizaciju istih. Sudjelovanje učenika u raznim gastronomskim radionicama s Maistrom, kao oblik izvanučioničke nastave koji se izvodi u izvornoj stvarnosti, omogućuje učenicima stjecanje novih znanja i vještina te primjenu istraživačkih metoda. Na taj način se motivira učenike za kuharsko, slastičarsko i konobarsko zanimanje, upotrebljavaju se lokalne sirovine i namirnice, lokalna vina, prezentiraju se jela i pića na moderan način, dok praktična iskustva u proizvodnji, obradi, pripremi i gastronomskoj valorizaciji jela, pića i napitaka zasigurno obogaćuju obrazovno iskustvo učenika. Istovremeno im terenska nastava omogućuje razmjenu iskustva, druženje i rad s najboljim chefovima Maistre. Svake godine učenici turističko-hotelijerskih i ugostiteljskih zanimanja sudjeluju na Antonji-smotri vina i maslinovog ulja u okviru koje učenici mogu pokazati svoju kreativnost u Natjecanju kod pripreme kreativne i standardne supe pod mentorstvom svojih nastavnika. Učenici sudjeluju i u Danima maslinovog ulja u Vodnjanu gdje pripremaju jela s raznim kombinacijama i vrstama maslinovih ulja. Nastavnici organiziraju stručni posjet sajmu pršuta “ISAP” u Tinjanu, prilikom kojeg učenici upoznaju internacionalnu ponudu suhomesnatih proizvoda. Sudjelovanjem u radionicama “Kuća o batani” i “Casa Matika-Spacio” učenici upoznaju razne vrste riba i tradicionalnih jela grada Rovinja te pripremu ribljih specijaliteta na tradicionalni i lokalni način. Posjet rovinjskom i zagrebačkom Adventu učenicima omogućuje uvid u ponudu te istraživanje tradicije i običaja adventa u Rovinju i Istri, ali i upoznavanje sa zagrebačkom adventskom gastronomskom ponudom. Stručnim posjetom rovinjskim hotelima učenici imaju priliku upoznati organizaciju hotela kroz obilazak odjela hrane i pića, prijamnog odjela, domaćinstva pa sve do tehničkog odjela. Zatim, suradnja s udrugom “Martišnjak z muštaci” omogućuje učenicima pripremu i posluživanje svečanog domjenka te upoznavanje sa zdravom prehranom. Posjetom interpretacijskom centru “Kuća fresaka” u Draguću i Crkvi svete Eufemije učenici upoznaju lokalnu materijalnu, religijsku, kulturnu i povijesnu baštinu. Sudjelovanjem na “Međunarodnim igrama Europskih srednjih škola” učenici stječu znanja i vještine timskog rada i razvijaju socijalizaciju. Posjet “Sajmu knjiga” u Puli razvija kod učenika čitalački interes i osvješćuje važnost čitanja. Nadalje, organiziranjem “Projektnog dana škole” u okviru kojeg se provode razne terenske nastave, učenici i nastavnici međusobno unaprjeđuju odnose i razvijaju pozitivnu školsku klimu. Stručnim posjetom Istarskom vodovodu, tvornici za proizvodnju plastičnih cijevi Vargon u Rijeci, Rimac automobilima u Sv. Nedjelji, termoelektrani Plomin, hidroelektrani Senj i vjetroelektranama učenici stječu stručna znanja i dobivaju uvid u izvornu proizvodno-ekonomsku stvarnost. Nadalje, suradnja s barovima, vinskim podrumima raznih proizvođača, hotelima, tvornicama i drugim institucijama Rovinja omogućuje bolju suradnju na lokalnoj razini, razmjenu iskustava i obogaćivanje odgojno-obrazovnog rada s učenicima.

Izračun bodova za upis u srednje škole na Srednja.hr

Izračunaj svoje bodove!