Pretraga

Srednja škola

Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč

U školsku godinu 2019./20. upisano je 12 razrednih odjela u 5 programa za zanimanja u strukovnom sektoru ugostiteljstvo i turizam:

• Hotelijersko-turistički tehničar, četverogodišnji program
• Turističko-hotelijerski komercijalist, četverogodišnji program
• Konobar, trogodišnji program
• Kuhar, trogodišnji program
• Slastičar, trogodišnji program

Obrazovanje se odvija u tri segmenta: općeobrazovnom, stručno-teorijskom u Školi i praktičnom kod poslodavca. Trogodišnji programi se provode prema klasičnom ili B modelu

Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč

Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč

Ugostiteljska škola u Poreču utemeljena je 1964. godine i započela rad upisom prve generacije kuhara i konobara pod nazivom Ugostiteljska škola „Plava Laguna“ Kao samostalna ustanova postoji od 1992. godine i dobiva ime svoga začetnika i utemeljitelja Antona Štifanića, dugogodišnjeg direktora hotelskog poduzeća „Plava laguna“ 1995. dobitnica je “Povelje 30. april”-najvišeg gradskog priznanja. 2003. primljena u članstvo AEHT-a (Assotiation Européenne des Ecoles d´Hôtelerie et deTourisme). 2004. dobitnica Hrvatske turističke nagrade “Anton Štifanić” za izniman doprinos u turizmu Republike Hrvatske. 2005. stekla status Međunarodne Eko-škole i dobitnica Zelene zastave, program provodi kontinuirano, a 2019. godine stekla je dijamantni status. 2013. dobila priznanje Ministarstva turizma RH za projekt „Istra za mlade” u programu Promocije zanimanja i jačanje kompetencija srednjih strukovnih škola, 2014. priznanje za projekt „Dostupnost nas povezuje”, 2015. za projekt „Hotel za sutra“ i 2016. za projekt „Art&Choca Festival“.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [485.98 KB]

Adresa škole : Prvomajska 6, 52240 Poreč
Broj telefona 052 429 250
Mail škole: [email protected]
Oib škole: 25253841250
Link na web stranicu škole: http://www.ss-astifanica-porec.skole.hr
Stručne suradnice:
Antonija Mijatović, stručna suradnica psihologinja-mentor
Tihana Radanović Šegon, stručna suradnica pedagoginja
Silvana Vlačić, školska knjižničarka
Administrativna služba:
Linda Lakošeljac, tajnica
Marina Blažević, voditeljica računovodstva
Mateja Legović, administratorica

Redovna nastava u Školi odvija se u dobro opremljenim učionicama za nastavu općeobrazovnih i stručno teorijskih predmeta, dok se praktični dio ugostiteljske skupine predmeta odvija u specijaliziranim učionicama kuharstva, slastičarstva i ugostiteljskog posluživanja. Škola radi u jednoj (jutarnjoj) smjeni, dok se dio vježbi iz kuharstva i ugostiteljskoga posluživanja odvija u popodnevnoj smjeni jer se razredi dijele u skupine.

Izvannastavne aktivnosti koje se provode u Školi određene su njenim strukovnim karakterom: učenici sudjeluju u brojnim gospodarskim i javnim događanjima u lokalnoj sredini, često imaju prigodu svoje vještine pokazati na tim događanjima, ali i steći nova dragocjena iskustva. Škola je otvorena za suradnju s brojnim tvrtkama, institucijama i udrugama u okruženju što doprinosi kvaliteti odgojnoga i obrazovnoga rada.

Učenicima se nudi programa za zanimanje turističko-hotelijerski komercijalist nudi se mogućnost fakultativne nastave talijanskog jezika financirane iz Proračuna Grada Poreča-Parenzo.

Međunarodni projekti

Specifičnost Turističko-ugostiteljske škole Antona Štifanića Poreč brojni projekti kojima se upotpunjuju programi redovne nastave i učenicima omogućuje stjecanje dodatnih kompetencija i lijepih iskustava.
Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića iz Poreča ove je školske godine sudionica tri projekta iz programa Erasmus+, koja su financirana sredstvima Europske unije. Riječ je o projektima Lost in Space, Smitten kitchen – A thyme to eat i No bounds in learning, a provode se u partnerstvu s školama iz Europe. Koordinatorica projekata je profesorica engleskog jezika Tatjana Gulić Pisarević koja je zajedno s ostalim koordinatorima projekata osmislila projektne ideje i sastavila prijave koje su odobrene od strane ocjenjivača pri nacionalnim agencijama.

Projekt pod nazivom Lost in Space ili u prijevodu Izgubljeni u svemiru ima cilj približiti učenicima znanost s posebnim naglaskom na astronomiji. U sklopu ovog projekta organizirana su i provedena četiri projektna sastanka: u Engleskoj, Grčkoj, Francuskoj, te Hrvatskoj gdje je naša škola bila domaćin sastanka.
Tijekom svakog projektnog sastanka učenici su tjedan dana boravili u obiteljima učenika domaćina, koristili aktivno engleski jezik, kako u svoje slobodno vrijeme u interakciji s domaćinima, tako i za vrijeme trajanja radionica i stručnih posjeta. Aktivnosti za učenike u Francuskoj bile su: izrada 3D modela sunčevog sustava, posjeta planetariju, posjeta tematskom parku posvećenom istraživanju svemira „Cité de l’espace“ odnosno „Svemirskom gradu“ u Toulousu, vođenje vremenske prognoze u za to posebno postavljenom TV studiju, lov na blago grada Montpelliera, posjeta srednjevjekovnom gradiću Aigues-Mortes i obližnjoj solani te razgled špilje Clamouse u neposrednoj blizini tipičnog francuskog sela.

TUŠ Antona Štifanića provodi i Erasmus+ projekt „Smitten kitchen- A Thyme to eat“ ili Čarobna kuhinja gdje je cilj proširiti znanja vezana uz tradicionalnu kuhinju partnerskih država, pripremu hrane i naglasiti ulogu koju zdrava prehrana ima u našem životu. Vještine stečene tijekom provedbe ovog projekta naši učenici i nastavnici iskoristit će kao sredstvo za razvijanje povezanosti lokalne zajednice, socijalne uključenosti i razmjenu primjera dobre prakse s projektnim partnerima i lokalnom zajednicom. Tijekom ovog projekta naši učenici i nastavnici sudjelovali su na projektnim aktivnostima u gradu Durhamu u Engleskoj, Sintri u Portugalu, Poljskoj, te Italiji s ciljem upoznavanja nacionalnih gastronomskih tradicija i kultura, te sudjelovali su u radionicama za pripremu najpoznatijih nacionalnih jela. Učenici su sami pripremali razne poljske kremaste deserte, poljski kruh, torunske medenjake, talijansku tjesteninu, kobasice, sir mozzarellu, portugalski kolač Quesijadu, itd.

Nakon sudjelovanja na projektnim aktivnostima učenici su se vratili kući puni dojmova, oduševljeni novim životnim iskustvom, stečenim znanjima, vještinama i novim prijateljstvima.

Treći Erasmus+ projekt kojeg TUŠ Antona Štifanića provodi nosi naziv „Bez granica u učenju“ ili “No bounds in learning” – koji je također financiran iz Erasmus+ programa Europske Unije.

Nastavnici TUŠ Antona Štifanića u sklopu ovog važnog projekta No bounds in learning boravili su na projektnim sastancima u španjolskom gradu Malagi, talijanskom Viterbu, turskom Izmiru kao i u našem Poreču gdje su se bavili izradom i pronalaženjem strategija i materijala koji će im pomoći u radu s učenicima s poteškoćama u učenju. Ovaj projekt, u kojem pored porečke Škole sudjeluju i škole iz Španjolske, Italije, Turske, Portugala i Grčke, u samom svom nazivu definira ciljeve koje želi ostvariti, a to je kreiranje obrazovnih materijala koji će se koristiti u nastavi u skladu s individualnim posebnostima i karakteristikama tih učenika.

Sudionici su na projektnim sastancima radili na pripremi materijala koji će im pomoći u aktiviranju znanja i vještina s ciljem da se djeci s kognitivnim teškoćama olakša učenje te da se nastavnike potakne na usavršavanje i napredovanje u ovoj sferi njihova posla. Aktivnosti i radionice bile su usmjerene na profesionalni razvoj i usavršavanje kompetencija s ciljem efikasnog korištenja vremena, uključivanja u timski rad i potpore u planiranju vlastitog procesa učenja.

U sklopu našeg školskog preventivnog programa usmjeravamo se najviše na izgradnju zaštitnih čimbenika. Jedan od najjačih zaštitnih faktora koje pokušavamo razviti je osjećaj pripadnosti Školi. To pokušavamo učiniti razvojem socioemocionalnih vještina učenika te razvojem vršnjačkih odnosa, kao i odnosa između nastavnika i učenika. Naš preventivni program osmišljen je kroz niz aktivnosti u čijem financiranju nam pomaže i Povjerenstvo Zajedno protiv ovisnosti Grada Poreča pod stručnim vodstvom Zdravog grada Poreč.

U prvim razredima provodimo projekt „Različite note čine savršenu kompoziciju“ koji se sastoji od po tri radionice namijenjene učenicima prvih razreda. Osnovni cilj ovih muzikoterapijskih radionica je povećanje unutargrupne povezanosti prvih razreda.

U drugim razredima provodimo radionice za prevenciju poremećaja hranjenja za učenice.
U trećim razredima, u suradnji s Centom za građanske inicijative provodimo radionice vezane za prevenciju nasilja u mladenačkim vezama.

Bili smo među prvim školama u RH koje su se uključile i u projekt „Seksualno nasilje; edukativni i preventivni program“ u suradnji sa Ženskom sobom iz Zagreba. Projekt je usmjeren na prevenciju seksualnog nasilja kroz dvije radionice po svakom razredu, od 1. do 3. razreda srednje škole.
Našim učenicima također pokušavamo organizirati neformalne događaje koji služe za međusobno upoznavanje i povezivanje između učenika, kao što su Maškare, Valentinovo, Božićno ukrašavanje razreda te različite projekte aktivnosti kao što su Dani otvorene nastave.

A kada se obrazovanje približi kraju, organiziramo i Dan karijera koji bi trebao našim učenicima pomoći u izboru sljedećeg koraka njihovih života jer im želimo pomoći da postignu osobno zadovoljstvo i uspjeh u životu, što isto tako smatramo značajnim zaštitnim faktorom.

Za sve individualne probleme na raspolaganju učenicima stoji i stručna služba škole, kako bismo im omogućili uspješno rješavanje osobnih nedoumica i problema.

Jedan od važnijih programa koje provodimo redovito je i program rada Međunarodne Eko-škole, osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih odgojno-obrazovnih ustanova U Turističko-ugostiteljskoj školi Antona Štifanića program se uspješno provodi od 2005. godine pa sve do danas, pod vodstvom profesora koordinatora programa. U sklopu programa djeluje i Učenička zadruga Brnistra s nekoliko sekcija, od kojih je jedna i ona za uzgoj začinskog bilja, čije sadnice imamo i u našem školskom vrtu. Ove je godine revitaliziran školski vrt, zasađeno je ukrasno i aromatično biljem, te popravljena stazu koja vodi do školske zgrade, čineći okoliš atraktivnim i funkcionalnim. Taj su projekt uređenja okoliša proveli Udruga BioIstra i Grad Poreč. Brojne su druge aktivnosti kojima se ponosimo. Valja spomenuti i onu ključnu, a to je Projektni Eko dan. Svake se školske godine taj dan provodi u prvom obrazovnom razdoblju na određenu ekološku temu, kroz raznolike zanimljive radionice, predavanja i terensku nastavu, tijekom kojih surađujemo s brojnim gradskim i županijskim ustanovama za kulturu i ekologiju.

Teme koje obrađujemo dotiču se održivog razvoja i turizma, aromatičnog i samoniklog jestivog bilja, kretanja i sporta kao neizostavnog dijela zdravog življenja, odvajanja i recikliranja otpada, wellnessa u funkciji relaksacije i motivacije, faune Istre, kao i brojnih drugih područja ljudskog djelovanja te suživota čovjeka i prirode. Od ostalih aktivnosti u sklopu programa učestalo obilježavamo važne ekološke datume, poput Dana kruha, Dana jabuka, Dana planeta Zemlje, Dana voda, Dana zdravlja, Dana zaštite okoliša itd. Provodimo i akcije čišćenja okoliša, posebno školskog dvorišta i obalnog dijela Poreštine, te skupljanja starih lijekova, plastičnih čepova, starog papira i kartona, elektroničkog otpada i dr. Plastične čepove redovito poklanjamo Društvu invalida Poreč u humanitarne svrhe. Ne treba zaboraviti ni provođenje samostalnih školskih projekata na temu ekologije, primjerice projekt zavičajne nastave na temu ribarstva i mora Istre, te sudjelovanje u međunarodnim Erasmus + projektima koji obrađuju znanstveno-ekološke teme.

Zahvaljujući tim i brojnim drugim manjim projektima i aktivnostima , Škola je 2019. godine nagrađena još jednom Zelenom zastavom i Poveljom o Dijamantnom statusu Međunarodne Eko-škole. Program se provodi u potporu kumova u programu, poduzeća „Plava laguna“ i Grada Poreč-Parenzo.

Izračun bodova za upis u srednje škole na Srednja.hr

Izračunaj svoje bodove!