Najbrži Hrvat pobjeđuje i najbolje mlade vozače svijeta, ali od obrazovanja nije odustao

Martinu Kodriću samo je 19 godina, a slobodno možemo reći da se automobilizmom bavi otkada pamti za sebe. Natjecao se u Formuli Renault, vozio je Toyota Racing Series, a trenutno se utrkuje uz rame najboljih vozača svijeta u Lamborghini Blancpain Super Trofeo natjecanju. Iako najmalđi, na tom je natjecanju prošlosezonsku utrku za naslov završio na visokom 4. mjestu. Unatoč tome što u 52 tjedna u godini obiđe gotovo čitav svijet i trenira svakodnevno, od obrazovanja nije odustao. Kaže, odlaskom na fakultet puno više toga dobiva, nego gubi. Na pauzi od kondicijskog treninga našao je vremena da nam ispriča svoju priču.

Fotografija iz privatne kolekcije Martina Kodrića

Mladi Samoborac Martin u svojoj je sportskoj obitelji najmlađe dijete. Stariji brat najprije je vozio motokros, a paralelno se bavio i skijanjem te je u oba sporta bio prvak Hrvatske.
Kako je motokros iznimno opasan sport, nakon jedne od ozljeda njihova majka mu je zabranila da se time bavi, ali priča nam Martin, njegov otac i brat gotovo drugi dan ‘otkrivaju’ autotrke.

Priča o tinejdžeru koji je ušutkao sve svoje protivnike

Sve je počelo kartingom u Španskom 

Martinu je tada bilo između 5 i 6 godina, no bratove početke na riječkom Grobniku jako dobro pamti. Na utrkama bio njegov najglasniji navijač. Malo po malo, i on se počeo interesirati za tu vrstu sporta. 

– Jedan dan odveli su me na karting tu u Špansko, to sam probao i bio dosta dobar, a kasnije sam vozio sam i prvenstvo Hrvatske. Kada sam u to krenuo malo ozbiljnije, brat je prekinuo svoju karijeru i posvetio se meni, prisjeća se Martin. 

Sva ta posvećenost, koliko Martinova, toliko i njegove obitelji itekako se isplatila. U dosadašnjoj vozačkoj karijeri vozio je Toyota Racing Series, Formulu Renault, LBST World Final, a trenutno su mu u Lamborghini Super Trofeo Europe konkurencija neki od najboljih mladih vozača svijeta. Iako se nekada smatralo prestižem natjecati se u F1, Martina taj sport baš i ne privlači. Formula 1 kakva je nekoć bila, smatra, a s njim će se složiti i brojni navijači, više gotovo ne postoji. Kategorija u kojoj se trenutno natječe, kaže, puno mu je uzbudljivija. 

– Prošli vikend vozili smo u Monzi, a čak 40 vozača utrku je završilo unutar jedne sekunde razmaka. Strašno je konkurentno, tamo se natječu vrhunski vozači poput Fisichelle koji je svojedobno vozio u F1. Kada pogledate o kojim se vozačima radi, to je stvarno nevjerojatno, kaže Martin.

Arno ima 17 i među najboljim je mladim bacačima koplja u ovom dijelu Europe

Najveći uzor mu je stariji brat 

Među najdražim uspjesima mu je prošlogodišnja pobjeda na Super Trofeu u Nürburgringu, a na pitanje koliko trofeja ima doma, Martin kroz odgovara: 

– Joj, nemam blage veze! Puno, kaže kroz smijeh. 

Svojedobno mu je konkurent bio i izvrsni Max Verstappen, ‘čudo od djeteta’ u Formuli 1. O njegovim vozačkim sposobnostima Martin ima samo riječi hvale.

– On je od početka u tome i njegova obitelj ga gura. Otac mu je bio vozač i provodio je svaki dan na stazi. Max ne samo da je brz. već se i nevjerojatnom brzinom prilagođava uvjetima na stazi, jednostavno ima mozak za utrke. Pronaći će rupu za pretjecanje gdje je nema, priča nam Martin.

I dok su njegovim vršnjacima uzor Schumacher ili prerano preminuli Brazilac Senna, Martin ima druge idole.

– Moj brat je meni uvijek bio uzor. Od malena kada sam ga gledao kako se utrkuje, on je uvijek bio moj veliki brat, ponosno kaže mladi vozač.

Dobra vijest za studente sportaše: Od sada možete studirati uz određene povlastice

‘Gušt mi je ići na faks’ 

Upravo su mu obitelj i djevojka najveća podrška u sportskom, ali i akademskom životu. Iako se utrkuje s najboljim vozačima svijeta, a u svojoj kategoriji vozi do vrha, Martin od obrazovanja ne odustaje. Nakon mature upisao je studij poslovnog prava i ekonomije. 

– Mama i tata uvijek su govorili ‘škola je na prvom mjestu’. Sport je sada postao puno ozbiljniji pa škola više nije na prvom mjestu, ali je definitivno na drugom. Ne bih se osjećao dobro da nisam nastavio, ako imam mogućnost studiranja i zasad nalazim dovoljno vremena za to, zašto ne probati. Nisam od onih koji govore ‘meni ne treba faks’. Možda mi ne treba, ali ja ga želim završiti. Osim toga, uvijek je lijepo naučiti nešto novo, smatra Martin. 

Kaže, studiranje odmoći ne može, a s druge strane može biti od velike koristi. Osim toga, priča nam, istinski ga zanima područje ekonomije i da ne vozi, već bi bio duboko u poslu. 

– Gušt mi je ići na faks i žao mi je da ne mogu prisustvovati većem broju predavanja. Kad sam u Hrvatskoj i nisam na utrkama, pokušavam riješiti što više toga za faks. Učim uz pripreme, evo primjerice, upravo sam sada na treningu. Teško je, ali odlučio sam se za to i moram naći vremena, svjestan je Martin.

#moment that no one can take away from me. Hard work does pay of #winningfeeling ??????

Objavu dijeli Martin Kodrić (@martin_kodric) Ruj 19, 2016 u 1:02 PDT

Ni invaliditet ni ružni komentari Marcelu nisu spriječili da postane vrhunska sportašica

San mu je utrkivati se na 24 sata Le Mansa 

A vremena je jako malo, pa da pobliže dočaramo koliko obaveza ima uz fakultet, samo ćemo napomenuti da sljedeća tri vikenda zaredom vozi utrke na različitim krajevima svijeta, od Velike Britanije do Tajlanda. Upravo su ta putovanja, kaže, vjerojatno najgori dio vozačkog života.

– Iako je jako naporno, naviknuo sam se. Neki misle – putuješ i vidiš svijet, u Londonu si, a ja ne vidim ništa od Londona, osim staze i hotela, kaže nam. 

Ipak i unatoč tome, obožava sport kojim se bavi. Prevelike planove za budućnost nema. Jedini mu je cilj, kaže, ostati tu gdje jest i utrkivati se što je dulje moguće. A san je samo jedan: u sljedećih par godina sudjelovati u najvećoj utrci u automobilističkom svijetu – 24 sata Le Mansa.

Odgovori