Pretraga

Stručnjaci u pravu: Nema razlike u rezultatima prijemnih na Filozofskom u Rijeci i Hrvatskim studijima bez obzira na identičan ispit

A- A+

Prošlog smo tjedna pisali o identičnim prijemnim ispitima na Filozofskom fakultetu u Rijeci i Hrvatskim studijima u Zagrebu. Obje institucije tražile su dodatne provjere sposobnosti za upis nekih studijskih programa, a dogodila se neobična situacija u kojoj se jutarnji ispit u Rijeci popodne ponovio na HS-u. Studenti psihologije su nas tada upozorili na tzv. efekt uvježbavanja koji se odnosi na poboljšanje rezultata ispita kognitivnih sposobnosti ukoliko se oni ponavljaju kod istih pristupnika, no iz nadležnih Povjerenstava za provedbu ispita tvrdili su kako se značajna promjena u rezultatima neće vidjeti. Naši su stručnjaci, izgleda, bili u pravu. Dobili smo rezultate dvije maturantice koje su pristupila pisanju oba prijemna ispita iz kojih je vidljivo da nema poboljšanja u rezultatima.

Prošlog četvrtka Filozofski fakultet u Rijeci održavao je test intelektualnih sposobnosti za upis studija Psihologije. Šest sati nakon, na Hrvatskim studijima pisao se Test apstraktnog mišljenja za upis Psihologije i Komunikologije. Prema navodima maturanata koji su pristupili pisanju oba ispita, oni su bili identični.

S Hrvatskih studija i Filozofskog u Rijeci ostali su iznenađeni na naš upit jer nisu znali za (eventualno) podudaranje njihovih prijemnih ispita. Rekli su nam i kako nije moguće da se sastavnice jednog ili čak dvaju različitih sveučilišta usklađuju u pogledu dodatnih provjera sposobnosti jer postoji jasna zakonska regulativa o čuvanju tajnosti psihologijskih testova u koje spadaju i prijemni ispiti s te dvije institucije.

Izdvojeni članak

Hrvatski studiji i Filozofski u Rijeci imali identične prijemne, kandidati koji su pisali oba u prednosti

Maturanti su nam se obratili s primjedbama: ‘U prednosti su bili ljudi koji su isti ispit polagali 6 sati ranije’

Neki od drugih pristupnika testova iznijeli su primjedbu jer su smatrali kako je jedan dio maturanata u prednosti uslijed ponavljanja istog ispita. Međutim, iz Povjerenstva za provedbu ispita s FFRI-a te HS-a kazali su nam kako ti testovi imaju visoku stabilnost u vremenu i da se značajne promjene rezultata pristupnika neće vidjeti bez obzira na ponavljanje ispita.

– Ispit je koncipiran tako da se ne stigne riješiti sve i tu su bili u prednosti ljudi koji su pisali ispit 6 sati ranije u Rijeci jer su se mogli prisjetiti što su već označili kao točan odgovor i više vremena posvetiti kompleksnijim zadatcima, rekla nam je tada maturantica koja je polagala prijemni samo na Hrvatskim studijima.

Izdvojeni članak

Zahtjevan prijemni za KiF trajao je više od osam sati: ‘Ocjene im nemaju nikakvo pokriće’

Stručnjaci s Filozofskog i Hrvatskih studija bili su u pravu, nema poboljšanja u rezultatima pristupnika koji su polagali oba ispita

Tada su nas studenti psihologije upozorili na tzv. efekt uvježbavanja. Naime, to je fenomen koji se odnosi na poboljšanje rezultata testova kognitivnih sposobnosti kod pristupnika koji su istom ispitu pristupili 2 ili više puta. Iz nadležnih povjerenstava u Rijeci i Zagrebu tvrdili su kako se neće vidjeti poboljšanja.

Iz tog smo razloga odlučili pričekati rezultate prijemnih ispita, kako na HS-u tako i na FFRI-u. Kontaktirali smo dvije maturantice koje su polagale oba ispita, a one su nam ustupile svoje rezultate uz želju da ostanu anonimne.

Jedna od njih postigla je jednaku riješenost ispita na FFRI-u i na HS-u te je na oba ispita dobila 69% od ukupnog broja bodova. Kod rezultata druge kandidatkinje vidi se neka razlika u rezultatima. No, baš naprotiv, ispit na Filozofskom u Rijeci koji je prethodio onom na Hrvatskim studijima, riješila je bolje – na FFRI-u je točno riješila 76% ispita, a na HS-u 70%.

Budući da se radilo o svega nekoliko pristupnika koji su polagali oba prijemna ispita, rezultati dviju maturantica sasvim su dobar pokazatelj da do efekta uvježbavanja nije došlo, odnosno nema poboljšanja u rezultatima. Štoviše, jedna od dviju maturantica koje smo kontaktirali čak je ostvarila i manji broj bodova na ispitu kojem je pristupila kasnije.