Pretraga

Rekordnih 9.000 učenika sudjelovalo na projektu ‘Sat kodiranja u organizaciji Microsofta

A- A+

Rekordan broj učenika sudjelovalo je u projektu ‘Sat kodiranja’ koji je u svijetu i Hrvatskoj trajao od 5. do 11. prosinca. Čak 216 škola i obrazovnih ustanova s oko 9 tisuća učenika na radionicama uz stotinu volontera podizalo je svijest i znanje o informatičkim tehnologijama te se potiču vještine potrebne za poslove 21. stoljeća. 

Foto: PR

Izdvojeni članak

Nema informatike u osnovnim školama, pa Osječke tvrtke same uče mlade programiranju

U tjedan dana projekta Hour of Code, odnosno Sat kodiranja kojega provodi globalna nevladina udruga code.org uz podršku Microsofta, dok je nositelj projekta u Hrvatskoj nevladina udruga Osijek Software City, uključili su se brojni nastavnici informatike, i oni iz STEM područja, ali i oni učitelji koji nemaju dodirne točke tehničkim ili prirodno-znanstvenim predmetima. 

Učenici su na Satu kodiranja učili kako programirati te su na primjerima iz prakse mogli naučiti na koji način se programira video igrica. 

– Uz postojeće aplikacije na kojima se djeca igraju, odnosno uče može ih se zainteresirati i fizičkom manifestacijom kreiranog koda. Za tu svrhu se najbolji pokazao Lego mindstorms robot. Prvo treba sastaviti robota što je igra za sebe a onda je potrebno pospajati blokove (kodirati) kako bi se robot ponašao točno onako kako djeca žele. Onaj trenutak kada robot krene pa stane pa ponovo krene jer je dijete tako reklo je neprocjenjiv i točno se na njihovim licima vidi tko će biti nove programerske nade, rekao je profesor informatike Tomislav Jakopec iz Osnovne škole Dobriše Cesarića.  

Direktor Microsofta za Hrvatsku i BiH Ivan Vidaković istaknuo je kako se ove godine u Sat kodiranja uključilo najveći broj škola i učenika te kako iskazani interes pokazuje da bi s većim fokusom na tehnologiju i općenito STEM područja, hrvatsko obrazovanje imalo šansu omogućiti današnjim učenicima stjecanje znanja i vještina potrebnih za uspjeh u 21. stoljeću.  

– Potencijale imamo, a da li ćemo ih iskoristiti ovisi isključivo o nama. Očekujem da će ovaj pokazani interes biti jedan od dodatnih motiva Ministarstvu znanosti i Vladi da se uhvati u koštac s nužno potrebnom transformacijom hrvatskog obrazovanja. Mi svi imamo obavezu raditi na osposobljavanju mladih za poslove budućnosti, a većina tih poslova danas još niti ne postoji. Za globalni uspjeh danas su ključni znanje i inovacije, a što neće biti dostižno bez adekvatne strategije i investicije u obrazovanje, istaknuo je direktor. 

Foto: PR