Pretraga

Muzikalni Hrvoje na ukuleleu obradio hitove Miše Kovača, Zaprešić Boysa i Josipe Lisac

A- A+

Hrvoje Ban je diplomirani anglist i bohemist koji dolazi iz Zaprešića. Radi u jednoj farmaceutskoj kompaniji, no, kaže, njegova je najveća ljubav glazba. Talentirani 37-godišnjak već nekoliko godina svira ukulele i uspješno vodi svoj YouTube kanal ‘Ukulele obrade’, pa smo s njim o tome odlučili porazgovarati.

Hrvoje Ban je hitove Zaprešić Boysa, za čiju je izvedbu potrebno šest glazbenika, obradio – sam (Foto: Youtube/Screenshot)

– Ukulele je instrument koji mi se dugo sviđao prije nego što sam ga nabavio. Dosad sam se bavio različitim žanrovima glazbe (tamburaška, etno, hip-hop, irska tradicionalna…), pa sam tako na međunarodnoj radionici etno glazbe Ethno Croatia u istarskom gradiću Grožnjanu upoznao Lunu Silvu, francusku glazbenicu koja svira ukulele i ta kombinacija glasa i ukulelea mi se jako dopala. Pratio sam i američku glazbenicu Juliju Nunes, koja je na kreativne načine radila ukulele obrade raznih američkih pjesama, pa sam odlučio pokrenuti nešto slično, ali s obradama domaćih pjesama. Krajem 2014. godine naručio sam ukulele s Havaja i ubrzo sam počeo snimati ukulele obrade, započinje razgovor s nama Hrvoje.

Izdvojeni članak

Naježit ćete se kad ovo čujete: Studenti odali počast Oliveru na najljepši mogući način

U četiri godine objavio gotovo sto obrada

– U ovom trenutku snimljeno je 95 ukulele obrada i polako se bližim jubilarnoj stotoj. One koje su meni najdraže nisu nužno i najpopularnije, jer ja više volim sporije i tužnije pjesme.  Neke od najdražih su mi „Što te nema“ od Jadranke Stojaković i „Neki novi klinci“ od Balaševića. Najviše vremena uložio sam u one kompleksnije s više dionica i instrumenata, poput pjesme „Bitola, moj roden kraj“. Ovisi koliko imam vremena i kako sam raspoložen, nekad snimim samo ukulele i glas, a nekad i dodam još dionica ukulelea, ukulele bas, prateće vokale, perkusije, frulicu, harmoniku itd., otkriva.

Raznovrsnost kao ključ uspjeha

Na svom kanalu dosad je objavio obrade hitova Olivera, Gibonnija, Miše Kovača, Josipe Lisac, Zaprešić Boysa i brojnih drugih hrvatskih izvođača te izvođačica. Najviše je pogleda skupila obrada pjesme „Kokuz“ koju u originalu izvodi Dubioza Kolektiv.

Izdvojeni članak

‘Stiglo lito’: Poslušajte urnebesnu slavonsku verziju ‘Despacita’ u režiji dvojice maturanata

– Pa u svakom slučaju mogu reći da na našim prostorima ne postoji nitko tko na ukuleleu obrađuje domaće pjesme u tolikom opsegu, a ako mogu biti neskroman, mislim da to radim poprilično dobro, haha. Već dugo imam kvalitetnu opremu za snimanje zvuka, a s vremenom sam kupovao i bolju opremu za kvalitetu slike – prvo web-kameru, sada i fotoaparat/kamkorder te rasvjetu, ističe Zaprešićanin.

‘Ukulele obrade’ imaju 2.6 tisuća subscribera na YouTubeu, a istoimena Facebook stranica broji 11 tisuća lajkova. Na tek otvorenom Instagram profilu broji već 450 followera, dok ih na Twitteru ima više od 300. Hrvoje kaže kako mu malo popularnosti ne smeta, a pohvalio se i reakcijama poznatih na njegov rad.

Oduševio Milu Kekina

– Uvijek su mi dragi slučajni susreti s fanovima i pomalo mi je i čudno da me ponekad ljudi prepoznaju na ulici, ali mi je uvijek drago čuti lijepu riječ podrške. Od zanimljivosti bih izdvojio i to kako su u jednoj televizijskoj emisiji Mili Kekinu pustili moju obradu pjesme „Roštilj“ Hladnog Piva i mislim da mu se dopalo, hehe. Osim toga moja obrada pjesme „Hajde noćas mi dođi“ završila je u dokumentarnom filmu o Dini Merlinu „Sredinom“, tako da sam završio i „na velikom platnu“ jer je premijera bila u jednom sarajevskom kinu, dodaje.

Za uspjeh u glazbi potrebna je prirodnost, rekao nam je za kraj.

– Primijetio sam da na YouTubeu ima dosta kanala koji na neki način „varaju“ gledatelje i plasiraju obrade kao da su uživo, a ustvari bude playback na neku studijsku snimku. Ja sve što snimam snimam uživo, tj. sve što se čuje na snimci je otpjevano istovremeno kad je sniman i video. Ponekad to ne bude savršeno, ali u današnje vrijeme auto-tunea i studijskog „peglanja“ potrebno je u glazbi više emocija i nesavršenosti, zaključuje Hrvoje.