Izdvojili smo niz sjajnih stvari koje možete raditi na micro:bit računalima, koja ulaze u hrvatske škole

BBC Micro Bit računalo je mlađi brat BBC microa, a koji bi trebao napraviti pravu revoluciju u računalnom opismenjavanju hrvatskih osnovaca. Doduše, svaki računalni novitet iz ovog milenija, u našim školama bi bio svojevrsna revolucija, budući da je kurikulum informatike još uvijek u 1994-oj. Uglavnom, micro:bit je mala pločica, putem koje je moguće uvježbati neke osnove programiranja, a dizajnirano je tako da programiranje bude najlakše moguće.

Mikroračunala | foto: FB stranica Blaženka Divjak

Idealno da i oni netalentirani ili nezainteresrirani za tehničke znanosti, nauče isprogramirati poneki kod, a upravo sa svrhom da zainteresiraju školarce i doskoče potencijalnom smanjenju broja inženjera na tržištu rada, Britanci su tijekom 1980-ih proizveli spomenuti BBC Micro bit.

Inače, micro:bit je mala pločica s mikrokontrolerom te mnoštvom senzora, s 25 crvenih LED žaruljica, dvije tipke za programiranje, a u sebi ima ugrađen kompas, detektor gibanja, Bluetooth Smart tehnologiju i pet ulaznih i izlaznih (I/O) prstenova. Uz pomoć svih tih opcija i dodatne opreme, možete se upoznati s početnim koracima programiranjem, a time i logikom programiranja. Za programiranje se nude razna vizualna sučelja koja početak rada čine uistinu jednostavnim.

Osim Bluetooth tehnologije, kao osnovna oprema uz micro:bit je USB prutić, putem kojeg se dakle pločica povezuje s stolnim, prijenosnim računalom ili pametnim telefonom.

Koje su mu mogućnosti?

STEM Hrvatska: Učenici 6. razreda ubrzo će programirati na mikroračunalima

S obzirom da se micro:bit računalo može koristiti za programiranje unutar grana kojima se tradicionalno više bave mušakrci te tako isto u industrijama, u kojima su žene brojnija radna snaga, ovo računalo idealno je da zainteresira oba spola.

Tako da se nudi niz mogućnosti, kojima se možete zabaviti, a ujedno naučiti programirati i napraviti korisne stvari.

Neke od njih ćemo predstaviti kroz pobjedničke projekte, koje su hrvatski školarci izrađivali u sklopu natječaja „Znanstveni izazovi s micro:bitom”, a koji je proveo IRIM (Institute for Youth Development and Innovativity) u suradnji s Institutom Ruđer Bošković.

Pet je područja unutar kojih su se učenici natjecali, a u svakom od njih, nagrađeno je pet radova.

Mjerenje veličina u prirodi

U ovoj su se temi okušavali učenici od prvog do petog razreda osnovne škole te su mali programeri iz Osnovne škole Meje izračunali veličine bitne za klijanje biljaka, predstavnici Centra tehničke kulture Rijeka su pak izmjerili veličine za siguran prijevoz tereta, dok su učenici OŠ Iver vizualno mjerili kutove i određivali vrste kutova.

Fizikalni pokusi uz micro:bit

Unutar ove teme, sudjelovali su učenici od 6. do 8. razreda i izradili su zbilja interesantne pokuse. Nagrađeni su učenici OŠ Kuna, koji su izveli simulaciju automobilskog sudara, učenici OŠ Zrinskih Nuštar koji su mjerili brzine, udaljenosti i vrijeme pomoću microbita i bicikla te đaci iz Osnovne škole Nuštar, koji su uz pomoć microbita mjerili i izvodili veličine značajne za metamatičko njihalo.

Borba protiv globalnog zatopljenja uz micro:bit 

Nema informatike u osnovnim školama, pa Osječke tvrtke same uče mlade programiranju

Tema o kojoj se zadnjih dana dosta govori, zbog prirodnih katastrofa koje su poharale Srednju i Sjevernu Ameriku, ali i Zadar i okolicu.

Unutar ove teme su se također natjecali učenici od šestog do osmog razreda, a tu su ponovno među pobjedničkim timovima bili učenici Centra tehničke kulture Rijeka, koji su uspjeli uz pomoć micro:bita napraviti pametnu kuću s automatskim svjetlima.

Predstavnici Udruge ‘Inovatic’ su prikazali energetski štedljiva vrata, dok su predstavnici Connect IT-a iz Slavonskog Broda, predstavili model smanjenja potrošnje električne energije u kućanstvu.

Dojavni (alarmni) sustavi

Ovom su se sigurnosnom temom u sklopu natječaja „Znanstveni izazovi s micro:bitom” bavili srednjoškolci. Učenici Tehničke škole Bjelovar uspjeli su napraviti plastenik, gimnazijalci iz Požege dojavni sustav, a đaci iz koprivničke Gimnazije Fran Galovića školski školski alarm.

Borba protiv globalnog zatopljenja uz micro:bit

Temom globalnog zatopljenja u sklopu ovog natječaja su se osim osnovaca, bavili i srednjoškolci. Dva pobjednička projekta, zbilja su se dotaknula korisnih i važnih područja. Navodnjavanje polja bilo je tema kojom su se pozabavili predstavnici WiFI-a Beli Manastir, dok su učenici Tehničke škole Bjelovar pokušali dokučiti kako uštediti energiju u učionicama.

 

 

 

Odgovori