Pretraga

MZOS planira od 2016. ponovno uvesti zaključivanje ocjena na polugodištu

A- A+

U jesen školske godine 2012./2013. tadašnji je ministar znanosti obrazovanja i sporta Željko Jovanović donio odluku da se na polugodištu više neće zaključivati ocjene. Najprije je to izazvalo oduševljenje kod brojnih učenika, no ono je po završetku godine splasnulo, budući da su ankete pokazale kako su se, slučajno ili ne, te godine ocjene učenika drastično pogoršale. Tehnički je ministar Predrag Šustar pokrenuo postupak kojime bi promijenio odluku i vratio zaključivanje ocjena na polugodištu.

Foto: Srednja.hr

Godinu dana nakon što je odluka o prestanku zaključivanja ocjena na polugodištu donesena, Srednja.hr provela je anketu na portalu. Čak 83 posto ispitanika kazalo je kako smatra da je upravo ta odluka uzrokovala slabije ocjene srednjoškolaca. A na to da su ocjene zaista slabije, ukazivali su podaci prema kojima je broj jedinica u prvoj godini provođenja odluke porastao za gotovo 5 tisuća, dok se broj petica smanjio za nešto više od 7 tisuća.

U istoj toj anketi iz 2013. godine, 66 posto ispitanika kazalo je kako žele da se odluka poništi te da se ocjene ponovno zaključuju prije zimskih praznika.

Izdvojeni članak

Zbog ukidanja ocjena na polugodištu mnogi školarci nakupili jedinice

Šustar optužio Jovanovića da je odluku donio iz političkih razloga

Tri godine nakon naše ankete, želje učenika, roditelja i njihovih nastavnika mogle bi se ostvariti. Tehnički ministar Predrag Šustar, kako javlja HRT, pokrenuo je postupak kojime bi se poništila Jovanovićeva odluka i vratilo zaključivanje ocjena na polugodištu.

– Mi smo izmijenili plan normativne aktivnosti kako bi stigli u četvrtom kvartalu napraviti Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama jer ta mjera pokazuje da je bila donesena čisto iz političkih razloga, rekao je Šustar za HRT te dodao da je vidljivo iz dokumenata da je u trenutku donošenja odluke bilo više onih koji su bili protiv nje.

Na pitanje hoće li to stići obaviti prije novih izbora odgovara pozitivno.

– Država mora funkcionirati, naravno da mi ne možemo sada samo sjediti i gledati sebi u pupak. Mi smo to isplanirali, jer država ne može stati i mislim da ćemo stići kako je i bilo planirano, rekao je Šustar za HRT.

Danas nam je i ured za odnose s javnošću MZOS-a potvrdio kako je u planu za 2016. godinu ponovno uvođenje zaključivanja ocjena na polugodištu.

– Ministarstvo će prijedlog uputiti prema Povjerenstvu koje radi na Nacrtu prijedloga izmjena i dopuna Zakona, a stručna i zainteresirana javnost će kroz javnu raspravu iznijeti svoje mišljenje. Ta odluka zasigurno neće biti proizvoljna kao što je to bila 2012. godine kada je donesena unatoč protivljenju struke i javnosti, već će biti rezultat analitičkog pristupa i suglasja sa strukom, a prije svega u korist i na dobrobit djece, roditelja te ostalih dionika u sustavu, napomenuli su nam iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Radi li se ovdje o kršenju Zakona o Vladi RH (NN 11/150) u kojemu stoji da nakon ostavke predsjednika Vlade, Vlada smije obavljati samo tehničke poslove, teško je reći jer ne postoje jasna pravila što su tehnički poslovi.

Izdvojeni članak

[INFOGRAFIKA] Učenici i profesori vape: Vratite zaključivanje ocjena na polugodištima

Profesori smatraju da se zaključivanje na polugodištu nije trebalo ukinuti

Da je Jovanovićeva odluka otpočetka bila pogrešna, potvrdili su i sami profesori.

– Ipak smo na polugodištu imali neku ocjenu, imali smo ono što bi se sportskim rječnikom reklo ‘prolazno vrijeme’, pa smo znali gdje smo, rekao je za HRT ravnatelj Strojarske tehničke škole Osijek, Ivan Andrić.

Najveći je problem u tome što učenici na početku godine sakupe par loših ocjena, kojih postaju svjesni tek kada se bliži kraj školske godine. Do tada se više ne mogu sjetiti gradiva koje moraju ispraviti.

– Sada imamo situaciju da učenici tek negdje nakon Uskrsa shvate ako su bili loši, da su bili loši i nakon toga krenu, što bi se reklo, ‘sumanuto’ učiti i ispravljati negativne ocjene. To dovodi do puno većeg stresa, i na strani učenika i na stani nastavnika, kazao je za HRT profesor Ivan Benić.