U vrijeme pisanja seminarskih i diplomskih radova baza Scopus opet je ukinuta

Pred točno godinu dana pisali smo o nezgodnoj situaciji koja je zadesila članove akademske zajednice. Naime, taman u vrijeme pisanja seminarskih, završnih i diplomskih radova, u svibnju 2016., NSK i sve visokoškolske ustanove izgubile su pravo na pristup bibliografskoj bazi Scopus. Identičan problem ponovio se i ove godine, ali zbog nešto drugačijih okolnosti.

Screenshot: Google Maps

Bibliografska baza Scopus važan je izvor informacija za čitavu akademsku zajednicu. Sadrži sažetke i citate akademskih članaka: ukupno se ondje nalazi gotovo 22.000 naslova od 5.000 izdavača. Radi se o člancima s područja prirodnih znanosti, tehnologije medicine, društvenih i humanističkih znanosti te umjetnosti.

Zbog kašnjenja MZOS-a i državnog proračuna u NSK ukinuta bibliografska baza Scopus

Prošle su godine u svibnju NSK i sve ustanove u sustavu znanosti i visokog obrazovanja izgubile pretplatu na bazu, a sve zbog kašnjenja državnog budžeta koji je bio donesen tek u ožujku, pa javna nabava nije bila provedena na vrijeme. Ta nesretna 2016. ponavlja se još jednom. NSK je tako u utorak priopćio kako je privremeno prekinut pristup Scopusu, a problem je opet neprovedena javna nabava, ali ovoga puta iz nešto drugačijeg razloga. 

– Kao i prošle godine u isto vrijeme, Elsevir je prekinuo pristup bazi Scopus. Baza Scopus je nedostupna od 2. svibnja 2017. godine. Trenutačno usklađujemo proceduru javne nabave s novim Zakonom o javnoj nabavi, koji je donesen 1. siječnja ove godine, kažu nam iz NSK-a. 

Konkretan odgovor na pitanje kada bi se ova poteškoća trebala riješiti, a korisnici moći pristupiti bazi, nismo dobili. 

– Nacionalna i sveučilišna knjižnica će u najkraćem roku raspisati postupak javne nabave, koji treba proći i kontrolu nadležnih tijela, s obzirom na to da se nabava e-izvora plaća sredstvima s ESF projekta. Nakon toga tražit ćemo i ponovno otvaranje pristupa bazi Scopus, što je u interesu naših korisnika, znači i u našem, poručuju iz NSK. 

Prošle godine ovaj problem bio je okončan 31. svibnja, pa tako gotovo punih mjesec dana čitava akademska zajednica nije mogla koristiti ovu važnu bibliografsku bazu.

Odgovori