Pretraga

Učenici savjetuju profesore za početak nastave: Budite i vi naši učenici

A- A+

Krenuli smo u još jednu školsku godinu, a sudeći prema komentarima na društvenim mrežama ona teško pada jednako profesorima i učenicima. Te dvije skupine moraju provoditi sate jedni s drugima, a često znaju izbiti očekivani i neočekivani problemi. Kako bi olakšali situaciji profesorima, odlučili smo pitati nekoliko učenika da s nama podijele nekoliko dobronamjernih savjeta za profesore.

Arhiva srednja.hr

Kada pročitate komentare, vidjet ćete da se u gotovo svima ističe komunikacija profesora što sugerira da učenici najviše imaju problema s profesorima koji ne znaju kvalitetno postaviti svoje zahtjeve i ciljeve tijekom nastave. Učenici i studenti koje smo kontaktirali istaknuli su i da bi se puno toga moglo riješiti kada bi profesori više pozornosti obratili na savjete učenika, pa evo ih. Posebno smo izdvojili savjet učenika iz Čakovca za vršnjake i profesore koji možete pročitati ovdje.

Sa slušanjem će shvatiti što trebaju promijeniti (Marin, II. gimnazija Zagreb)

– Mislim da bi profesori trebali puno više komunicirati s učenicima i tako će najbolje shvatiti što trebaju promijeniti i kako poboljšati svoj rad. Trebaju imati razumijevanje za učenike i približiti im se pričanjem s njima.

Izdvojeni članak

Savjet učenika za vršnjake i profesore u nastavi: Povjerenje je ključ uspjeha

Profesori trebaju biti i dobri učenici (Leo Fel, brucoš Pravnog fakulteta u Zagrebu)

Dragi profesori, budite dobri učitelji i ove školske godine. No, budite i dobri učenici! Današnja generacija mladih okružena je mnoštvom informacija i njihova znanja mogu pomoći u vašem radu i životu općenito. Podučavajući i učeći u isto vrijeme, stvara se prijateljski i partnerski odnos između profesora i učenika. Svako novo znanje obogaćuje naš život, a bogati znanjem možemo postati samo ako ga dijelimo i ne bojimo se zamoliti drugoga da ga podijeli s nama.

Nemojte tražiti autoritet na temelju straha (Petra, FF Zagreb)

Strpljenja molim!! – Dobar profesor trebao bi uvijek imati strpljenja i volje učeniku i po stoti put objasniti nešto što ne razumije, a ne se naljutiti jer ga nije shvatio iz prve. Slušati učenike! – Slušati i uvažavati njihova mišljenja i shvatiti da njihov predmet, koliko god bitan, vjerojatno nije najbitnija stvar u životu tog učenika. Svi imamo mnogo obaveza i predmet koji nam ne ide ne bi trebao stati na put nekim drugim interesima. Priznaj da si pogriješio! – Iako se ponekad ne čini tako, i profesori su ljudi! A griješiti je ljudski! Profesor koji prizna svoju pogrešku i ispriča se zbog nje, sigurno će dobiti koji bod više u očima učenika, a ne izgubiti autoritet čega se svi oni jako boje.

Recite ‘Ne’ strahu i galami! – Jedna od najgorih stvari kojima su profesori skloni je to da grade autoritet na strahu. Time mogu jedino razviti odbojnost učenika prema svom predmetu i sebi, sigurno neće dobiti nekakvo lažno poštovanje. Nemojte ogovarati druge profesore, susjede, ili prijatelja žene bratića iz trećeg koljena. – U školu smo došli nešto naučiti, a ne slušati o vašem privatnom životu ili problemima. Iako je povremena digresija dobra stvar, neka to ostane na anegdoti ili šali.

Više ćete postići prijateljskim odnosom (Đeni, Gimnazija i strukovna škola Juraj Dobrila u Pazinu)

Mislim da profesori više toga postignu kada se prema nama odnose prijateljski. Puno je bolja i ljepša atmosfera u učionici kada se profesor s vremena na vrijeme našali s nama, popriča i sl., takve profesore uvijek više poštujemo i slušamo. Također trebali bi saslušati učenike ako ih nešto muči i pokušati im pomoći. Teško je pratiti nastavu kada profesor predaje monotono, istim tonom glasa, listanjem najobičnije prezentacije. Trebalo bi više uključiti učenike u nastavu, možda u obliku nekakvih radionica, izrada prezentacija, rada u grupama jer ipak teško je cijeli dan samo sjediti i slušati nekoga kako priča, a opet ostati koncentriran.

Ako učenici budu aktivniji, više ćemo vas slušati (Nikolina, brucošica RGNF-a)

Učenicima bi ponajviše značilo kada bi profesori imali više razumijevanja i osim gledanja isključivo na svoj predmet prihvatili da smo mi opterećeni i drugim stvarima. Pa bi se poneki ustupak ili bar manje prijekih pogleda s njihove strane cijenili.

Važno je da profesori balansiraju između postavljanja snažnog autoriteta i kvalitetnog odnosa s učenicima. Treba jako pomno razdvojiti vrijeme za rad i vrijeme za neku opuštenu atmosferu između profesora i razreda. Što na kraju samo doprinosi većem poštovanju od strane učenika s obzirom da se nalazimo u buntovnom razdoblju kada su nam autoriteti vjerojatno visoko na popisu stvari koje ne volimo.

Plašenje prvašića! Najgora stvar koju profesori u pojedinim školama (većinom gimnazijama) rade. Uglavnom popraćeno rečenicama tipa : „Niste se ovdje došli zezati nego učiti“, „Ako mislite da ćete svi imati petice kao u osnovnoj, to zaboravite“ itd. Bespotrebno plašenje mladih koji su tako i tako dovoljno uplašeni promjenom okoline i uzbuđenjem zbog novih stvari koje ih očekuju.

Predavanja u kojima samo profesor govori i objašnjava su sve samo ne zabavna i od pomoći! Brzo nam dosadi iz sata u sat samo slušati i pisati neke podatke. Lakše bi nam bilo kada bi nam dopustili da se aktiviramo i kada bi saslušali naša mišljenja. Mi ćemo lakše zapamtiti, a možda i profesori od nas nešto nauče (koliko god to nevjerojatno zvučalo).