Pretraga

Medijskapismenost.hr – Napokon portal za bolje razumijevanje medija

A- A+

Agencija za elektroničke medije i UNICEF, u suradnji s partnerima, predstavili su internetski portal medijskapismenost.hr namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, dječjih skrbnika i učitelja o medijskoj pismenosti. Cilj portala je osnažiti roditelje da aktivno traže znanja i informacije o medijima i načinima na koji oni mogu utjecati na razvoj djece. Kako u Hrvatskoj do sada nije postojao ovakav tip portala, on je i više nego dobrodošao. Također, namjera je portala uključiti roditelje u stvaranje njegovog sadržaja kako bi ponuđene teme u što većoj mjeri odgovarale na potrebe roditelja i djece.

foto: Medijskapismenost.hr

Istraživanja pokazuju da djeca u Hrvatskoj gledaju televiziju do 10 sati tjedno bez prisustva odrasle osobe te da djeca i mladi u prosjeku provode 5 sati dnevno na internetu. Također, podaci pokazuju da 68 % roditelja djece predškolske dobi smatra da je djeci od najranije dobi potreban medijski odgoj, a 73 % roditelja smatra da bi roditelji, odgajatelji i učitelji trebali djecu medijski odgajati. Stoga su UNICEF i Agencija za elektroničke medije u listopadu prošle godine pokrenuli nacionalnu kampanju ‘Birajmo što gledamo’.

Rubrike portala podijeljene su u kategorije Mediji, Edukacija, Teme, Preporuke i Pojmovnik. Posljednja rubrika je izrazito zanimljiva jer nudi pregled najvažnijih termina koji se svakodnevno koriste u medijskom svijetu pa se tako trollanje objašnjava kao ‘namjerno učestalo širenje sarkastičnih komentara na društvenim mrežama ili forumima upućenih slučajno odabranoj osobi s ciljem izazivanja sukoba’.

– Rezultati koje smo zajednički postigli do sada govore nam da smo odradili odličan posao. Kampanjom ‘Birajmo što gledamo’ dosegnuli smo gotovo 90 % populacije i napravili smo velik pomak u osvještavanju roditelja i medija o važnosti medijske pismenosti. Internetski portal koji smo pokrenuli važan je iskorak u medijskom opismenjavanju jer prvi puta svi oni koji na bilo koji način sudjeluju u odgoju djece i mladih na jednome mjestu mogu pronaći sveobuhvatan pregled pouzdanih i korisnih informacija o medijima i njihovu potencijalnom utjecaju na razvoj djece. Djeca su od najranije dobi izložena snažnim medijskim utjecajima, a najučinkovitija zaštita od potencijalno štetnih medijskih sadržaja je poznavanje medija i sposobnost kritičkog razmišljanja o tome što čitamo, gledamo i slušamo u medijima, izjavio je Robert Tomljenović, član Vijeća za elektroničke medije.

Portal je predstavljen na Fakultetu političkih znanosti, a održana je i kratka tribina s panelistima Uroš Živanović, HAVC; Ana Dokler, urednica portala; Marija Ratković Vidaković, Hrvatski filmski savez; Igor Kanižaj, prodekan Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu; Tatjana Aćimović, prodekanica Akademije dramske umjetnosti; Robert Tomljenović, Agencija za elektroničke medije; Zlata Muck Sušec, radijska i TV voditeljica; Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a.

Uroš Živanović, HAVC; Ana Dokler, urednica portala; Marija Ratković Vidaković, Hrvatski filmski savez; Igor Kanižaj, prodekan Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu; Tatjana Aćimović, prodekanica Akademije dramske umjetnosti; Robert Tomljenović, Agencija za elektroničke medije; Zlata Muck Sušec, radijska i TV voditeljica; Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a.

U stvaranju sadržaja portala medijskapismenost.hr sudjeluju partneri koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, a među njima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. Portal pruža informacije o utjecaju različitih vrsta medija na djecu, obrađuje teme kao što su sigurnost na internetu, nasilje u medijima, stereotipi, utjecaj medija na dječji razvoj te nudi niz savjeta roditeljima kako postupiti u konkretnim situacijama iz stvarnog života.

Tako je primjerice u rubrici Mediji svoje mjesto pronašla i podkategorija ‘Videoigre’, a u jednom tekstu koji govori o ovisnosti predškolaraca o Angry Birdsu savjetuje se roditelje da probaju limitirati vrijeme igranja igre s vremenom koje je dijete provelo u parku ili u drugim off-screen aktivnostima.

– Djeca gotovo da više vremena provode uz različite medije i ekrane nego u školi ili s roditeljima. U tome trebaju vodstvo odraslih osoba kojima vjeruju. No, to nije nimalo lak zadatak jer medijska pismenost u 21. stoljeću postaje sve složenija. Brzina razvoja različitih tehnologija je veća od naših kapaciteta da razumijemo sve posljedice koje njezina masovna primjena nosi. Stoga smo i u ovom projektu udružili snage i znanja kako bi roditeljima i djeci ponudili sve što smo kao stručnjaci i institucije naučili o medijima. Želimo da medijskapismenost.hr postane suvremena platforma za suradnju s roditeljima, djecom i učiteljima kroz koju ćemo nastaviti zajedno istraživati, učiti i tražiti odgovore na pitanja koja će se i dalje otvarati s razvojem tehnologije i medija, izjavila je Gorana Dojčinović, voditeljica komunikacija hrvatskog ureda UNICEF-a.