Pretraga

Ovo su najbolji projekti studenata u Hrvatskoj: Poznati pobjednici natječaja Brucoš 101

A- A+

Uče djecu financijskoj pismenosti, obrazuju javnost o zdravstvenim temama kroz kratka videa na društvenim mrežama, organiziraju konferencije koje šire svijest o seksualnom i reproduktivnom zdravlju. Sve to, ali i puno više, postigle su studentske udruge prošle godine. Na natječaj Brucoš 101 koji nagrađuje najbolje među njima pristiglo je 37 prijava, a tri među njima osvojile su nagradu i titulu najboljih.

Brucoš 101 2025 Pobjednici natječaja

Proglašeni najbolji studentski projekti | Foto: srednja.hr

Koliko su studenti snalažljivi, inovativni i puni inicijative, pokazali su još jednom kroz naš projekt i online konferenciju Brucoš 101. Nedavno smo je održali, a možete je gledati na našem YouTube kanalu.

Brucoš 101 osmišljen je za sve buduće studente. Svima koji se pripremaju za maturu nudi korisne savjete, a ujedno ih upoznaje s realnostima studentskog života. Studentske udruge u tome igraju ključnu ulogu.

Upravo zato smo odlučili istaknuti njihove najbolje projekte i omogućiti im dodatnu vidljivost. Tri najbolje udruge nagradili smo poklon paketima partnera, a uz to smo im dodijelili i godišnju C pretplatu na portal srednja.hr. Tako će moći samostalno objavljivati vijesti i dodatno promovirati svoj rad i ideje.

Učenike uče financijskoj pismenosti

Ekonomska klinika je neprofitna studentska udruga s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu koja od 2015. godine kroz besplatno savjetovanje, projekte i edukacije promiče financijsku pismenost, poduzetništvo i društvenu odgovornost, a okuplja 60-tak članova. Treće mjesto na natječaju Brucoš 101 osvojili su s projektom Financijska pismenost osnovnoškolaca.

Riječ je o projektu koji već godinama pomaže najmlađima da kroz igru i zabavu nauče osnove upravljanja novcem. Radionice su prilagođene djeci od 2. do 6. razreda i pokrivaju teme poput razlike između želja i potreba, uloge banaka, štednje i pametne potrošnje. Učenike educiraju kroz kvizove, zagonetke i timske zadatke, pa tako djeca na zabavan način uče kako funkcionira svijet novca. Projekt se uspješno provodi još od 2016., a do sada je kroz radionice prošlo više od 5.000 učenika.

Zahvaljujući podršci Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, njihov projekt se širi i izvan Zagreba. U posljednjih nekoliko mjeseci održano je sedam izleta u 12 škola diljem Hrvatske, uključujući i manje sredine koje rijetko imaju priliku sudjelovati u ovakvim programima. Njihov cilj, rekli su nam studenti iza ove udruge, je da financijska pismenost postane dostupna svakom osnovnoškolcu, bez obzira na to gdje živi.

– Kroz suradnju sa školama i knjižnicama, projekt teži postati dostupan svim osnovnoškolcima u Hrvatskoj, s vizijom stvaranja generacija financijski pismenih i odgovornih građana koji će sutra moći donositi promišljene odluke i pomoći drugima u razumijevanju financija, istaknuli su studenti.

Ekonomska klinika

Financijska pismenost mladih, projekt Ekonomske klinike | Foto: Ekonomska klinika

Snimaju videa o zdravstvenim temama

Udruga studenata farmacije i medicinske biokemije Hrvatske je jedina studentska udruga u Hrvatskoj koja okuplja studente farmacije i medicinske biokemije te već više od 30 godina kroz edukativne, humanitarne i javnozdravstvene projekte aktivno oblikuje budućnost zdravstva na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Za svoj projekt PharMinute na Brucoš 101 natječaju osvojili su drugo mjesto.

PharMinute je projekt kojim studenti stručne zdravstvene informacije prenose široj publici kroz brza i jasna videa na društvenim mrežama. U kratkim videima, koji traju do jedne minute, studenti na jednostavan i zabavan način obrađuju teme iz farmacije i medicinske biokemije. Bave se temama od pravilne upotrebe lijekova do svakodnevnih zdravstvenih dilema. Sve je vizualno privlačno, informativno i skroz u duhu današnjih medija.

Iza projekta stoji ideja da znanje ne mora biti dosadno niti rezervirano samo za stručnjake. PharMinute ne samo da educira i podiže svijest o važnosti struke, nego i pokazuje koliko farmaceuti i biokemičari mogu biti dostupni i korisni u svakodnevnim situacijama.

– Učinkovitost projekta potvrđuje i konkretan primjer – jedna je žena, nakon što je pogledala PharMinute video o ovisnosti o kapima za nos, prepoznala vlastiti problem i obratila se u ljekarni za savjet o zamjeni terapije. PharMinute tako nije samo projekt, već prilika da studenti kroz kreativno izražavanje pokažu koliko su farmacija i medicinska biokemija relevantne i korisne u svakodnevnom životu, pritom educirajući i inspirirajući širu zajednicu, istaknuli su studenti koji stoje iza projekta.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli PharMinute (@pharminute.cpsa)

Organiziraju događaj koji razbija stigme

Udruga studenata psihologije Kasper okuplja zadarske studente psihologije još od 1999. godine, a kroz brojne edukativne, humanitarne i volonterske projekte aktivno pridonosi zajednici i pruža studentima priliku za razvijanje organizacijskih i društvenih vještina. Njihov projekt Dani seksualnosti našao se na prvom mjestu natječaja Brucoš 101 i osvojio je titulu najboljeg.

Njihov popularni znanstveno-stručni skup ‘Dani seksualnosti’ održava se svake godine u Zadru, a moglo ga se gledati i online. Cilj ovog događaja je educirati širu javnost o važnim i često zanemarenim temama vezanim uz ljudsku seksualnost i reproduktivno zdravlje, s naglaskom na iskren, otvoren i informiran pristup. Sudionici su mogli poslušati predavanja o suvremenim vezama, spolnom odgoju, seksualnim devijacijama, spolno prenosivim bolestima i drugim aktualnim temama, a sve to uz poticanje tolerancije i razumijevanja različitih oblika seksualnog izražavanja.

Udruga studenata psihologije Kasper

Udruga studenata psihologije Kasper i njihov projekt Dani seksualnosti | Foto: Privatna arhiva

Osim predavanja, program je uključivao i praktične aktivnosti poput besplatnog cijepljenja protiv HPV-a koje je organizirala Hrvatska udruga za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa (HUHIV), a udruga se potrudila da cijeli događaj bude vidljiv i na društvenim mrežama. Dani seksualnosti iz godine u godinu rastu, postaju sve kvalitetniji i privlače veći broj stručnjaka i sudionika, čime Kasper doprinosi boljoj edukaciji, osviještenosti i zdravijem društvenom dijalogu o seksualnosti, istaknuli su iz udruge Kasper.

– Informirani pojedinci lakše razvijaju zdrave odnose, donose odgovornije odluke te prepoznaju i štite svoja prava. Uz širenje znanja, želimo također potaknuti podizanje svijesti o važnosti tolerancije, otvorenosti i prihvaćanja različitih oblika seksualnog izražavanja, čak i onda kada se oni ne poklapaju s vlastitim uvjerenjima ili iskustvima. Umjesto da predrasude i neznanje oblikuju naše stavove, nužno je promicati međusobno poštovanje i razumijevanje, poručili su studenti.

Hvala svima koji su se prijavili na natječaj Brucoš 101. Pobjednicima čestitamo i želimo im puno uspjeha u daljnjem radu, a više o pobjedničkim projektima pogledajte u videu ispod.

Popis udruga i projekata koji su se prijavili na Brucoš 101 2025 pronađite ispod.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Projekt Brucoš 101: Uvodni kolegij o studiranju provodi portal srednja.hr. Srebrni partneri projekta su RIT Croatia, Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta (ZŠEM) i PBZ, a partneri projekta su Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) i dm.