Ovo su najbolji projekti studenata u Hrvatskoj: Poznati pobjednici natječaja Brucoš 101
Uče djecu financijskoj pismenosti, obrazuju javnost o zdravstvenim temama kroz kratka videa na društvenim mrežama, organiziraju konferencije koje šire svijest o seksualnom i reproduktivnom zdravlju. Sve to, ali i puno više, postigle su studentske udruge prošle godine. Na natječaj Brucoš 101 koji nagrađuje najbolje među njima pristiglo je 37 prijava, a tri među njima osvojile su nagradu i titulu najboljih.

Proglašeni najbolji studentski projekti | Foto: srednja.hr
Koliko su studenti snalažljivi, inovativni i puni inicijative, pokazali su još jednom kroz naš projekt i online konferenciju Brucoš 101. Nedavno smo je održali, a možete je gledati na našem YouTube kanalu.
Brucoš 101 osmišljen je za sve buduće studente. Svima koji se pripremaju za maturu nudi korisne savjete, a ujedno ih upoznaje s realnostima studentskog života. Studentske udruge u tome igraju ključnu ulogu.
Upravo zato smo odlučili istaknuti njihove najbolje projekte i omogućiti im dodatnu vidljivost. Tri najbolje udruge nagradili smo poklon paketima partnera, a uz to smo im dodijelili i godišnju C pretplatu na portal srednja.hr. Tako će moći samostalno objavljivati vijesti i dodatno promovirati svoj rad i ideje.
Učenike uče financijskoj pismenosti
Ekonomska klinika je neprofitna studentska udruga s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu koja od 2015. godine kroz besplatno savjetovanje, projekte i edukacije promiče financijsku pismenost, poduzetništvo i društvenu odgovornost, a okuplja 60-tak članova. Treće mjesto na natječaju Brucoš 101 osvojili su s projektom Financijska pismenost osnovnoškolaca.
Riječ je o projektu koji već godinama pomaže najmlađima da kroz igru i zabavu nauče osnove upravljanja novcem. Radionice su prilagođene djeci od 2. do 6. razreda i pokrivaju teme poput razlike između želja i potreba, uloge banaka, štednje i pametne potrošnje. Učenike educiraju kroz kvizove, zagonetke i timske zadatke, pa tako djeca na zabavan način uče kako funkcionira svijet novca. Projekt se uspješno provodi još od 2016., a do sada je kroz radionice prošlo više od 5.000 učenika.
Zahvaljujući podršci Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, njihov projekt se širi i izvan Zagreba. U posljednjih nekoliko mjeseci održano je sedam izleta u 12 škola diljem Hrvatske, uključujući i manje sredine koje rijetko imaju priliku sudjelovati u ovakvim programima. Njihov cilj, rekli su nam studenti iza ove udruge, je da financijska pismenost postane dostupna svakom osnovnoškolcu, bez obzira na to gdje živi.
– Kroz suradnju sa školama i knjižnicama, projekt teži postati dostupan svim osnovnoškolcima u Hrvatskoj, s vizijom stvaranja generacija financijski pismenih i odgovornih građana koji će sutra moći donositi promišljene odluke i pomoći drugima u razumijevanju financija, istaknuli su studenti.

Financijska pismenost mladih, projekt Ekonomske klinike | Foto: Ekonomska klinika
Snimaju videa o zdravstvenim temama
Udruga studenata farmacije i medicinske biokemije Hrvatske je jedina studentska udruga u Hrvatskoj koja okuplja studente farmacije i medicinske biokemije te već više od 30 godina kroz edukativne, humanitarne i javnozdravstvene projekte aktivno oblikuje budućnost zdravstva na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Za svoj projekt PharMinute na Brucoš 101 natječaju osvojili su drugo mjesto.
PharMinute je projekt kojim studenti stručne zdravstvene informacije prenose široj publici kroz brza i jasna videa na društvenim mrežama. U kratkim videima, koji traju do jedne minute, studenti na jednostavan i zabavan način obrađuju teme iz farmacije i medicinske biokemije. Bave se temama od pravilne upotrebe lijekova do svakodnevnih zdravstvenih dilema. Sve je vizualno privlačno, informativno i skroz u duhu današnjih medija.
Iza projekta stoji ideja da znanje ne mora biti dosadno niti rezervirano samo za stručnjake. PharMinute ne samo da educira i podiže svijest o važnosti struke, nego i pokazuje koliko farmaceuti i biokemičari mogu biti dostupni i korisni u svakodnevnim situacijama.
– Učinkovitost projekta potvrđuje i konkretan primjer – jedna je žena, nakon što je pogledala PharMinute video o ovisnosti o kapima za nos, prepoznala vlastiti problem i obratila se u ljekarni za savjet o zamjeni terapije. PharMinute tako nije samo projekt, već prilika da studenti kroz kreativno izražavanje pokažu koliko su farmacija i medicinska biokemija relevantne i korisne u svakodnevnom životu, pritom educirajući i inspirirajući širu zajednicu, istaknuli su studenti koji stoje iza projekta.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Organiziraju događaj koji razbija stigme
Udruga studenata psihologije Kasper okuplja zadarske studente psihologije još od 1999. godine, a kroz brojne edukativne, humanitarne i volonterske projekte aktivno pridonosi zajednici i pruža studentima priliku za razvijanje organizacijskih i društvenih vještina. Njihov projekt Dani seksualnosti našao se na prvom mjestu natječaja Brucoš 101 i osvojio je titulu najboljeg.
Njihov popularni znanstveno-stručni skup ‘Dani seksualnosti’ održava se svake godine u Zadru, a moglo ga se gledati i online. Cilj ovog događaja je educirati širu javnost o važnim i često zanemarenim temama vezanim uz ljudsku seksualnost i reproduktivno zdravlje, s naglaskom na iskren, otvoren i informiran pristup. Sudionici su mogli poslušati predavanja o suvremenim vezama, spolnom odgoju, seksualnim devijacijama, spolno prenosivim bolestima i drugim aktualnim temama, a sve to uz poticanje tolerancije i razumijevanja različitih oblika seksualnog izražavanja.

Udruga studenata psihologije Kasper i njihov projekt Dani seksualnosti | Foto: Privatna arhiva
Osim predavanja, program je uključivao i praktične aktivnosti poput besplatnog cijepljenja protiv HPV-a koje je organizirala Hrvatska udruga za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa (HUHIV), a udruga se potrudila da cijeli događaj bude vidljiv i na društvenim mrežama. Dani seksualnosti iz godine u godinu rastu, postaju sve kvalitetniji i privlače veći broj stručnjaka i sudionika, čime Kasper doprinosi boljoj edukaciji, osviještenosti i zdravijem društvenom dijalogu o seksualnosti, istaknuli su iz udruge Kasper.
– Informirani pojedinci lakše razvijaju zdrave odnose, donose odgovornije odluke te prepoznaju i štite svoja prava. Uz širenje znanja, želimo također potaknuti podizanje svijesti o važnosti tolerancije, otvorenosti i prihvaćanja različitih oblika seksualnog izražavanja, čak i onda kada se oni ne poklapaju s vlastitim uvjerenjima ili iskustvima. Umjesto da predrasude i neznanje oblikuju naše stavove, nužno je promicati međusobno poštovanje i razumijevanje, poručili su studenti.
Hvala svima koji su se prijavili na natječaj Brucoš 101. Pobjednicima čestitamo i želimo im puno uspjeha u daljnjem radu, a više o pobjedničkim projektima pogledajte u videu ispod.
Popis udruga i projekata koji su se prijavili na Brucoš 101 2025 pronađite ispod.
Projekt Brucoš 101: Uvodni kolegij o studiranju provodi portal srednja.hr. Srebrni partneri projekta su RIT Croatia, Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta (ZŠEM) i PBZ, a partneri projekta su Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) i dm.