Pretraga

Koliko je odjeća štetna za okoliš? ‘Često me targetiraju reklame trgovina s jeftinim stvarima’

Da se napravi jedna majica kratkih rukava potrebno je otprilike 2.700 litara vode. Taj problem posebno je prisutan kod fast fashion industrije, a upravo smo o tome raspravljali na našoj online konferenciji ekoLucija 101 i to u formi Redakcija podcasta. Stella je tako komentirala kako se jako teško ‘obraniti’ od reklama s jeftinom i tzv. ‘brzom’ odjećom.

odjeća na vješalici

Foto: Unsplash; Becca McHaffie

Koliko je naša odjeća štetna za okoliš i koliku ulogu u tome ima fast fashion, odnosno brza moda? O tome su u našoj online konferenciji ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju govorili Duje, Stella i Hrvoje i to u formi našeg Redakcija podcasta.

– U jednom trenutku sam donijela odluku da ću smanjiti što više mogu fast fashion potrošnju i otkrila sam jako dobar trik. Ako hoćeš kupovati više second hand odjeće, to ti mora postati navika, ispričala je Stella.

Kupnja odjeće u second hand shopovima mora postati navika

Dodala je kako se kupnja u second hand shopovima mora dobro isplanirati jer ako vam je potrebna neka majica, vrlo je vjerojatno da ju nećete pronaći u prvom second hand shopu u koji uđete kao u neku običnu trgovinu.

– Moraš otprilike znati što ti treba, a što ti ne treba. Na društvenim mrežama redovito gledati i pratiti second hand shopove ili pratiti ljude koji prodaju svoju odjeću, objasnila je Stella.

@srednja_hr Kupujete li u second handovima? 🩳👗👖👕 Evo kakvo iskustvo ima Stella, a cijeli razgovor s ekipom iz redakcije u projektu ekoLucija 101 pogledajte na linku u opisu profila 👆 #secondhand #fastfashion #srednjahr #ekolucija101 #ecofriendly ♬ original sound – srednja_hr

‘Često me targetiraju reklame trgovina s jeftinom brzom odjećom’

No, priznaje kako takav način života nije jednostavno održavati.

– Često me targetiraju reklame trgovina s jeftinom brzom odjećom, privuku me i onda odjednom skužim da sam pola sata već provela u tom web shopu i ubacila 30 stvari u košaricu. Jako je teško oduprijeti se jer imam osjećaj da smo baš targetirani s fast fashion stvarima, istaknula je Stella.

Cijelu konferenciju u kojoj smo pričali i o biciklizmu, prometu i održivosti možete pogledati u videu ispod.


Projekt ekoLucija 101 provodi portal srednja.hr. Partneri projekta su tvrtka Stemi i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Sve vijesti o projektu pratite u rubrici ekoLucija 101. U sklopu projekta smo organizirali i natječaj za najbolji školski eko-projekt, a dobitnike smo proglasili na online konferenciji koja se održala 21. travnja na našem YouTube kanalu i TikTok profilu.