Dramatično popodne na zagrebačkom faksu: Studente odvela hitna, sve je kriva hrana u menzi?
Na Geodetski fakultet u Zagrebu popodne je stigla hitna jer, tvrde studentski predstavnici, studentima je pozlilo nakon obroka u menzi. Neki od njih odvedeni su u Kliniku za infektivne bolesti ‘Dr. Fran Mihaljević’. Studenti sumnjaju da je došlo do trovanja, a na teren je izašla i sanitarna inspekcija. Menza će biti zatvorena do kraja tjedna.

Geodetski fakultet danas popodne | foto: srednja.hr
Predstavnici studenata Geodetskog fakulteta u Zagrebu predvečer su objavili kako je došlo do trovanja hranom u menzi Odeon te da su oboljeli studenti Geodetskog prevezeni na zaraznu. Riječ je o menzi privatnog restorana gdje studenti mogu jesti ‘na iksicu’, odnosno restoranu u Kačićevoj ulici, gdje se nalaze Geodetski, Građevinski i Arhitektonski fakultet.
Studentski predstavnici: ‘Tijekom dana hitna pomoć intervenirala je više puta’
Na naš upit iz Studentskog zbora Geodetskog pojašnjavaju da su prve dojave o zdravstvenim tegobama primili nakon 16 sati. Tada je jedna studentica, pojašnjavaju, svjedočila povraćanju u sanitarnom čvorištu, a naknadno su saznali da su neki studenti iskusili jake bolove i nesvjesticu.
– Preliminarne informacije ukazivale su na desetak oboljelih, no broj slučajeva i dalje raste te još uvijek nije potvrđen točan broj pogođenih. Također, još nije poznato koliko je oboljelih studenata s našeg fakulteta, a koliko s drugih fakulteta koji koriste istu menzu. Tijekom dana hitna pomoć intervenirala je više puta, no nemamo precizan podatak o broju intervencija. Sukladno protokolu, hitna služba kontaktirala je policiju, koja je ubrzo izašla na teren. Trenutno je prisutna i sanitarna inspekcija, koja će odlučiti hoće li menza sutra nastaviti s radom. Prema naputku sanitarne inspekcije pozivamo studente koji su danas konzumirali obrok u menzi, a osjećaju bilo kakve simptome, da se što prije jave u Kliniku za infektivne bolesti Dr. Fran Mihaljević, odgovaraju večeras studentski predstavnici.
‘Došli su vlasnici i krenuli se opravdavati kako je sve u redu, kako je mljeveno meso svježe’
Studentica s kojom smo razgovarali, a čiji je identitet poznat redakciji, kaže da je u WC-u na fakultetu popodne srela dvije studentice koje su povraćale, a kazale su da su jele bolonjez. Ubrzo nakon ona se s kolegom zaputila u menzu, no odustali su jer je u studentsku WhatsApp grupu stigla poruka kako je desetak studenata s fakulteta loše i da je menza zatvorena.
– Kako smo bili već pred menzom, pitali smo tete iz menze jeli to istina, jesu li zatvoreni. One su nam odgovorile kako ne znaju ništa, došli su vlasnici i krenuli se opravdavati kako je sve u redu, kako je mljeveno meso svježe, kako je nabavljeno dan prije, kako je neki dan otvorena menza i tako dalje. Nakon toga smo susreli kolegu s godine koji je zvao hitnu te je bio vidno potresen i u šoku. Ispričao je kako se prepirao s hitnom jer su izjavili da se samo ispovraćaju te da dođu osobnim automobilom na hitnu. Na kraju je hitna ipak došla, odvezli su tog kolegu s moje godine koji je ležao u bolovima, nije mogao razgovarati te je teško disao (koliko znam to je bio najteži slučaj). Još jedan kolega s moje godine je čekao da hitna dođe te još dvije studentice koje ne poznajem. Tad je došla i policija, dekan Geodetskog fakulteta prof. Zrinjski je taman bio na hodniku pa je on s njima otišao u menzu, dok drugi policajac je došao razgovarati s hitnjacima i studentima kojima je pozlilo. Nakon što je hitna sve obradila, prevezla je zaražene na Zaraznu kako su nam rekli. Kolega koji je bio najgore, nam je taman sad u grupu poslao fotografiju iz bolnice, govori studentica.
Studenti se već žalili na menzu, vlasnici nam tada rekli da će pojačati nadzor čistoće
Iz Studentskog zbora Geodetskog izražavaju ozbiljnu zabrinutost zbog situacije koja je pogodila studente. Kažu da ovo nije prvi put da se postavlja pitanje kvalitete hrane u menzi Odeon. Napomenimo da smo o tome pisali prije godinu dana – tada su se studenti na tu menzu žalili zbog dlaki u jelu, a primjedbe su imali na piletinu koja miriše na deterdžent za suđe. Vlasnik Odeona tada je za srednja.hr kazao je da će pojačati nadzor čistoće, no da se drže visokog higijenskog standarda pa je vjerojatno riječ o izoliranim incidentima. K tome, tada je menza bila premještena na Žitnjak zbog obnove trenutačne lokacije od potresa, a nova menza u Kačićevoj nedavno je otvorena.
– Prošle godine proveli smo anketu među studentima, pri čemu su već bili zabilježeni slučajevi trovanja hranom. Menza je te navode demantirala, tvrdeći da službenih prijava nije bilo, osim putem studentske ankete. Međutim, trovanje hranom nije samo prolazna neugodnost, već ozbiljna prijetnja zdravlju, a danas smo svjedoci posljedica koje se nisu smjele dogoditi. Dopis koji smo prošle godine uputili menzi rezultirao je sastankom uprave menze i studentskih predstavnika svih fakulteta. Tom prilikom obećana su poboljšanja u kvaliteti prehrane, no ubrzo nakon toga došlo je do ponovnog pada standarda. Zanimljivo je da su higijenski standardi cijelo vrijeme negirani, iako smo tijekom cijele godine primali pritužbe studenata upravo na nehigijenske uvjete i postupke radnika, kažu studentski predstavnici.
Pojašnjavaju i da ih je uprava menze upozorila da su troškovi prehrane trenutačno neodrživi zbog nepromijenjenih cijena studentskih obroka od 2013. godine i inflacije. O problemu starog pravilnika za menze, inače, redovito izvještavamo.
– Međutim, nedavno smo svjedočili potpunoj renovaciji menze, a prema neslužbenim informacijama, došlo je i do zapošljavanja novog osoblja te nabave nove opreme. To otvara ključno pitanje: zašto je uređenje prostora imalo veći prioritet od osnovnih higijenskih i prehrambenih standarda, čije je zanemarivanje dovelo do ove situacije? Žao nam je što su studenti morali proći kroz ovako ozbiljnu situaciju. Njihovo zdravlje i sigurnost moraju biti prioritet, te se nadamo da će nadležne institucije poduzeti potrebne mjere kako bi se ovakvi incidenti ubuduće spriječili, kažu studentski predstavnici.
Dopuna tekstu 31.3. 22:49, iz Odeona se oglasili priopćenjem
Iz Odeona su se oglasili na Facebooku. Kažu da vodstvo restorana u cijelosti razumije zabrinutost javnosti vezano uz današnju situaciju u studentskoj menzi, a u kojoj je nekoliko studenata osjetilo zdravstvene tegobe nakon konzumacije obroka.
– Držimo do našeg dugogodišnjeg poslovanja i odgovornosti prema našim korisnicima, stoga želimo naglasiti da smo poduzeli sve potrebne korake kako bismo razjasnili okolnosti ove situacije. Poslujemo već više od 30 godina i u tom vremenu nikada nismo imali ovakav slučaj, kažu iz Odeona.
Dodaju da svakodnevno poslužuju više od tisuću studenata, a primarna odgovornost im je očuvanje kvalitete hrane i sigurno rukovanje namirnicama. Njihov tim, tvrde, pažljivo prati stroge standarde sigurnosti pripremanja hrane. Prateći obnovu zgrade fakulteta i menze, dodaju, uložili su u opremanje kuhinje i restorana po najvišim standardima.
– Trenutno smo u punoj suradnji s nadležnim institucijama i pratimo njihove smjernice i protokole kako bismo saznali što se točno dogodilo. Kako bismo omogućili detaljnu analizu i osigurali najvišu razinu sigurnosti, naša menza neće raditi do kraja tjedna. Shvaćamo ozbiljnost situacije i zahvaljujemo na vašem razumijevanju. Restoran Odeon ostaje predan pružanju sigurne i kvalitetne usluge te ćemo vas pravovremeno obavještavati o svim daljnjim informacijama, zaključuju.
Priopćenjem se oglasio i zagrebački Studentski centar (SC). Naglašavaju da menza na Geodetskom fakultetu nije u njihovoj nadležnosti. Studentima žele brz oporavak, nadaju se kako će se situacija uskoro riješiti te im je žao svih studenata koji su se suočili s ovom neugodnom situacijom.