Pretraga

Jedno od većih sveučilišta već ima plan nastave za jesen: Dio će studenti pohađati online, a ostatak iz klupa

Praznici su tek započeli, a kako bi šok zbog epidemiološke neizvjesnosti bio što manji, na Sveučilištu u Rijeci već se radi na planu nastave za jesen. Senat je na svojoj posljednjoj sjednici izdao suglasnost za hibridno izvođenje nastave. Riječ je o kombinaciji online i izravne nastave, a na sastavnicama je da donesu samu odluku o tome u kojoj će mjeri pratiti ovaj preporučeni model.

Foto: Sveučilište u Rijeci

Na svojoj posljednjoj članovi Senata Sveučilišta u Rijeci izjasnili su se suglasnima da se nastava na tom Sveučilištu u akademskoj godini 2020./2021. izvodi hibridno, odnosno kombinacijom online i izravne nastave.

Što je hibridna nastava?

Ipak, pojašnjavaju nam sa Sveučilišta, odluka o načinu izvođenja nastave na samim je sastavnicama, a Sveučilište je odlukom na sjednici Senata pružilo regulatorni okvir i donijelo niz mjera kojima pruža podršku nastavnicima i osigurava kvalitetu nastavnog procesa.

– Hibridna nastava je kombinacija nastave u virtualnom okruženju i izravne, kontaktne nastave. S obzirom da akreditacijski postupci koji reguliraju online izvođenje nastavnog procesa propisuju posebne uvjete za studijske programe na kojima je udio online nastave veći od 50%, u modelu smo odredili maksimalni udio virtualne nastave u obimu do 40% na studijskom programu, kaže nam prorektorica za studije, studente i osiguranje kvalitete, Marta Žuvić.

Dodaje, s obzirom na to da se virtualna nastava može odvijati sinkrono (putem videokonferencijskih alata) i asinkrono (postavljanjem različitih vrsta zadataka za studente koje mogu obavljati kroz samostalni ili grupni rad), u modelu je preporučeno da nastavnici u većoj mjeri planiraju asinkrone oblike online nastavnih aktivnosti kojima se studenti mogu kvalitetno pripremiti za izravne oblike nastave.

– Također, asinkroni oblici pružaju brojne mogućnosti aktivnog sudjelovanja studenata u procesu učenja – mogućnosti problemskog pristupa rješavanju zadataka, samostalno ili grupno, diskusijskih grupa, ciljanog pripremanja za zadatke u izravnoj nastavi, rješavanja kvizova ili testova za samoprovjeru znanja, i sl. S druge strane, platforma na kojoj nastavnici prate online aktivnosti studenata (Merlin – Moodle LMS) omogućava ima aktivno praćenje rada studenata i mnogo intenzivniju komunikaciju sa studentima u kojoj mogu pružati pravovremene povratne informacije, ističe Žuvić.

Kaže i kako su sve sastavnice Sveučilišta u Rijeci suglasne s modelom kojeg predlaže Senat, ali u kojoj će se mjeri on primjenjivati konkretno će se znati pred sam početak akademske godine.

Studenti online nastavu u prošlom semestru ocijenili s 3,8

Baš kao i sva ostala sveučilišta i riječko je dobar dio proteklog semestra nastavu izvodilo online. Proveli su i evaluaciju, pa već sada znaju što je otprilike potrebno ‘popraviti’ kako bi hibridna nastava od jeseni tekla neometano.

– Proveli smo opsežno ispitivanje iskustava i studenata i nastavnika online nastavom u periodu obustave izravne nastave. Rezultati jasno ukazuju da je zadovoljstvo studenata bilo relativno visoko ocijenjeno (prosječnom ocjenom 3,8 u odnosu na praćenje zadovoljstva studenata koje je u 2018/19 bilo 3,95), gdje studenti posebno visokim ocjenama ocjenjuju dostupnost nastavnika i njihov uloženi trud u postizanje planiranih ishoda učenja. Nastavnici također visoko i pozitivno ocjenjuju svoja iskustva rada sa studentima u virtualnom okruženju, no očekivano, kazuju na slabiju razinu pripremljenosti za potpuno odvijanje nastave online, nedostajuće kompetencije za nastavu u virtualnom okruženju, kao i potrebu za boljom tehničkom i infrastrukturnom potporom. To su sve elementi koji su uzeti u obzir prilikom pripreme za uvođenje hibridnog modela, u kojem Sveučilište  osigurava tijekom ljeta intenzivnu edukacijsku podršku nastavnicima, definira i pruža podršku za alate koji se trebaju koristiti u virtualnoj nastavi te omogućava povoljnu osobnu nabavu opreme, kaže Žuvić.

Konkretniji opis modela hibridne nastave koji je ovih dana usvojen na sjednici Senata Sveučilišta u Rijeci možete vidjeti u dokumentu u nastavku.