Studenti još uvijek nisu dobili nathodnik od željezničke stanice do kampusa Borongaj koji bi spriječio da prolaze divljim putovima gdje su poginula dvojica njihovih kolega. Iako je rektor nathodnik obećao prošle godine, HŽ još čeka građevinsku dozvolu. Tek kada je dobije počet će s izvedbenom dokumentacijom i potragom za izvođačima radova.

Kampus Borongaj, studeni 2023. | foto: Hrvoje Debeljak, srednja.hr
Prije dvije godine, u studenom 2023., rektor Sveučilišta u Zagrebu Stjepan Lakušić predstavio je Strategiju kampusa Borongaj. Prvi cilj bio je izgraditi nathodnik od željezničke postojalo, kako se govorilo još u 2024. godini, pa potom do konca 2025. s Gradom Zagrebom izraditi projektno-tehničke dokumentacije za cestovne prometnice s tramvajskom prugom i komunalnom infrastrukturom.
Za nathodnik se, kaže HŽ, čeka građevinska dozvola
Ti rokovi ili su već iza nas ili uskoro ispred nas, a studenti nemaju još ni nathodnik. On je važan jer sada do željezničkog stajališta Trnava vodi divlji put gdje su u 2022. poginula dvojica studenata od strujnog udara. Ili do njega mogu improviziranim puteljkom koji zna biti pun žbunja i raslinja. Pitali smo HŽ Infrastrukturu kada će početi radovi.
– Za izgradnju stajališta i nathodnika Borongaj dovršen je glavni projekt te je u veljači 2025. podnesen zahtjev za izdavanje građevinske dozvole Gradu Zagrebu. Po ishođenju dozvole slijedi izrada izvedbene dokumentacije te postupak javne nabave za radove, odgovorili su nam.

Ortofoto nathodnika kod kampusa Borongaj | foto: HŽ Infrastrukture
Potrebna i trafostanica: ‘Podnesen je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole’
Kako bi nathodnik mogao funkcionirati, treba napraviti i novu trafostanicu. Za to je zadužen HEP.
– Za izgradnju zamjenske transformatorske stanice kod kampusa Borongaj u Zagrebu ishođeni su svi posebni uvjeti te riješeni imovinsko-pravni odnosi. Također su izrađeni svi glavni projekti te je 12. rujna 2025. podnesen zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, navode nam iz HEP-Operatora distribucijskog sustava na naš upit.
Već smo izvještavali da sada studenti do kampusa Borongaj uglavnom putuju barem sat vremena. Toliko im treba i od studentskih domova koji su na drugom kraju grada. Rješenje bi mogla biti nova željeznička stanica na okretištu Savski most pa bi studenti vlakom mogli do kampusa ili izgradnja doma na kampusu, za što već postoji projekt. O problemima kampusa javno istupaju dekani, ali i studenti.
– Kada se daju izjave, svi su za kampus. Riješit ćemo, skupit ćemo se, imamo sporazum, dionici, grad, ministarstvo, država, sveučilište. Ali na kraju mi čekamo tu od 2008. godine. Pozdravljam ideju studentskog doma ovdje, logično da je potreban paviljon kad je ovdje više od 5.000 studenata. Kada će to biti, pitanje je, ja se nadam što prije, kazao nam je ranije student Robert.
KAMPUS BORONGAJ 2007.-2025.
2007. svečano otvorenje; nastavu počelo slušati 4.500 studenata i 200 profesora s Edukacijsko-rehabilitacijskog, Fakulteta prometnih znanosti i Hrvatskih studija; priprema podloga za buduće arhitektonske natječaje; najava da će kampus po završetku izgradnje koristiti 35.000 studenata
2011. pokrenuta inicijativa za izgradnju sređenog pješačkog prijelaza između Kampusa Borongaj i željezničke stanice Trnava
2013. najava da će kampus biti gotov za četiri godine; trošak 500 milijuna eura; najava produžetka tramvajske linije; najava studentskog doma za 5.000 studenata, za izgradnju će se zaposliti 3.000 ljudi; fakulteti koji će biti na kampusu: Prehrambeno-biotehnološki, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Fakultet prometnih znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Hrvatski studij, Grafički fakultet te Fakultet političkih znanosti
2014. početak mandata rektora Damira Borasa; radi se na uređenju međusobnih odnosa razvrgnućem suvlasničke zajednice nekretnina, u svrhu izgradnje Kampusa Borongaj
2015. rješenje o diobi vlasništva, ukupna površina bivše vojarne Borongaj raspodijeljena je i upisana kao: samovlasništvo Sveučilišta 666.387 m2, samovlasništvo RH 102.558 m2, suvlasništvo Sveučilišta i RH 53.178 m2; utvrđen status legalnosti i izgrađeni objekti evidentirani u katastru i zemljišnoj knjizi
2016. nastavlja se legalizacija objekata na Kampusu
2017. nužna izmjena Urbanističkog plana uređenja (UPU) kako bi se mogla napraviti rekonstrukcija postojećih zgrada, prilagodba prostora za bolje uvjete znanstveno-nastavnog rada
2019. donesene izmjene UPU-a kojima je omogućeno što se tražilo dvije godine ranije; kako je malo toga izrađeno iz prvotnog prostornog plana, zbog neprovedivosti unutar vremenskih i drugih okvira, upućen je prema Gradu Zagrebu zahtjev za drugim izmjenama i dopunama UPU-a
2023. u mandatu rektora Stjepana Lakušića kreću sastanci Sveučilišta i Grada Zagreba; predstavljen strateški plan; najavljen pješački most koji će povezati Mandlovu i Kampus do prosinca 2024.; najava produljenja tramvajske linije koja će voditi do srca Borongaja; Tomašević najavio obodnu cestu oko Kampusa što će biti investicija Grada od oko 20 milijuna eura
siječanj 2024. HŽ Infrastruktura otkriva da je predviđeno dobivanje građevinske dozvole za nathodnik i stajalište u siječnju 2025. godine, ne mogu predvidjeti kraj radova
travanj 2024. HEP naglašava da HŽ ne treba čekati njihovu izgradnju nove trafostanice da krenu s izgradnjom nathodnika
svibanj 2024. gotova dokumentacija za tri paviljona studentskog doma na kampusu Borongaj, svaki bi trebao imati 450 kreveta; ne zna se tko bi to mogao financirati
studeni 2024. HEP najavljuje izgradnju trafostanice do kraja 2025., HŽ završio glavni projekt za nathodnik i stajalište te priprema zahtjev za dobivanje građevinske dozvole
veljača 2025. ministar obrazovanja Radovan Fuchs na otvorenju Fakulteta političkih znanosti kazao je kako treba početi razmišljati o nekim drugim konceptima sveučilišnog kampusa Borongaj i kako misli da će se i za Borongaj naći adekvatno rješenje