Na traženom studiju Nela prolazi s 5.0, odmalena je znala što će upisati: ‘Nekad ustajem u 4 da bih učila’
Da će upisati Učiteljski fakultet i obrazovati se za odgojiteljicu, Nela Pečarko znala je još u osnovnoj školi. Svake ljetne školske praznike odlazila je volontirati kod u vrtić gdje radi njena majka. No, ono što tada nije mogla znati je da će na tom vrlo traženom studiju biti jedna od najboljih studentica. Nela, naime, ima prosjek 5.0. Za srednja.hr otkriva kako joj to polazi za rukom.

Nela Pečarko | fotografija iz privatne arhive
Nela Pečarko ove je godine upisala prvu godinu diplomskog studija rani predškolski odgoj i obrazovanje na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu i novo je lice koje vam predstavljamo u nastavku serijala članaka o najboljim studentima. Naime, trenutačni prosjek ocjena joj je 5.0, a uz to je i dobitnica dviju dekanovih nagrada za izvrsnost.
Tajna njenog uspjeha zapravo i nije neka tajna, iako ta formula rijetko kome polazi za rukom. Do njega je došla, kaže nam odmah u uvodu, kroz kombinaciju discipline, znatiželje i želje da ostvari svoje vizije. Prosječan dan na fakultetu Neli započinje predavanjima, nakon kojih slijede seminari i vježbe. Tijekom pauze često s kolegicama ode na kavu ili druženje u kantini.
‘Osoba sam koja voli učiti ujutro. Nekad znam ustati i u 4 sata’
Predavanja joj, naglašava, ne predstavljaju stres zbog pristupačnih profesora koji se trude da su ona što ugodnija i razumljiva. No, priznaje, stres osjeća tijekom ispita ili za vrijeme prezentiranja raznih istraživanja i radova. S obzirom na njen studijski uspjeh, Nelu smo pitali na koji način uči gradivo.
– Koje su moje metode učenja? Osoba sam koja voli učiti ujutro. Nekad znam ustati i u 4 sata kako bi krenula nešto učiti. Ne volim ostajati budna dugo u noć pa mi je tako lakše. Isto tako, nisam osoba koja uči noć pred ispit. Za svaki ispit volim organizirati učenje i podijeliti poglavlja na nekoliko dana. Mislim da je najvažnije kod učenja imati jasan plan, tada je lako ostati motiviran, navodi ova izvrsnica.
Ipak, na pitanje koliko su joj ocjene bitne, odgovara slično kao i naši raniji sugovornici u ovom serijalu – da nisu previše i da je nužnije učiti zbog sebe i osobnog razvoja.
– Na učenje me najviše motivira to da jednoga dana postanem uspješna odgojiteljica koja poznaje sve aspekte rasta i razvoja djeteta. Da budem upoznata sa svim modelima ponašanja djece i da im omogućim da se razviju u najbolju verziju sebe, navela nam je Nela.
Još je u osnovnoj znala što će studirati
Otkrila nam je i da joj je na fakultetu najteži kolegij bio Organizacija i menadžment predškolske ustanove jer baš i nije osoba koja fokusirana na vođenje i upravljanje, više voli direktan rad s djecom. S druge strane, uživala je u kolegiju Partnerstvo obitelji, vrtića i škole koji drži prodekanica Adrijana Višnjić Jevtić.
– Kod ovog kolegija najviše mi se zapravo svidio njen način predavanja i samog pristupa ovom kolegiju, ali i njen pristup prema studentima. Ovaj kolegij predstavlja temelj u stvaranju odnosa između roditelja i odgojitelja koji je najvažniji za poticanje pravilnog rasta i razvoja djece i zbog toga mi se najviše svidio, otkriva nam Nela.
Da će upisati Učiteljski fakultet, znala je već u osnovnoj školi. Uzor joj je bila majka Ivana koja je odgojiteljica.
– Svake ljetne školske praznike odlazila sam volontirati kod nje u vrtić i tada sam već znala da želim biti odgojiteljica. Želja za time samo je rasla kako se bližio moj upis na fakultet. Nešto što me također privuklo tom pozivu je zapravo shvaćanje važnosti odgojiteljske profesije i shvaćanje koliko su djeca zapravo važna za naše društvo te kako im je potrebno pomoći da postignu ono najbolje od sebe! Zato što ništa manje ni ne zaslužuju, navodi Nela.
‘Odgojitelji su zapravo oni koji stoje na prvoj crti odgoja i obrazovanja djece’
Budući da joj je majka odgojiteljica, nema sumnje i da je dobro upoznata s položajem odgojitelja u Hrvatskoj. Ova izvrsna studentica smatra da on nikako nije na razini koju zaslužuje.
– Unatoč tome što radimo odgovoran i zahtjevan posao, odgojitelji se i dalje suočavaju s nedostatkom društvenog priznanja, preniskim plaćama i velikim brojem djece u skupinama, što otežava individualizirani pristup djeci. Često su odgojitelji samo oni koji se ‘igraju s djecom’ i često ljudi ne shvaćaju da njihova djeca s tim istim odgojiteljima provode više od osam sati dnevno. Odgojitelji su zapravo oni koji stoje na prvoj crti odgoja i obrazovanja djece. Odgojitelji i sama obrazovna ustanova je ta koja stvara buduće liječnike, informatičare, političare i kozmetičare, iako mnogi i dalje nisu toga svjesni, navodi Nela.
Nužnim ističe veća ulaganja u materijalne uvjete, edukaciju i podršku odgojiteljima. Bilo bi, kaže, važno osvijestiti javnost o značaju njihovog rada i omogućiti im bolje radne uvjete kako bi mogli u potpunosti ostvariti svoj potencijal u odgoju i obrazovanju djece.
– U sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja voljela bih vidjeti više individualiziranog pristupa djeci, s naglaskom na njihove jedinstvene potrebe, interese i razvojne mogućnosti. U sve predškolske ustanove uvela bi obaveznu fleksibilnost svih odgojitelja temeljenu na Kurikulumu ranog i predškolskog odgoja. Također, bilo bi korisno povećati broj odgojitelja po skupini kako bi se osigurao kvalitetniji rad i više posvećenosti svakom djetetu. Osim toga, sustav bi trebao više ulagati u kontinuiranu edukaciju odgojitelja, omogućiti im bolje uvjete rada i osigurati više suvremenih didaktičkih materijala. Povećana suradnja s roditeljima te uključivanje stručnjaka poput logopeda i psihologa u svakodnevni rad s djecom također bi značajno doprinijeli kvaliteti odgoja i obrazovanja, kaže naša sugovornica.
Poruka za maturante
Maturanti već naveliko prijavljuju studije u sustavu Postani student pa smo Nelu za kraj pitali i koje bi osobine trebali imati oni koji žele postati odgojitelji, odnosno za koga nije taj studij.
– Najvažnija osobina dobrog odgojitelja je strpljenje. Rad s djecom zahtjeva razumijevanje, smirenost i strpljivost. Samo strpljiv odgojitelj djeci može pružiti sigurnost i pomaže razviti samopouzdanje. Naravno kod odgojitelja je važna i empatija, odgovornost, kreativnost i dobre komunikacijske vještine kao i sposobnost motivacije. Maturanti koji misle da nemaju bilo koju od ovih osobina, mislim da je bolje da preskoče ovaj studij, zaključuje buduća odgojiteljica Nela.
Više tekstova iz serijala o najstudentima čitajte na poveznicama:
Bartol je lani bio jedan od najmaturanata: I na faksu je prošao s 5.0, a uz to trenira svaki dan
Mislav je 2017. bio među najmaturantima. Onda je upisao Medicinski i sve godine prošao s 5,0
Jan studira fiziku na PMF-u i prolazi s 5.0: Na kolegiju koji mi je bio najteži sad sam demos
Na jednom od studija koje je najteže upisati Kristina prolazi s pet: Otkriva zanimljiv recept za to
Jure je na pravu prošao s 5.0: ‘Još nisam naišao na predmet koji me ne zanima’