Pretraga

NEXT – Studentska organizacija teoriju primjenjuje u praksi i pritom zarađuje

A- A+

U sklopu Zagrebačke škole ekonomije i managementa djeluje studentska organizacija NEXT Junior Enterprise. Organizacija pruža usluge poslovnog savjetovanja na poljima istraživanja, analiza, marketinga i spajanja s poslovnim partnerima.

U prvih godinu dana svoga rada, uspješno su odradili 20 projekata, što za domaće, što za inozemne tvrtke. NEXT Junior Enterprise je prva i zasad jedina studentska organizacija koja se bavi poslovnim savjetovanjem. Konkretan cilj im je raditi projekte za tvrtke na područjima iz kojih dolaze studenti.

Od analize tržišta do podataka ključnih za poslovne klijente

Izdvojeni članak

Studentica ZŠEM-a otkriva ljepote i izazove humanitarnog rada u srcu Afrike

Budući da djeluju na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta bave se analizama poslovanja poput analize konkurencije za tvrtke na nekom području. Osim toga, pokrivaju i područje marketinga.

– Područje koje pokrivamo je i marketing gdje radimo marketinške i komunikacijske planove te na kraju spajanje s poslovnim partnerima. Proces spajanja s poslovnim partnerima kreće uz konkretan dogovor s tvrtkom o tome kakve partnere žele, na kojem području i što ih od informacija o partnerima zanima. Zatim mi krećemo u istraživanje, najčešće baza tvrtki te filtriramo one koje odgovaraju kriterijima, rekao nam je Petar Butorac, osnivač organizacije.

Nakon toga slažu listu potencijalnih partnera i o njima provode dublja istraživanja.

-To uključuje najčešće i telefonsko zvanje te postavljanje pitanja da bi dobili što točnije informacije. Na kraju, rezultat svega je dokument s kontaktima i opisom partera koje tvrtke onda same kontaktiraju, kaže Petar.

Ukratko, objašnjavaju, rade projekte koji su ostvarivi svakom studentu, a tvrtke za njega nemaju vremena ili ljudskih kapaciteta. Ovu uslugu naplaćuju, a usput sami uče kako voditi svoju organizaciju.
Kada ih klijent angažira osnovno je i ključno, kažu, ustanoviti njegove ciljeve. Kako bi u tome uspjeli ključna je dobra međusobna komunikacija. Ako njihov klijent, primjerice, želi proširiti posao oni će detaljno i temeljito istražiti sve o tržištu na koje želi ući.

– Možemo napraviti pregled svih ključnih parametara tržišta te simulaciju ulaska i rezultate koje možete očekivati uđete li na to tržište. Za donošenje bilo koje ispravne poslovne odluke ključ je raspolagati pravim informacijama, rekao nam je Petar te dodao kako su oni tu da pruže klijentu te informacije, ali klijent je taj koji ipak uvijek ima posljednju riječ.

Ideja za organizaciju rođena na studentskoj razmjeni

Izdvojeni članak

Na ZŠEM u drugom semestru stigli studenti iz 24 svjetske zemlje

Ideja za organizaciju rodila se slučajno, kada je Petar bio na studentskoj razmjeni u Parizu.

– Sasvim slučajno sam se tijekom predavanja susreo s kolegom koji je na laptopu radio prezentaciju i tu su krenula moja pitanja. Nakon što me je pozvao da probam odraditi dio jednog projekta bio sam fasciniran kako za veliku međunarodnu kompaniju studenti odrađuju projekte i to kvalitetno, kaže Petar.

Tako je ondje odradio nekoliko ovakvih projekata, a tada je došlo vrijeme za njegov povratak u Hrvatsku, te mu je sinulo da bi i ovdje pokuša pokrenuti sličnu organizaciju.

– Inicijalno smo okupili mali tim od troje ljudi, no u malo više od godinu dana predanim radom došli smo do brojke od 20 projekata, 12 članova i članstva u prestižnoj europskoj zajednici JADE koja okuplja ovakve organizacije, rekao je Petar.

Studenti iz NEXT-a ponude za posao dobivaju već tijekom studija

Dodaje i kako sudjelovanje u ovakvom konceptu donosi jako puno koristi, pogotovo jer je omogućena primjena teorije naučene na fakultetu.

– Samo studiranje nije dovoljno, a rad u ovakvoj organizaciji osobito je cijenjen kod poslodavaca budući da se vidi proaktivnost i izdvajanje iz većine. Tehničke vještine naučene na fakultetu testiraju se u pravom okruženju. Dio njih funkcionira, a dio ne, ali imate priliku pogriješiti i naučiti prije nego kolege koje to naprave na svom prvom poslu, kaže.

Ističe kako su i međuljudske vještine stečene na izlaganjima i sastancima od visokog značaja za buduće poslodavce u bilo kojoj tvrtki. Vođenje ove organizacije tijekom studija Petru je omogućilo dobar uvid u izazove tog posla, što je također kod budućih poslodavaca jako cijenjeno, ne samo u Hrvatskoj, već i inozemstvu.

– Stvorena mreža kontakata je možda i najbolji dio posla, budući da je svatko od naših članova dobio ponude za posao i prije kraja fakulteta. Na to smo osobito ponosni., dodaje Petar.

Trenutno se bave organiziranjem Jade May Meeting-a, koji će se održati u Zagrebu od 26. do 29. svibnja. Na njemu će se domaći studenti po prvi puta imati priliku susresti s iskusnim stranim studentima koji će im s tvrtkama kroz profesionalne radionice prenositi znanje i motivaciju.

Ova mlada organizacija jedina je takva u Hrvatskoj, no poručuju kako se nadaju da će i na drugim fakultetima niknuti ovakvi timovi koji će unaprijediti mogućnosti studiranja i rada u Hrvatskoj.

Izdvojeni članak

[Slagalica] Kako privući najbolje studente na ZŠEM?

Studentska organizacija NEXT