Pretraga

Projekt promocije studenata Muzičke akademije izrađen na modernom kolegiju zagrebačkog Sveučilišta

Kreativni laboratorij moderni je kolegij kroz koji se studente potiče na suradnju, inovativnost te istraživanje i analiziranje okruženja. S ovim suvremenim pristupom mladi šire svoje vidike i stječu znanje koje će im biti potrebno za snalaženje u nepredvidljivoj današnjici i budućnosti. Na Sveučilištu u Zagrebu izvodi se od 2014., a u prošlom semestru jedan od šarolikih timova počeo je s realizacijom projekta kroz koji žele promovirati radove studenata Muzičke akademije.

Kreativni laboratorij| foto: Iva Bobinac

Na Sveučilištu u Zagrebu se u sklopu kolegija Kreativni laboratorij od 2014. godine razvijaju studentske ideje na kojima za ocjenu rade interdisciplinarni timovi. Profesori sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Studija dizajna te Muzičke i Likovne akademije u prvom dijelu semestra drže predavanja. Kroz njih nastoje studentima približiti svoju struku i njezine specifičnosti, kako bi im proširili vidike i razumijevanje drugih zanimanja.

Nakon što se održe sva predavanja formiraju se timovi s obzirom na rezultate testa osobnosti, a pri podijeli se pazi i da u svakoj skupini budu studenti s različitih fakulteta.

Ključni cilj ovog modernog izbornog kolegija je širenje vidika, poticanje kreativnosti te unapređivanje komunikacijskih vještina kroz funkcioniranje u raznolikom i kompleksnom okruženju. Za konačnu ocjenu ne provode se klasična usmena i pismena ispitivanja, već se polaznike nagrađuje za izradu finalnog izlaganja kojim predstavljaju sve što su napravili.

Tako je u prvom semestru akademske godine 2015./2016. započet i projekt kroz koji su surađivali studenti sa čak tri različita zagrebačka fakulteta, a cilj mu je promovirati radove studenata Muzičke akademije u Zagrebu.

Na razvoju ideje surađivali studenti s čak tri različita fakulteta

– Tijekom prvog semestra detaljno smo razradili cijeli projekt. Ukratko, postavili smo cijeli projekt ‘na papir’, odredili cilj i korake provođenja (popraćeno sa SWOT i SMART analizama, anketom koju smo proveli među studentima različitih fakulteta i slično), objasnila nam je Helena Skljarov, koja na ‘Muzičkoj’ studira petu godinu Muzikologije te 3. godinu Kompozicije.

U razvoju ideje Helena je surađivala sa Nikolinom Fuzul, koja je na četvrtoj godini Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu. Na projektu je radio i Ivan Bebić, koji uz Klavir na MUZA-i završava i petu godinu na Fakultetu elektrotehnike i računarstva te njegov kolega s FER-a Šimun Čanić.

Za obavljeni posao dobili su ocjenu i dva ECTS boda, međutim, Nikolina i Helena odlučile su nastaviti s razvojem ideje, a u njihov tim uključile su se i dotadašnje mentorice Iva Bobinac te Karla Paliska.

Uz promociju studenata, kroz projekt razvijaju glazbene igre, aplikacije

– Nakon kolegija počeli smo sporije i ‘slobodnije’ raditi na projektu tako što istražujemo detaljnije ono što nam se učinilo važnim. Na primjer, na koji način konstruirati glazbene igre, aplikacije i slično ili kako zainteresirati potencijalnu publiku koja se ne bavi profesionalno glazbom. Naravno, plan nam je nastaviti s radom na projektu, a zatim ga i realizirati. Također, pokušavamo proširiti interes među kolegama koje bismo uključili u suradnju, kaže Helena.

Priznaje kako im je sam razvoj projekta bila velika obaveza. Sve grupe morale su se redovito sastajati s ili bez mentora, razgovarati o svemu što su napravili, podijeliti tko će, o čemu istraživati i slično. Tijekom semestra su imali i organizirane konzultacije s ostalim mentorima koje su mogli pitati za kritiku.

– Od ‘službenih’ obaveza imali smo nekoliko izlaganja (pred svim mentorima i studentima) o napretku projekta raspoređenih tijekom semestra. Na kraju je slijedilo finalno izlaganje uz priloženu prezentaciju, rezultate istraživanja i pisanog dokumenta. Ta je završna prezentacija zapravo imala ulogu ispita, dakle nije bilo klasičnih usmenih ili pismenih ispitivanja, opisala nam je Helena kako izgleda ovaj moderni kolegij zagrebačkog Sveučilišta za koji smatraju da bi zbog neizmjernog iskustva i dobivenog znanja mogao nositi i puno više od dva ECTS-a.

‘Upravo je raznolikost ono što se želi postići’

Nakon što odslušaju predavanja svih profesora, formiraju se heterogeni timovi, čiji članovi za uspješnu provedbu moraju uskladiti svoje različitosti i iskoristiti sve svoje kvalitete.

– Upravo je raznolikost ono što se želi postići, kako bi se studenti upoznali s raznolikošću među ljudima, a istovremeno se fokusirajući na to kako je za uspješan projekt bitno da tim funkcionira i da se članovi međusobno uvažavaju te zajedno rade kako bi se projekt ostvario. Studenti imaju potpunu slobodu odabira tematike i područja u kojem će razvijati projekt te prezentirati svoju ideju, a svaki od timova dobiva i svog mentora koji sugeriraju i usmjeravaju studente, istaknula je jedna od mentora Iva Bobinac.

Bit kolegija upravo je razumijevanje različitih struka i profila ljudi. Studenti kroz rad u timovima stječu znanja o tome koliko svako zanimanje ima različit pristup i ‘način razmišljanja’. Također, studenti se međusobno povezuju te kroz druženje i rad stvaraju priliku za buduću suradnju.