Pretraga

Rektor Boras: Za određene kolegije na fakultetima morat će se održati nadoknade

A- A+

Rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Damir Boras obratio se studentima kako bi pojasnio detalje oko online nastave. Da bi pokazao koliko su od početka uspješni u izvođenju nastave na daljinu, rektor je naveo nekoliko primjera, ali i brojki. Otkrio je i kako se Sveučilište razmišlja o odvijanju online ispita te kako nastava iz praktičnih kolegija, koja će krenuti nakon epidemije, može biti i nešto kraća no što je trebala.

Mladež HDZ-a prošlog je tjedna upozorila da neki sveučilišni profesori ne rade ništa od uvođenja online nastave.

Izdvojeni članak

Znate koliko je sati kad Mladež HDZ-a upozorava da neki sveučilišni profesori ne rade ništa od uvođenja online nastave

–  Zabilježen je veliki broj slučajeva u kojima sveučilišni profesori ignoriraju bilo kakav oblik nastave na daljinu ili ga u potpunosti pogrešno provode. Dužnost i primarna uloga svih sveučilišnih nastavnika i suradnika je održavanje nastave i prenošenje znanja na studente, poručili su mladi HDZ-ovci.

Sveučilišne profesore napao je i David Hudaček, jedan od osnivača Štreberaja, koji je i magistrirao na Ekonomskom fakultetu.

– Ovo je poziv svim profesorima i da se malo trgnu i da razmisle o tome zašto su plaćeni i kako bi se trebali ponašati, rekao je u videu.

A javnosti se u četvtrak obratio i rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Damir Boras, kako bi pojasnio koje sve napore ovih dana ulaže Sveučilište.

Čak 32,1% više nastavnika na e-kolegijima

– Na sustavu za e-učenje Merlin u akademskoj godini 2019./2020. (stanje na dan 1. travnja 2020.) za potrebe Sveučilišta u Zagrebu otvoreno je 7538 e-kolegija. Za usporedbu, akademske godine 2018./2019. otvoreno je 5237 e-kolegija, što je u odnosu na aktualnu godinu do 1. travnja 2020. povećanje od 2301 e-kolegija odnosno čak 30,5%. Nadalje, broj upisanih studenata u e-kolegijima iznosi 34027 (prošle akademske godine 29566, povećanje 15,1%), a broj upisanih nastavnika iznosi 3651 (prošle akademske godine 2763, povećanje 32,1%). Razlika u akademskoj godini 2019./2020. (na dan 1. travnja 2020.) u odnosu na akademsku godinu 2018./2019. za broj upisanih studenata je 4461, a za broj upisanih nastavnika 888, naveo je rektor.

Smatra kako ti podaci nedvojbeno pokazuju da nastavnici i sastavnice prilagođavaju nastavu studentima koristeći prikladne i inovativne tehnologije e-učenja.

– U tom suvremenom procesu učenja i poučavanja, vidljivo je da se uloga studenta mijenja te da student više nije pasivni slušač nego postaje aktivnim sudionikom u nastavi, a alati i tehnologija e-učenja sredstva su kojima se to postiže, istaknuo je Boras.

‘Vidi se da se nastava odvija redovito’

Dodao je i kako se funkcioniranje i korištenje sustava od strane nastavnika i studenata kontinuirano  prati te se na temelju velikog broja pristupa vidi da se nastava odvija redovito.

Dio kolegija koji uključuju stjecanje praktičkih vještina, održat će se, najavljuje, naknadno.

– Vezano za izvođenje kolegija i praktičnu provjeru ishoda učenja, preporuka je da se, ovisno o daljnjem razvoju situacije, organiziraju nadoknade za one kolegije koje nije moguće izvoditi na daljinu, kako bi studenti stekli potrebne vještine. U tom slučaju se nastava pojedinih kolegija može organizirati i u kraćem vremenu kao turnusna ili blok nastava, ako fizičko održavanje bude moguće, napomenuo je Boras.

Sastavnice će same odlučivati o načinu ocjenjivanja

U svom priopćenju studentima, dotaknuo se i ocjenjivanja.

– Ukoliko se epidemiološka situacija ne popravi do kraja ljetnog semestra do razine koja bi omogućavala održavanje ispita na uobičajen način, Sveučilište će u suradnji sa svojim sastavnicama, razmotriti kako i na koji način pristupiti rješenju možebitne situacije, pri čemu su sastavnice dužne samostalno definirati konačne oblike provjere ishoda učenja, poručio je rektor.

Susretljivost, tolerantnost, razumijevanje i fleksibilnost

Podsjetio je kako je nastavnicima već napomenuo kako se od njih puno očekuje.

S obzirom na izvanrednu situaciju, u više sam navrata ukazao na to da nastavnici u ovom trenutku, u danim okolnostima, više nego ikad radi dobrobiti studenata, trebaju pokazati susretljivost, tolerantnost, razumijevanje i fleksibilnost. 

Zahvalio je i svim nastavnicima i studentima ‘na trudu i naporu koji su uložili i koji će uložiti ne samo za prevladavanje posljedica epidemije nego i posljedica potresa’, a iskoristio je priliku i da čestita Uskrs.

– Sa željom da sljedeće dane provedete u miru sa svojim obiteljima, želim Vam svima miran i blagoslovljen Uskrs, zaključio je rektor Boras.

Pogledajte cijeli dopis:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [147.68 KB]

SUDJELUJTE U ANKETI: