Pretraga

‘Samo se tehnički fakulteti brinu kakve će studente dobiti’

A- A+

Ravnatelj V. gimnazije u Zagrebu Petar Mladinić nije zadovoljan nagradama koje FER dodjeljuje njihovim učenicima. Smatra kako je bon od 400 kuna loša zamjena za prijašnje izravne upise na njihov fakultet. Nije bio zadovoljan što su se nagrade dodjeljivale samo prema broju učenika koji upisuju taj fakultet, nego je tražio brzinu studiranja i uspjeh kao kriterij.

Podsjećamo, Fakultet elektrotehnike i računarstva dugi niz godina formira rang listu nagrađenih srednjih škola. Nagrade se osvajaju prema uspjehu, brzinu studiranja i brojnost studenata koji dolaze iz pojedinih srednjih škola. Nagrada je poklon bon od 400 kuna u Skriptarnici FER-a.

www.petagimnazija.hr

Izdvojeni članak

FER i ove godine nagradio škole koje odgajaju najbolje studente

Nezadovoljni nagradama

U razgovoru s ravnateljem V. gimnazije u Zagrebu Petrom Mladinićem saznali smo kakvo je njihovo mišljenje o nagradama koje dodjeljuje FER. Rekao nam je kako izravni upisi kao nagrade najboljim učenicima nisu ukinuti čim je nastupilo polaganje državne mature, jer je prve godine nekoliko najboljih maturanata V. gimnazije još uvijek imali mogućnost izravno upisati studij.

– Kakva je nagrada 400 kuna koje moraju potrošiti u njihovoj Skriptarnici? Na taj način ne nagrađuju značajnije naše učenike, a oni dobivaju najbolje studente, izjavio je ravnatelj.

Tražili promjenu kriterija za rang liste

Prijašnjih godina jedini kriterij za izravni upis je bila brojnost učenika koji dolaze iz pojedine škole. Mladinić nam je objasnio kako to nije dovoljno dobro mjerilo pa su, uz broj, uveli i brzinu studiranja i sam uspjeh.

– Ako mi pošaljemo pet izvanrednih učenika, a neka druga škola 20 solidnih, kako je to dobar kriterij za nagradu? Tražili smo da se u obzir uzmu uspjeh i vrijeme studiranja kako bi to rangiranje imalo neko značenje, nadodao je ravnatelj.

Izdvojeni članak

Zato su njihovi učenici najbolji na tehničkim studijima

Ne gledamo samo ocjene

Profesorima V. gimnazije nije jedini cilj omogućiti učenicima upis na fakultet, nego uz obrazovanje, posebnu pozornost daju odgajanju. Svoje srednjoškolce uče komunikacijskim i prezentacijskim vještinama.

– Mi ne pripremamo posebno učenike za tehničke fakultete. Oko 200 učenika koji pohađaju našu školu pokrivaju od 17 do 20 fakulteta. Iako je naglasak na matematici, ne ciljamo samo na tehničke studije. Naši najbolji učenici trećih i četvrtih razreda komuniciraju i uče niže razrede kako postići što bolji uspjeh, objasnio je Mladinić.

Za učenike s lošim ocjenama organiziraju dodatnu nastavu, ali ravnatelj ističe kako oni ne gledaju samo ocjene. Razlog je taj što postoji veliki broj genijalne djece koja nemaju 5.0 prosjek.

Škola dodjeljuje niz nagrada

FER nije jedini fakultet koji nagrađuje ovu školu. Izravne upise i slične vrste nagrada dobivali su i od FESB-a, PBF-a i Fizike. Na pitanje zašto se samo tehnički fakulteti bave nagrađivanjem, ravnatelj je odgovorio kako samo ti fakulteti brinu o tome kakve studente dobivaju.

Uz fakultete, sama gimnazija nagrađuje svoje učenike pa i profesore. Nagradu ravnatelja dodjeljuju svake godine najboljem učeniku te još četiri godišnje nagrade za najbolje učenike u generaciji.