Pretraga

Sjećate se onih studenata koji su za sudjelovanje u istraživanju davali UBER bon? Upravo su dobili Rektorovu nagradu

A- A+

Studenti Ekonomskog fakulteta Vedran Brozović, Filip Hrastić, Luka Meštrović i Hrvoje Bilić osvojili su Rektorovu nagradu za timski znanstveni rad „Empirijsko istraživanje ekonomije dijeljenja u Hrvatskoj: navike i zadovoljstvo mladih korisnika uslugama prijevoza na zahtjev“. Na više od 120 stranica pružili su detaljan uvid u ekonomiju dijeljenja te poslovanje Ubera u Hrvatskoj i svijetu i time zavrijedili najviše priznanje Sveučilišta.

Foto: Vedran Brozović

Sigurno se sjećate mladih studenata ekonomije o kojima smo pisali prije nekoliko mjeseci? Provodili su zanimljivo istraživanje, a za sudjelovanje ste mogli osvojti UBER bon od 35 kuna. E, upravo su dobili Rektorovu nagradu za to istraživanje.

Izdvojeni članak

[FOTO] Zagrebački rektor Boras: ‘Hrvatska treba mlade koji imaju snagu za znanost, za rad, ali za imati djecu’

– Ovakav uspjeh ne bi bio moguć bez ogromnog zajedničkog napora cijelog tima. Ne možemo se dovoljno zahvaliti našim mentoricama, čiji su entuzijazam i profesionalnost zarazni. Ohrabrujem sve studentice i studente da pišu za Rektorovu. Bez obzira što novčane nagrade Sveučilišta više nema, prikupljeno znanje i iskustvo dovoljna su motivacija za trud, istaknuo je student Vedran Brozović.

Impresivan uzorak od 1.052 ispitanika

U svojem radu zaključke o potrošačkim navikama donijeli su na impresivnom uzorku od 1.052 ispitanika. Upravo to ovo istraživanje čini najopsežnijim u tematici kojom se bavi. Da ne ostane sve na brojkama, zaključci do kojih su došli iznimno su važni.

VAŽNI ZAKLJUČCI

Mladi u Hrvatskoj najčešće koriste Uber za povratak i odlazak u noćne izlaske te za prijevoz do zračne luke, autobusnog ili željezničkog kolodvora. Ispitanici su kao uvjerljivo najvažniji razlog korištenja Ubera naveli povoljnije cijene, uz što važnu ulogu imaju jednostavnost korištenja mobilne aplikacije i dostupnost vozila. Gotovo 94% ispitanika smatra pojavu Ubera na hrvatskom tržištu pozitivnom, što znači da mladi značajno pozitivnije doživljavaju platforme ekonomije dijeljenja poput Ubera nego cjelokupno stanovništvo.

Mentorice Kristina Petljak i Dora Naletina smatraju kako je ovaj rad odlična podloga za daljnja istraživanja.

– Ekonomija dijeljenja još je uvijek neistraženo znanstveno područje, pogotovo u domaćoj ekonomskoj literaturi. Studenti su uložili izniman trud i pokazali veliki potencijal te smatram da je ovaj rad značajan doprinos akademskoj zajednici i odličan temelj za daljnja istraživanja, zaključila je mentorica Kristina Petljak, kojoj je ovo već drugo mentorstvo za Rektorovu nagradu.