Pretraga

Studenti koji uče zajedno s kolegama imaju bolje rezultate

A- A+


Izdvojeni članak

Istraživanje: Hrvatski srednjoškolci poražavajućeg znanja

Studenti koje uče zajedno s kolegama uspješniji su od studenata koji uče sami. Rezultat je to opsežnog istraživanja koje je provelo nekoliko fakulteta u San Diegu. Analizirano je oko 80 tisuća interakcija između 290 studenata, te se došlo da zaključka da je veći broj interakcija, pokazatelj boljih ocjena.

Istraživanje pri sveučilištu u San Diegu, koje se odvija pod palicom profesora društvenih znanosti Jamesa H. Fowlera, dokazalo je da studenti koji uče zajedno postižu bolje rezultate od kolega koji uče samostalno. Do ovih su rezultata došli analizom 80 tisuća interakcija između 290 studenata, te su zaključili da su studenti koji su manje ili nikako komunicirali s kolegama o gradivu, postizali lošije rezultate na ispitima, a katkada i odustajali od predavanja.

Pokazalo se kroz ovaj segment istraživanja, budući da je ono dio većeg i obuhvatnijeg istraživačkog procesa, da su studenti s boljim ocjenama skloni stvarati stereotipe i isključivati one sa slabijim uspjehom. S druge strane bolji studenti, dokazano je lakše stvaraju društvene veze te vode kompleksniju komunikaciju s kolegama.

– Prvi puta smo pokazali da postoji veza između društvene interakcije i razmjene informacija. Jedna jednako zanimljiva činjenica je ta da su se studenti koji su oformili zajednicu i imali dobre rezultate zaštitili od studenata koji nisu imali dobre rezultate, bez obzira na značajne napore ostalih studenata da im se pridruže. Studenti s lošijim rezultatima intenzivno su se trudili pridružiti drugoj grupi, ali nisu uspijevali. To je imalo veliki utjecaj na njihove rezultate, rekao je jedan od suautora istraživanja profesor Manuel Cebrian.

Ovo istraživanje pokazuje da postoje određeni jednostavni obrasci uz pomoć kojih studenti mogu poboljšati rezultate učenja. Ovo istraživanje korisno je i profesorima, jer mogu uz male intervencije pomoći studentima da poboljšaju ocjene.

Veliko istraživanje čiji je proces učenja samo segment, nastoji spoznati načine na koje ljudi dijele informacije te kako to utječe na veće procese poput zdravstvenog ili političkog ponašanja.