Pretraga

Studenti ovog fakulteta ponude za posao dobivaju već prije završetka studija

A- A+

Front-end developer, back-end developer, UX/UI dizajner, konzultant za digitalnu forenziku, stručnjak za upravljanje kvalitetom u IT-u, poslovni analitičar, stručnjak za digitalni marketing, stručnjak za odnose s klijentima…  Vidite se u nekom od ovih zanimanja? Odlično! Studente koji se za njih školuju, posao najčešće čeka još za vrijeme studija. Pogledajte koji su studenti danas najtraženiji i koju im plaću nude poslodavci!

foto: FOI

Centar za podršku studentima i razvoj karijera s varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike kontinuirano anketira svoje bivše studente (alumni) s ciljem prikupljanja informacija o tome gdje se njihovi studenti zapošljavaju nakon studija i koliko njih ostaje raditi u poduzećima u kojima su obavili stručnu praksu. Naime, na FOI-ju je stručna praksa obavezna na drugoj godini diplomskih studija Informatike i Ekonomike poduzetništva te na trećoj godini preddiplomskog stručnog studija Primjena informacijske tehnologije u poslovanju. Zbog izuzetno velikog broja studenata koji prvo zaposlenje pronađu u firmi u kojoj obavljaju obaveznu stručnu praksu (više od 60 posto), na FOI-ju razmišljaju o uvođenju obavezne stručne prakse i na preddiplomskim studijima Informacijski i Poslovni sustavi te Ekonomika poduzetništva.

Koja su zanimanja najtraženija?

Studenti FOI-ja izrazito su traženi na tržištu rada i to ne samo zbog znanja koja stječu na fakultetu, već i zbog kompetencija koje razvijaju kroz nove oblike učenja i poučavanja te izvannastavne aktivnosti. Danas se FOI-jevci najčešće se zapošljavaju u području razvoja programskih rješenja (mobilne, desktop i web aplikacije), u upravljanju poslovnim procesima, informatičkim uslugama i projektima, u području računalne sigurnosti, marketingu, upravljanju odnosima s klijentima, ljudskim potencijalima i financijsko-bankarskom sektoru. Iskustva pokazuju da studenti FOI-ja imaju velik potencijal da u svega par godina od početka karijere napreduju do pozicija voditelja timova ili menadžera srednje razine, što nerijetko podrazumijeva plaće i više od 10.000,00 kuna.

foto: FOI

Što je poslodavcima važno?

Tvrtke s kojima FOI surađuje u sustavu stručne prakse, a kojih je već sada više od 500 iz cijele Hrvatske, potvrđuju da upravo ta simbioza poslovnih vještina i tehničkih znanja stavlja ove studente na tržištu rada u prednost nad ostalima. Zato pored tehničkih vještina, posebnu pažnju u obrazovanju mladih posvećuju razvoju poslovnih vještina i generičkih kompetencija, poput pismenog izražavanja, kritičkog razmišljanja, učinkovitog korištenja vremena i sl.

Kroz urede i centre koji su u službi studenata (primjerice Centar za razvoj karijera i podršku studentima, Ured za međunarodnu suradnju, Centar za volontiranje i humanitarni rad…) nastoje ih već od prve godine usmjeriti na dodatni angažman izvan samih obaveza na studiju i na taj način im skrenuti pozornost i uputiti ih na važnost izvannastavnih aktivnosti. Poslodavci danas u CV-u diplomanta žele vidjeti dodatni angažman i spremnost na profesionalni razvoj izvan strogih akademskih okvira. To im pokazuje koliko je netko spreman dodatno učiti, umrežavati se i usavršavati.

Što je studentima važno?

Iako do sada još nisu proveli neko sveobuhvatno istraživanje, iskustva na FOI-ju pokazuju da je studentima jako bitna infrastruktura – opremljeni laboratoriji, videokonferencijske dvorane, sustav za elektroničko učenje, bežična mreža te moderno opremljeni prostori za rad. Osim redovitog pohađanja nastave i polaganja ispita, danas studiranje na FOI-ju podrazumijeva i nove modele stjecanja znanja i iskustva, stoga se sve više nastoje implementirati novi modeli učenja i poučavanja, poput učenja temeljenog na rješavanju konkretnih problema iz prakse. Primjerice, studenti FOI-ja su upravo prošli mjesec završili s natjecanjem za izradu najbolje marketinške kampanje, a koje su u suradnji s profesorima osmislili djelatnici jednog od partnerskih poduzeća – agencijom za dizajn, programiranje i digitalni marketing Arbona.

foto: FOI