Studenti reagiraju na sve realniju mogućnost pisanja ispita online: ‘Mislim da je to izvedivo, ali ne idealno rješenje’

Nakon donošenja plana za popuštanje mjera u borbi protiv koronavirusa, studentska populacija je i dalje u neznanju. Još uvijek se ne zna hoće li biti povratka na predavanja u dvorane, kako će se održati ispiti ni kako će semestar završiti, pa tako nije isključena mogućnost da ćemo ovaj put ispitne rokove doživjeti u kućnom izdanju.

pixabay.com

Iako bi se u trećoj fazi, koja nastupa 11. svibnja, trebalo omogućiti održavanje laboratorijskih, umjetničkih i kliničkih vježbi te rad u malim grupama, mnogi studenti nemaju takve vježbe, što znači da zasad nije najavljen nikakav povratak u studentske klupe. A brojni bi sada dali sve da se mogu vratiti u svoju studentsku sobu i zauzeti omiljeno mjesto za učenje u knjižnici.

Aplikacija preko koje se održava dobar dio online nastave imaju ozbiljne sigurnosne propuste, upozoravaju stručnjaci

Svaki dan je sve izglednije da ćemo ovaj semestar završiti u online izdanju, što je možda odlično za naše i zdravlje populacije, no pitanje je koliko je zaista izvedivo. Od neredovitih online predavanja pa do potpunog manjka istih, sada živimo vrijeme kolokvija pa se susrećemo i s nepovjerljivim profesorima koji pokušavaju na razne načine pobrinuti se da učenici ne prepisuju. Na sve načine, osim na jedini siguran – da sastave kolokvije koji ne traže samo napamet učenje kompliciranih definicija.

U svakom slučaju, bilo bi pogrešno generalizirati zato što zaista postoje profesori koji se trude prenijeti svoje znanje i na ovaj ‘nespretan’ način, ali opet imaju i razumijevanju za sve koji trenutno prolaze kroz teško razdoblje u životu. No, koliko je moguće da će odjednom ti profesori postati većina i zaista dostojanstveno završiti s predavanjima u ovoj katastrofi od semestra?

Studentsko mišljenje

Odlučili smo pričati s nekolicinom studenata i saznati koje je njihovo mišljenje o cijeloj online situaciji.

– Mislim da većina profesora ide linijom manjeg otpora, gomile zadaće na koju stavljaju često i nerealne rokove. Sigurno je i njima ova situacija teška ili u najmanju ruku neobična, ali sigurna sam da postoje bolji načini za učenje od trenutnih. Predavanja se odvijaju tako što profesori stavljaju prezentacije na sustav sa popratnim zadatcima, rijetki su oni koji se potrude napraviti nekakvu snimku ili slično tome. Mislim da ovakav način  rada ne može pripremiti dobro za ispite, ali to nije najgore što se događa. Svi mi ćemo jednog dana morati koristiti ovo “znanje” u praksi, tek onda će nastati problemi. Meni najviše pašu snimke predavanja jer omogućuju da ih pregledavam kad god želim i koliko god puta želim, iako na mojoj godini to omogućuje samo jedna profesorica. Mislim da će profesori postupati po uputama nadležnih na fakultetu. Do sad sam imala samo jedan kolokvij jer samo  dva predmeta možemo kolokvirati, dok ćemo iz ostalih imati ispite. Kolokvij je super prošao i profesorica stvarno nije bila zahtjevna. Ali svakako ne mislim da ovo nije ni blizu idealnog  i da ovo može biti neko (loše) rješenje za trenutnu situaciju koje nikako ne bi trebalo potrajati duže od rujna, mišljenje je Klare (22).

Kako doznajemo, dosta se profesora odlučuje za taktiku postavljanja prezentacija te onda zadaćama provjeravaju jesu li studenti zaista i pročitali prezentacije, no koliko je to zaista pametno? Studenti ističu i da im rijetko koji profesor daje povratnu informaciju o predanim zadaćama.

Bolje od očekivanog

[VIDEO] Ministrica Divjak pojasnila kako se za ispitivanje u online nastavi koristi alat GeoGebra

– Što se mene tiče, trenutna online situacija funkcionira bolje nego očekivano. Većina profesora održava online predavanja, što itekako podupirem, zato što to i jest ključan dio njihovog posla i neusporedivo je s nekima koji samo uploadaju prezentacije. Naravno, neki kolegiji su dosadniji od drugih pa mi odgovara da ne moram provoditi sate i sate na predavanjima, no u tom slučaju je upitno za što uopće ti profesori primaju plaću ako sve na kraju obavim sama.  Dosta je problematično i to što neki profesori kompenziraju za ovu situaciju zadavanjem mnogo više posla no što bi bio slučaj u normalnim uvjetima. Mislim da se godina može uspješno završiti na ovaj način, ali tu opet treba uzeti u obzir razne faktore: koji fakultet, koji kolegiji, angažiranost profesora, ali i to da nemaju svi iste mogućnosti. To se ne odnosi samo na pristup internetu nego i na to da nemaju svi mirnu atmosferu za učenje ni obitelj punu razumijevanja. Usto, iako je ovo svima stresno razdoblje, neki to gore podnose pa im je još teže motivirati se na rad. Mislim da se profesori nadaju da će se ispiti odviti na tradicionalan način, ali ako budu prisiljeni morat će se prilagoditi. Velik problem je sprječavanje prepisivanja, ali i mijenjanje formata npr. iz pismenog u usmene ili iz esejskih pitanja u kratka, vremenski ograničena. Ako situacija ne bude dopustila pisanje ispita uživo, mislim da su online ispiti izvedivo, mada ne idealno rješenje, obrazložila je Valentina (20).

Prilagodba na online nastavu je svima teško pala, no uzimajući u obzir da živimo ovako već više od mjesec dana, ne bi trebao biti toliki problem osmisliti alternativni način održavanja ispita. Prepisivanje je velik problem, ali istina je da se prepisuje i kada se ispiti provode u dvoranama, pa se postavlja pitanje čemu sada odjednom panika?

Online ispiti ne bi trebali biti problematični u teoriji, no kako će se to prenijeti u praksu je drugi par rukava.

Odgovori