Pretraga

Studenti se vraćaju na fakultete: Poznato u kojem će se slučaju prijeći na online nastavu

A- A+

Nakon što su izdane smjernice za provođenje nastave na fakultetima, izgleda da će svako sveučilište imati svoja pravila u skladu s mogućnostima, a na online nastavu na nacionalnoj razini prijeći će se samo u slučaju lockdowna.

VERN | Foto: srednja.hr

Koliko je online nastava kvalitetna i žele li se studenti uopće vratit na fakultete raspravljalo se na okruglom stolu na Sveučilištu VERN’ na temu „Vraćaju li se studenti na fakultete?“. Prema anketi, više studenata želi povratak na predavanja uživo jer je takva nastava kvalitetnija od online nastave. Da bi što duže ostali na fakultetima, izdane su upute HZJZ-a prema kojima svaki fakultet donosi odluke o načinu provođenja nastave.

– Vjerujem da će sveučilišta naći način da se studenti vrate na fakultete u što većem broju, što će naravno ovisiti o ukupnoj epidemiološkoj situaciji u zemlji, ali i o odgovornosti samih sveučilišta i studenata, rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

Izdvojeni članak

U Zagrebu kreće kampanja za studente: Tko se cijepi, dobije besplatan obrok u menzi

‘Sveučilišta individualno donose odluke o provođenju nastave’

Prema uputama, na predavanju mogu biti studenti uz obavezno nošenje maske te će se cijepljeni i oni koji su preboljeli koronu u posljednjih devet mjeseci sjediti bliže jedni drugima, dok će oni necijepljeni sjediti dalje.

– Sveučilišta mogu donijeti odluke o tome na koji način će se nastava provoditi s obzirom na okolnosti i mogućnosti koje postoje za provođenje nastave uživo, objasnio je Fuchs.

Na pitanje kako će se provoditi poštivanje mjera, ministar odgovara da će se prvenstveno ići na povjerenje studenata da posjeduju COVID potvrde.

– Fakulteti nisu neorganizirani i ako budu htjeli provoditi provjeru kod studenata siguran sam da će se oko toga uspješno organizirati, tvrdi Fuchs.

VERN | Foto: srednja.hr

‘Online nastava na nacionalnoj razini jedino u slučaju lockdowna’

Povratak na online nastavu nije poželjan, no od njega se ne bi trebalo u potpunosti odustati, već pripremiti za svaki slučaj.

– Neće biti online nastave na nacionalnoj razini sve dok ne bude nekog tvrdog lockdowna, jer nije logično ako su kafići otvoreni da se studenti ondje nalaze i druže, a da ne mogu ići na fakultet na nastavu, objasnila je Ivana Pavić Šimetin, zamjenica ravnatelja Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Dodala je i da će prvi na redu za prelazak na online nastavu, ako će se epidemiološka situacija znatno pogoršati, biti upravo studenti i sveučilišta.

– Studenti su odrasli ljudi i mogu se prilagoditi na taj oblik nastave na način da im emocionalan i psihološki razvoj i dalje normalno funkcionira. Na zadnjem mjestu za online model su osnovnoškolci, poručila je Pavić-Šimetin.

VERN | Foto: srednja.hr

Prepisivanje i slaba koncentracija na online nastavi

Online nastava teško je pala studentima, ali i profesorima.

– Profesorima motivacija za predavanjem pada i to predstavlja veliki problem kod online nastave. Studenti su apsolutno svjesni svih prednosti i mana nastave u izvanrednim uvjetima, a kako pokazuju i ankete najviše im nedostaje socijalni aspekt i druženje. Važno je osvijestiti da bi online nastava mogla unazaditi kompetencije mladih u budućnosti, tvrdi Mihovil Mioković, predsjednik Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu.

Još jedna mana online nastave jest provođenje ispita na taj način jer studenti koriste sve načine kako bi prepisivali. Neki fakulteti, poput PMF-a, tome su doskočili tako da su ispite imali uživo.

– Studenti su jako kreativni što se tiče prepisivanja, no moraju biti svjesni da to nije dobro. Ovakav tip nastave donosi kratkoročno rješenje problema, rekao je Mirko Planinić, dekan Prirodoslovno – matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Poručio je i kako će se na PMF-u nastava održavati u kontaktnom obliku te da će biti preporučeno nošenje maski. S njime s slaže i rektor Sveučilišta VERN’ Vlatko Cvrtila.

– Nakon godinu i pol dana online ili kombiniranog tipa nastave, jasno je da takva nastava u visokoškolskom obrazovanju nije dugoročno održiva. Dodatno ohrabrenje povratku klasičnom tipu nastave daje i sve veća procijepljenost među nastavnim osobljem i studentima. Stoga uz pridržavanje propisanih epidemioloških mjera, nema prepreka održavanju nastave kao i prije pandemije, poručio je Cvrtila.