Pretraga

Studentijada: Grupica zagrebačkih studenata u dvije godine stvorili turistički brend omiljen u cijeloj Hrvatskoj

A- A+

U moru nedovršenih i nerealiziranih studentskih projekata, nekolicina mladih ljudi, mahom iz visokih škola u Zagrebu dokazala je da se upornošću može stvoriti nešto vrijedno još za dana provedenih na fakultetima. Produkt njihova rada i podrške institucija jeste Studentijada – projekt koji objedinjuje putovanja, zabavu i edukaciju.

Dobro putovanje koje će objediniti zabavu, turističke obilaske i edukaciju zbilja je teško organizirati. Posebno je zahtjevno udovoljiti različitim afinitetima putnika, a ako sve to čine studenti za studente, priča dobiva dodatnu težinu.

Upravo takav podvig su ostvarili Karlo Kolesar, Toni Ganjto, Petra Erhardt i Leo Škobić koji su prije dvije godine pokrenuli Studentijadu. Uz njih, nešto kasnije projektu su svoj doprinos dali još Deni Rubeša, Magdalena Prša i Bruno Halužan što je rezutiralo jedinstvenim studentskim projektom u Lijepoj našoj.

Izdvojeni članak

Prijavite se na Studentijadu i uživajte u trodnevnoj zabavi u Budvi

Nije tajna da mnogi slični projekti ostanu mrtvo slovo na papiru zbog nedostatka odlučnosti, znanja ili potpore, no spomenuta četvorka je srećom uspjela objediniti sve faktore potrebne za uspjeh pa je Studentijada dočekala svoje četvrto izdanje koje će se upriličiti od 5. do 8. lipnja u crnogorskoj Budvi.

Studentska potraga za spregom edukacije i zabave

Kroz putovanja pod zajedničkim nazivnikom Studentijade u protekle dvije godine prošlo je više od 400 studenata iz cijele Hrvatske, a tajna nije samo u odličnoj organizaciji, već i u čitavom nizu posebnosti koji ovaj projek razlikuje od uobičajnih turističkih tura.

Izdvojeni članak

Studenti diljem Hrvatske se ujedinili u pomoći građanima ugroženim poplavama

– Studentijada je kroz dvije godine postala jedan prepoznatljiv studentski brend. Koncept je prilično jednostavan, a zamisao je da se studentima i svima koji se osjećaju mladi da mogućnost da putuju po regiji, dobro se zabave i nauče nešto korisno. Interesantan je to projekt iz više razloga. Studentijada ima zabavni, turistički i edukativni karakter. Dugoročni je cilj da se diferenciramo od sličnih akcija dajući veću važnost edukaciji kako bi sudionici uz zabavu i putovanje stekli neke kompetencije, znanja i stvorili kontakte s budućim partnerima, priča nam Karlo Kolesar i dodaje kako od samog početka nije bio cilj da Studentijada ostvari veliki komercijalni uspjeh, već da se stvori nešto kvalitetno i drugačije.

Nakon dvije godine valja zaključiti da je projekt, nastao suradnjom četvereo ambicioznih studenata s različitih područja, stao na noge te iz akcije u akciju raste i razvija se. Nakon Sarajeva, Budimpešte i Bratislave te Beograda, četvrta Studentijada će biti u Budvi, a upravo će putovanje u ovaj crnogorski grad ponuditi nešto više nego dosadašnji izleti.

Izdvojeni članak

Indeksi odlaze u povijest: Studenti će koristiti čipirane kartice

Glazbeni ‘teškaši’, putovanje i edukacija

Osim što će sudionici imati pristup glavnom eventu Spring Breaku na kojem će između ostalog tijekom tri dana nastupiti regionalni glazbeni teškaši poput SARS-a, Van Gogha i Partibrejkersa, prvi puta će biti implementiran i stručni dio koncepta.
– Studenti će imati priliku vidjeti kako su u kratkom roku ljudi od nečega što je bio prilično nerazvijen kraj napravili destinaciju konkurentnu Dubrovniku.

Važno je istaknuti kako je sam Spring Break organiziran i promoviran od studenata turizma u Kotoru. Upravo oni će prezentirati kako su kroz tri godine uspjeli stvoriti festival za 10 tisuća ljudi kojem daju podršku svi bitniji akteri u Crnoj Gori. Vjerujem da takve informacije mogu biti korisne svakom budućem mladom poduzetniku, tvrdi Kolesar.

Izdvojeni članak

Tips ‘n’ tricks za putovanja sa studentskim budžetom

Budvanska priča nadogradnja je koncepta studenti za studente s kojim je započela ova priča. Osim što je brend osnovan od strane mladih ljudi, također je i nadograđivan od iste populacije. Povratna informacija je bila ono na čemu su osnivači gradili napredak i naposljetku im se isplatilo.

– Zanimljiva je anegdota kako smo izabrali ime brenda. Sjedili smo na Cvjetnom trgu i razgovarili. Stavili tri imena na papir i obišli cijeli trg tražeći mlade ljude kako bismo ih pitali da izaberu ono što im se sviđa. Studentijada je zapravo izabrana od njih. Drago nam je da su oni bili glavni od samog početka i birali u kojem će smjeru ići, tvrdi naš sugovornik.

Otvoreno za sve

Važno je napomenuti kako usprkos toj činjenici Studentijada nije zatvorena ni za koga. Drugim riječima, tko god želi može se uključiti te putovati u aranžmanu koji su organizatori predvidjeli.

– Studentijada je samo brend i kao takva je prepoznatljiva. Mi jesmo fokusirani na tu populaciju, ali cilj nam je spajati ljude i zbog toga je otvorena za sve. Kada smo išli u Sarajevo, imali smo prijavljene četiri gospođe od 40-ak godina. Moram priznati da su to, u pozitivnom smislu, četiri najotkačenije osobe koje sam upoznao. Time smo shvatili da su ekipa i realizacija projekta ono bitno, a da nije uopće bitno koliko netko ima godina, prepričao nam je Kolesar.

Naš sugovornik je istaknuo kako je cilj da Studentijada postane mjesto s kojeg će se generirati pozitivan sjećanja, da će studenti moći reći ‘e tamo sam upoznao svoju ženu, bivšu ženu, curu ili što već’.

Izdvojeni članak

Aplikacije koje morate skinuti na svoje mobitele pred putovanje

Planova za budućnost ekipa okupljena oko projekta Studentijade ima pregršt, a otkad su dobili podršku Visokih škola i veleučilišta te prostor u Vernovou inkubatoru, njihov projekt je dobio novi zamah. Prvi korak nakon budvanskog Spring Breaka je cijelu priču podići na jednu novu razinu i u narednom periodu dodatno ojačati edukativni segment putovanja te uz pomoć logistike koju dobivaju od matičnih fakulteta objediniti još neke srodne studentske projekte.

Izdvojeni članak

Studentska košarica: Usporedba cijena najkonzumiranijih namirnica u trgovinama

– Planiramo uz dosadašnje projekte napraviti i jedan poseban event koji će objediniti tri segmenta – zabavu, sport i edukaciju. Glavna razlika u odnosu na slične projekte je u tome što se Studentijada ne bi ograničavala ni na jedan studij već bi se mijenjala tematski. U pred ili post sezoni bi se organizirala manifestacija koja bi studentima omogućila vidjeti potencijale Hrvatske, upoznavanje potencijalnih partnera u budućnosti te sticanje znanja kroz radionice i case study natjecanje. Svake godine bi se mijenjala matrica tako da bi jedne godine fokus bio na turizmu, iduće na nekom drugom segmentu iz gospodarstva i tako dalje. Sudjelovali bi i stručnaci iz spomenutih područja, a sudjelovati bi mogli svi studenti koji imaju interes jer bi teme bile toliko općenite da bi svi bili kompetitivni. Također po uzoru na model Youth in Actiona ne bismo zapostavili ni zabavni i turistički segment, ali bi fokus bio na onom edukativnom, rekao je Kolesar i dodao kako je konačni cilj postati ‘tvornica uspomena’ za sve.

Za sam kraj jedan od začetnika ovog inovativnog projekta je istaknuo kako je želja da Studentijada ostane studentima, a ne da postane nečiji privatni biznis.