Pretraga

[Ideja godine ’21] Jedan od najuspješnijih hrvatskih poduzetnika podijelio svoje iskustvo

A- A+

Ognjen Bagatin jedan je od najuspješnijih poduzetnika u Hrvatskoj, ponajprije poznat po Poliklinici Bagatin. Njegova medijska platforma Poduzetnik već 15 godina informira, inspirira i razbija stereotipe o poduzetništvu, a ove godine su i srebrni partner Ideje godine, srednjoškolskog poduzetničkog natjecanja. Ta tema im je važna, rekao nam je, kako bi mladi na vrijeme spoznali tko su pravi uzori u ovom društvu.

Ognjen Bagatin

Ognjen Bagatin | foto: Medijska platforma Poduzetnik

Ideja godine je srednjoškolsko natjecanje koje najbolju srednjoškolsku ideju nagrađuje sa 10.000,00 kuna bruto. Imate još malo vremena za poslati ranu prijavu. Sve prijave poslane do 26. ožujka kada se zatvaraju rane prijave dobit će povratnu informaciju žirija i priliku da ju poprave. Krajnji rok za prijavu na natjecanje je 18. travanj, a finaliste proglašavamo 23. travnja.

Ovdje možete pronaći odgovore na često postavljana pitanja. Ako se ipak još uvijek dvoumite oko prijave, pročitajte razgovor s Ognjenom Bagatinom – inspiracija je garantirana.

Medijski ste pokrovitelj i srebrni partner Ideje godine, o poduzetništvu pišete i izvještavate od 2006., a i sami ste organizator brojnih projekata koji potiču poduzetništvo mladih. Zašto vam je tema mladih i poduzetništva važna?

Medijska platforma Poduzetnik ove godine slavi 15 godina predanog rada, čija je misija promjena mindseta u našem društvu i fokus na učenike, studente i mlade. Tijekom naših 15 godina postojanja, pojam „poduzetnik“ kod ljudi izazivao je različite asocijacije i reakcije, dok danas ipak primjećujemo da su ljudi shvatili kako se pod pojmom poduzetnica ili poduzetnik krije osoba koja ima viziju, upravlja projektima, vodi ljude, radi više od drugih, ništa joj nije problem, stvara novu vrijednost za cijelo društvo, traži rješenja, osoba koja se ne boji pogrešaka ni rizika, sedam puta pada i osmi put ustaje, hodajući uspravno i uporno k svom cilju. Poduzetništvo mladih smatramo jako važnom temom jer to sjeme „poduzetničkog mindseta“ treba posijati upravo među mladima kako bi oni na vrijeme spoznali koje su prave vrijednosti i tko su pravi uzori u ovome društvu.

Koje su, iz vaše perspektive, najveće prepreke za mlade koji žele postati poduzetnici?

Ako mladi danas imaju ideju, viziju, znanja i strasti prema bilo čemu u svom životu, oni od toga mogu napraviti pravi poduzetnički pothvat. Najveće prepreke na koje mogu naići jesu nepovjerenje obitelji i bliže okoline, podsmjeh besposlenjaka, nedovoljno sredstava za neke prve korake ili neke birokratske smicalice, s kojima se susreće bilo tko u našoj zemlji tko želi nešto stvoriti iz nule. No poduzetnički mindset nikad ne posustaje! Najvažnija poruka za mlade bila bi: „Just do it!“ U najgorem slučaju, imat ćete super iskustvo za neki idući projekt.

Postoje li, osim prepreka, u Hrvatskoj i neke jedinstvene prilike?

Mladi koji u današnje doba žele postati poduzetnici mogu to ostvariti lakše nego ikada prije. Puno je webinara, edukacija, učeničkih inkubatora, konkretnih poticaja i fondova za početničke pokušaje, startupe i prve biznise, iako toga nikad nije previše! Časopis Poduzetnik pod svojim okriljem ima partnersku udrugu „Biti bolji“, koja se otpočetka bavi promicanjem poduzetništva među učenicima i mladima, a svake godine organiziramo i dvije-tri konferencije „Poduzetnički mindset za mlade“ na kojima okupljamo najinspirativnije poduzetnike koji svojim pričama mnoge ostave bez daha. Svaka čast za vašu „Ideju godine“! Sa zadovoljstvom smo se uključili u ovaj projekt jer se nikada ne smijemo umoriti u promicanju poduzetničkoga duha među mladima.

Kako razmišljaju poduzetnici?

Poduzetnici razmišljaju na različite načine. To su ljudi koji uvijek daju najviše od sebe i izvlače maksimum iz svega. Slikarskim jezikom, možemo ih opisati kao impresioniste, hiperrealiste, ekspresioniste, moderniste, kubiste, nadrealiste itd. 😊, ali svima je zajedničko jedno: nevjerojatna prodornost, jasna vizija, samopouzdanje i upornost, čak i nakon nekoliko neuspjelih pokušaja. Prihvati neuspjeh, gledaj naprijed i guraj dalje – to je ključ poduzetničkoga mindseta!

Što je dobar prvi korak za sve koji se žele baviti poduzetništvom, a možda ne znaju odakle bi počeli?

Svima koji se žele baviti poduzetništvom, a nisu sigurni odakle bi točno krenuli, predlažem da najprije vide u čemu su dobri i što ih zanima, jer nema ništa bolje nego raditi ono što voliš. Nije naodmet ponoviti onu poznatu: „Ako radiš ono što voliš, nećeš raditi ni dana u životu“, već ćeš uživati u igri zvanoj poduzetništvo. Povrh toga, svakako se potrebno posvetiti čitanju ili slušanju poduzetničke literature, edukacijama u željenom smjeru, webinarima, umrežavanju s poduzetnicima (networkingu), praćenju poduzetničkih tema i medija, kao i sudjelovanju na poduzetničkim eventima i konferencijama. Potrebno je ulagati u sebe i u svoje ciljeve, odvojiti i vrijeme i sredstva za to jer to nikad nije trošak, nego je uvijek vrijedna investicija. Kada čovjek skupi dovoljno znanja, informacija i inspiracije za ono što želi, vrata se počnu sama otvarati i samo nebo je granica!

__________________________________________________________________________________

Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Medijska platforma Poduzetnik Končar. Pokrovitelji projekta su Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje te Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook stranici Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected].

Ako želiš redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplati se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca u nastavku.