Pretraga

[Ideja godine ’21] Profesor Šestanović kao član žirija s Effectusa savjetuje kako do pobjedničke ideje

A- A+

Profesor na EFFECTUS poduzetničkom studiju i dugogodišnji član žirija Ideje godine, srednjoškolskog natjecanja koje traži najbolju poslovnu ideju, odlučio je pomoći svima koji se prijave. Podijelio je na čemu kandidati najčešće gube bodove, što mu se kod prijava svidi te kako da iskoristite svoje prednosti.

Aljoša Šestanović

dr. sc. Aljoša Šestanović, profesor na EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište | Foto: EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište

Finalni rok za prijavu na Ideju godine zatvara se 18. travnja i svi koji se do tada jave imaju šansu osvojiti 10.000,00 kuna bruto. Već smo sastavili odgovore na često postavljana pitanja koja možete pronaći ovdje, a sada donosimo i razgovor s profesorom Aljošom Šestanovićem koji je podijelio svoje dosadašnje iskustvo i nekoliko savjeta.

EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište zlatni je partner Ideje godine, a profesor Šestanović dugogodišnji je član žirija. Mentori i kandidati, od ovog intervjua ćete itekako imati koristi!

Na Ideji godine ste i prethodnih godina sudjelovali kao član žirija. Postoji li nešto što ste vi naučili od učenika koji su do sada sudjelovali na Ideji godine?

Apsolutno me oduševljavaju tri stvari. Prva je nevjerojatno kreativni pristup učenika i razmišljanje „out-of-the-box“ kojem pristupaju rješenjima. Druga stvar je entuzijazam i motivacija s kojom pristupaju projektima. Treća stvar je hrabrost i samouvjerenost koju pokazuju u argumentaciji kvalitete i izvodljivosti osmišljenih ideja.

Što vam je važno kod ocjenjivanja prijava?

Na prvom mjestu je da svojom idejom na praktičan način rješavaju određeni problem za koji trenutno nema komercijalno priznatog rješenja. Drugo, važno je da njihova ideja zaista ima tržišni komercijalni potencijal i da je u tom smislu izvediva. Treće, trebaju pokazati brojke, drugim riječima da znaju razmišljati o ideji kroz brojke (iznos investicije, financiranje investicije, tržišni potencijal, prihodi, troškovi, dobit itd.).

Postoji li neka greška koja se često ponavlja kod prijava koje ocjenjujete, a koju kandidati mogu lako izbjeći?

Ne bih rekao da se radi o greškama, već o nesagledavanju nekih aspekata kod npr. neke ideje koja na prvi pogled može izgledati vrlo zanimljivo, no kada se dublje sagleda, ima mali ili uopće nema tržišno-komercijalni potencijal (npr. iznos investicije je previsok ili u ovom trenutku s postojećom tehologijom izrade vrlo skup) ili ne postoji dobar način zaštite originalnosti te ideje pa ju je lako kopirati od strane drugih tržišnih sudionika. Naravno da se neke ideje još mogu dodatno razraditi s aspekta preciznijeg utvrđivanja izvedivosti same ideje.

Izdvojeni članak
Ognjen Bagatin

[Ideja godine ’21] Jedan od najuspješnijih hrvatskih poduzetnika podijelio svoje iskustvo

Što mladi poduzetnici donose na tržište rada, a što oni iskusniji možda nemaju?

Mladi poduzetnici prije svega na tržište rada donose izniman entuzijazam, energiju, nove ideje i svježinu u promišljanju te rješavanju problema. Bitno je spomenuti i kako mladi imaju znatno višu razinu kreativnosti u odnosu na iskusnije, odnosno starije kolege. Također, mladi su uvijek i malo „buntovniji“, što u poduzetničkom smislu je vrlo poželjno – imaju hrabrosti okušati se u novim i neuobičajenim područjima, a što u konačnici i jest smisao poduzetništva – konstantno biti inovativan i otvarati nove tržišne niše.

Effectus je svih devet godina podupirao Ideju godine kao sponzor. Koje vrijednosti koje promiče natjecanje su kompatibilne s vrijednostima Visokog učilišta?

Natjecanje Ideja godine promiče hrabrost i odlučnost mladih ljudi, pruža izuzetno poticajnu inovativnu atmosferu te potiče mlade na propitkivanje i razvijanje vještina rješavanja problema. Isto tako, Effectus u centar interesa postavlja kvalitetan razvoj mladih ljudi te razvoj vještina i znanja budućnosti koje će mladima garantirati uspješne karijere i mogućnosti da doprinose razvoju društva. U tom smislu, može se reći kako Ideja godine i Effectus imaju isti cilj – pružiti mladima mogućnost da kreiraju svijet za svoju budućnost.

Na Visokom učilištu djelujete kao profesor. Zašto volite rad s mladima?

Posao poučavanja mladih je prije svega plemenita misija koja nam daje i životnu svrhu transfera znanja i vještina na mlade. No, to je uvijek i obostrani proces. S druge strane, profesori se i sami na taj način usavršavaju jer u procesu poučavanja koriste povratne informacije kojima unaprjeđuju pristup poučavanju, ali se i osvježavaju s inovativnim pristupima mladih u rješavanju nekog problema ili izazova u okviru određene predavačke tematike.

___________________________________________________________________________

Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Medijska platforma Poduzetnik Končar. Pokrovitelji projekta su Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje te Zagrebački inovacijski centar – ZICER. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook stranici Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected].

Ako želiš redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplati se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca u nastavku.