Pretraga

[Ideja godine ’22] Što je bitno za prijavu na Ideju godine? Donosimo šest ključnih savjeta

A- A+

Ideja godine je jedinstveno srednjoškolsko poslovno natjecanje. Zašto jedinstveno? Zato jer ne nagrađujemo vaše poznavanje školskog gradiva, već kreativnost i odvažnost u stvaranju vaše prve poslovne ideje. Tražimo pojedinca ili tim učenika koji će napisati najbolji poslovni plan i pomesti konkurenciju u finalu koje se održava u Zagrebu, 28. travnja. Vrijedi se potruditi jer nagrada iznosi 10.000 kn bruto, a da bismo vam pomogli, donosimo šest najvažnijih savjeta s kojima ćete sigurno osvojiti naš stručni žiri.

S ovih šest ključnih savjeta lakše ćete stići do finala! | foto: srednja.hr

Ideja godine, poslovno natjecanje za srednjoškolce koje organizira portal srednja.hr, ove se godine održava deseti put. Ono je vaša prilika da osvojite nagradu od 10.000 kn bruto, ali i da steknete vrijedna životna iskustva. Nakon što preuzmete i ispunite svoj poslovni plan, sami ili timu, uz pomoć mentora ili bez nje, te ispunite obrazac prijave, ulazite u krug ljudi koji mogu biti pozvani na finale. Finaliste proglašavamo 23. travnja. Finale se održava 28. travnja u Zagrebu (finalisti će imati osiguran smještaj) u prostorima zlatnog partnera natjecanja, EFFECTUS poduzetničkog studija – visokog učilišta. U ovom smo tekstu objasnili sva pravila koja morate slijediti prilikom slanja svoje prijave, a ovdje pronađite odgovore na često postavljanja pitanja.

Donosmo ključne savjete koji će vam pomoći u osmišljavanju vaše ideje. Slijedite ovih šest smjernica ako želite briljirati i zadiviti žiri!

1. Ideja je dovoljna, ali…

Natjecatelji se često pitaju trebaju li imati, primjerice, razvijen proizvod ili je ideja o proizvodu dovoljna. Da, ideja je i više nego dovoljna jer sve počinje od nje. Ne tražimo gotov proizvod, već ideju koja ima realističnu šansu biti provedena u stvarnosti. To znači da se trebate potruditi detaljno opisati svoju poslovnu ideju kako biste žiriju pokazali da ste o njoj stvarno dobro razmislili i da ste sigurni da biste ju mogli provesti. Primjerice, želite li napraviti software koji će pomoći poljoprivrednicima, opišite kako ćete ga razviti, na kojem programskom jeziku, kako će izgledati sučelje, koje će biti pogodnosti, i tako dalje. Stručnom žiriju pokažite da su vam jasni koraci koji su potrebni da bi se ona provela u stvarnosti – i pomest ćete konkurenciju!

2. Prezentacija vaše ideje je ključna

Prvi korak je ispunjavanje poslovnog plana. No želite li se iskazati, izađite izvan okvira poslovnog plana: napravite prezentaciju, video ili nešto drugo što će pomoći žiriju da vidi vašu ozbiljnost i posvećenost. Naravno, žiri cijeni svaki kvalitetan poslovni plan koji će jasno odgovoriti na ključna pitanja: što radite, koji problem rješavate i koje je rješenje za problem koji ste prepoznali na tržištu. Ostanete li na tome, nećete dobiti negativne bodove, ali kandidati koji odu korak dalje imaju veću šansu biti pozvani u finale.

Izdvojeni članak
ideja godine 2022

[Ideja godine ’22] Prijavite li se do ovog datuma, stječete ozbiljnu prednost nad konkurencijom

3. Fokusirajte se samo na jedan problem

Na samom početku si postavite najvažnije pitanje: koji problem postoji na tržištu, a koji moja poslovna ideja može riješiti? Čitajući vaš projekt, žiri će obratiti posebnu pozornost upravo na to. Sve uspješne poslovne ideje rješavaju neki problem, to je ono što ih čini potrebnim i profitabilnim. Zapitajte se kome je vaš projekt namijenjen (primjerice, poslovnim ili privatnim korisnicima) te koji problem će projekt riješiti korisnicima. Fokusirajte se samo na jedan problem, a to će vam pomoći da se specijalizirate. Česta greška koju natjecatelji čine jest da se usmjeravaju na puno problema zbog čega se, u konačnici, izgube, a to želite izbjeći.

4. Mislite da nemate konkurenciju? Razmislite opet

Česta greška koju žiri vidi u prijavama jest tvrdnja da vaša poslovna ideja nema konkurenciju. Svi imaju konkurenciju, samo ju treba pronaći. Detaljno pretražite Internet, ne ograničavajte se na hrvatsko tržište i potražite što rade tvrtke u svijetu. Ako zaista ne možete pronaći nikoga tko se bavi sličnim poslom kojeg vi želite razvijati, to može značiti da je vaša ideja naprosto neizvediva u stvarnosti i tada bi bilo dobro da o njoj razmislite još jednom. Proučavanje konkurencije je iznimno važno, jer na njihovom primjeru možete vidjeti što je na tržištu već uspjelo, ali i što vaš proizvod može poboljšati.

5. Na jednostavan način provjerite je li vaša ideja dobra

Postoji li netko tko može recenzirati vaš poslovni plan? Da, naravno! Bit će vam iznimno korisno ako vaš poslovni plan date na čitanje nekome tko ne zna na čemu radite. Neupućene osobe će iz vašeg plana morati dobiti sve informacije o projektu, a ako je njima nejasan, bit će nejasan i žiriju. Osim toga, možete zamoliti prijatelja ili prijateljicu da posluša vaše izlaganje projekta. Limitirajte se na 60 ili 90 sekundi. U poslovnom svijetu, takvo izlaganje se zove elevator pitch – izlaganje koje možete održati mogućem poslovnom partneru za vrijeme trajanja jedne vožnje dizalom. Ako je vašim prijateljima izlaganje bilo jasno, znači da ste na dobrom putu. Ako ste prijateljima dosadni ili imaju puno pitanja, znači da upravo te nejasne ili dosadne dijelove trebate popraviti u svom poslovnom planu.

Izdvojeni članak

[VIDEO] Za sve koji se planiraju prijaviti na Ideju godine: Član žirija dao je savjete kako da briljirate

6. Precizno odredite tko treba vašu poslovnu ideju

Ne postoji proizvod kojeg koriste svi. Čak i popularne platforme poput Instagrama, Snapchata ili TikToka imaju skupine korisnika koje ih koriste više nego druge, a neki za njih uopće nisu niti čuli ili ne žele biti njihovi korisnici. Prilikom pisanja svog poslovnog plana, morate odrediti svoju ciljnu skupinu kupaca, onu koja će trebati i željeti koristiti vaš proizvod ili uslugu. Napišite demografiju i druge važne karakteristike vaše korisničke skupine. Ako želite raditi s tvrtkama, navedite ih po nazivu umjesto po branši. Budite što precizniji jer ćete time pokazati da ste o svojoj ideji dobro razmislili.


Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija i SPAN. Partner projekta je portal poduzetnik.biz. Pokrovitelji projekta su Zagrebački inovacijski centar – ZICER i Fil Rouge Capital. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje. Pratite sve novosti na Facebook stranici Ideja godine, na stranici srednja.hr/Ideja-godine ili nas pitajte putem maila [email protected].

Ako želiš redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplati se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca u nastavku.