Pretraga

Nisu čuvali svoju ideju u podrumu, pa danas imaju tvrtku

A- A+


Izdvojeni članak

CRANE: Ideja koja je okupila poslovne anđele

Prije gotovo dvije godine dvojica tek diplomiranih studenata razgovorali su i razradili plan neke njihove potencijalne ideje. Danas imaju tvrtku koja je izravni suradnik zagrebačke Tvornice kulture, a planiraju se proširiti i na regiju. Kad je ideja postala stvarnost, shvatili su da je potrebno jako puno truda, a da glavni motiv nikad ne bi smio biti novac, već entuzijazam. Pogledajte koje vrijednosti treba cijeniti kad razmišljate o svojoj Ideji godine.

Jednostavan sustav za online prodaju ulaznica i promociju Entrio, pruža organizatorima raznih događanja jednostavnu prodaju ulaznica za razne događaje. Svi koji žele organizirati koncert, seminar, festival ili radionicu mogu na Entriu u par koraka organizirati svoj ‘event‘ i ponuditi ulaznice za prodaju.

Stranica za sve vrste događaja

Entrio nije ogromna korporacija za ‘velike ribe’. Svaki student ili srednjoškolac koji želi kreirati event poput onog na društvenoj mreži Facebook može to probati učiniti i na Entriu. Na stranici poručuju da ‘te ne košta probati’ organizirati događaj.

Ideja na papiru i tvrtka u realnosti nemaju veze jedno s drugim

Na ideju ovakve tvrtke došla su dvojica nedavno diplomiranih studenata, Berislav Marszalek koji je završio FER i Matija Marijan s diplomom Cambridgea.
– Prva ideja stavljena je na papir prije nešto manje od dvije godine, a početkom 2012. Entrio je počeo ozbiljno raditi, rekao nam je osnivač Berislav.

Diplomirani FER-ovac poručuje kako Entrio koji je bio zamišljen i ovaj danas nemaju puno veze jedan s drugim, jer iskustvo i tržište uvijek ispravljaju sve krive pretpostavke koje osoba na početku nekog projekta ima.
Dvojici mladih poduzetnika Entrio je prvi veći projekt, a povezala ih je zajednička želja da naprave nešto korisno što će ljudi masovno koristiti i što će zapravo mnogima olakšati život.

Otkačeni i puni odličnih ideja

Od ideje do tvrtke prošlo je oko godinu dana, a sve je krenulo od zajedničke priče oko mobilnih ulaznica.
– Matija i ja smo razrađivali i nekoliko puta mjenjali ideju oko ulaznica preko mobitela, da bi tek onda došli do Entria kakvog danas imamo, priča nam Berislav.

Napominje kako sustav nije i neće nikad biti gotov jer se unaprijeđuje iz dana u dan kako bi bio još bolji, lakši za korištenje i zabavniji.
Da su osnivači Entria mladi i otkačeni  svjedoči i link za kontakt na stranici, koji možete vidjeti ovdje. Naime umjesto službenog obrasca za kontakt ova kreativna ekipa napisala je ‘Poslaj nam poruku’, a svoj kontakt ljudi upisuju pod ‘Tko pora posluku’.

Ne treba čuvati svoj projekt u podrumu, već treba pitati ljude što o njemu misle

U tvrtci je zaposleno dvoje ljude, te dvoje koji radi po potrebi. Ekipa je najponosnija na zadnji projekt na kojem surađuju sa zagrebačkom Tvornicom kulture čiji su i službeni prodajni kanal. Svejedno, neće stati na tome, jer imaju velike planove.
– Već sljedeće godine se širimo na dva regionalna tržišta, a krajnji cilj je naravno osvajanje svijeta, smije se Berislav.

Zbog toga Berislav mora podnijeti mnoge žrtve, pa s Entriom ide spavati i s njim se budi, no zna da je zbog dobrog motiva svako odricanje vrijedno truda.

Mladim ljudima koji imaju ideju za neki projekt poručio je da probaju, jer čak i ako to ne uspije stvorit će odličnu mrežu kontakata i upoznati tržište.

Napominje kako je najbitnije tražiti povratnu informaciju od ljudi oko sebe, a ne zatvoriti se u podrum iz straha da ‘netko ne bi ukrao vašu ideju’. Pomoći će i dobar partner ili suosnivač jer je u dvoje ipak sve lakše. Za kraj, nikad se ne mora čekati dan kad će projekt biti savršen da ide na tržište, jer je dovoljno izbaciti minimalni proizvod pa ga onda prema reakcijama tržišta dalje usavršavati.

_____________________________________________________________________________________________________________________

Članak je nastao u sklopu projekta Ideja godine u suradnji s partnerima Visokog učilišta Effectus i Visokog Učilišta Algebra. Projekt možete pratiti i putem Facebooka. Kako bi bili 100 posto sigurni da nećete propustiti neku novu vijest o najboljoj srednjoškolskoj Ideji godine, pošaljite mail na [email protected], te se prijavite na naš newsletter.