Pretraga

Pobjednik Ideje godine: ‘Provjerio sam sve i s pravne strane jer planiram patentirati aplikaciju’

A- A+

U finalu druge po redu Ideje godine održane 14. veljače u Visokom učilištu Algebra pobjedu je odnio Ilija Perić, učenik trećeg razreda Tehničke škole Ruđera Boškovića u Zagrebu koji je do završnice došao uz mentora Milana Koraća. Ovaj srednjoškolac je ozbiljno pristupio izradi aplikacije In My Wave budući da takva ne postoji na tržištu te istu planira patentirati. Na osvojeni put u Dublin odlazi s mentorom koji mu je pomogao oko smišljanja prezentacije, ali i tehnološke dimenzije projekta.

Pobjednik Ideje godine 2014. - Ilija Perić

Pobjednik Ideje godine 2014. – Ilija Perić

Foto: srednja.hr

Ilija Perić iz Tehničke škole Ruđera Boškovića u Zagrebu je pobjednik druge po redu Ideje godine, koju je organizirao portal Srednja.hr zajedno s partnerima Visokim učilištem Algrebra te Visokom školom za financije i pravo Effectus. Na današnjem finalu održanom u Visokom učilištu Algrebra pobjednik je došao u pratnji mentora Milana Koraća te kao tim Zidup.com predstavio najbolje ocijenjeni projekt – aplikaciju In My Wave za lakši pronalazak prijatelja u blizini.

Izdvojeni članak

Finale ‘Ideje godine’: U velikoj konkurenciji pobjedu odnio Ilija Perić iz Tehničke škole Ruđera Boškovića

Planira patentirati svoj izum

– Želim olakšati povezivanje prijatelja koji se nalaze u gradu. Ako je netko primjerice na trgu i želi vidjeti koji su njegovi prijatelji u blizini, umjesto da obavlja brojne pozive čime troši novac i vrijeme, to može doznati jednim klikom na In My Wave. Mogu ih pozvati preko aplikacije na kojoj i oni moraju biti prijavljeni te im mogu uzvratiti ili odbiti poziv, rekao nam je pobjednik druge Ideje godine.

Objasnio je kako se odlučio za aplikaciju, a ne drušvenu mrežu jer istih ima jako puno na tržištu te je otkrio kako sada rade na razvijanju patenta zato što je njegova ideja jedinstvena u svijetu.

– Napravio sam istraživanje prije nego što sam se prijavio na natjecanje s ovom idejom, jer je danas rizično predstavljati nešto što već postoji i lako vas netko može tužiti, ističe Ilija Perić.

Budući da je ozbiljno pristupio projektu, provjerio je je li sve ispravno gledano s pravne strane, napravio autorski logo i softver koji je trenutno u eksperimentalnoj fazi.

Izdvojeni članak

Finalisti Ideje godine sutra se bore za prvo mjesto i odlazak u Dublin

Najteže mu je bilo provjeriti je li pravno prihvatljiva njegova aplikacija

Sama ideja se razvijala četiri do pet mjeseci, a kada je provjerio da na tržištu ne postoji takva aplikacija, realizacija na papiru je trajala svega mjesec dana. Za izradu poslovnog plana i smišljanja prezentacije Ilija je uložio 2-3 dana truda.

– Poslovni plan mi je bio lagan, programiranje nje bilo problem jer isti imam kao predmet u školi, a najteže mi je bilo s tim pravnim stvarima. Pretpostavio sam da nitko na Ideji godine ne gleda u pravna rješenja, a kako ozbiljno mislim nastaviti s ovim projektom, onda sam sve sagledao, izjavio je pobjednik Perić.

Nastavio je kako mu je sljedeći korak proširiti aplikaciju na testne korisnike i tražiti potencijalne investitore jer samo pokretanje In My Wavea skupo. Srednjoškolac iz Ruđera nam je otkrio i da je proveo istraživanje svojim kolegama te da su mu svi rekli da bi takvu aplikaciju skinuli na svoje mobitele i da su jako zainteresirani.

Izdvojeni članak

Tinejdžerica dala ocu poslovnu ideju te ga učinila milijunašem

Višestruko jedinstvena ideja

– Posebni smo po tome što ne dijelimo lokaciju korisnika na karti kao što
radi primjerice Google, nego naša aplikacija samo govori je li netko u blizini čime smo
sigurnost stavili na prvo mjesto. Aplikacija je jedinstvena i po tome što korisnici mogu prihvatiti ili odbiti poziv, a da pritom ne mora nužno otkriti svoju lokaciju, tvrdi pobjednik ovogodišnje Ideje godine.

Istaknuo je kako je sam radio na ideji, a da mu je mentor Korać najviše pomogao kako da ideju što bolje prezentira te u tehnološkom smislu, jer mu u školi predaje stručne predmete.

In My Wave je osmišljen tako da korisnicima na osnovu lokacije možete slati personalizirane oglase. Primjerice, ako se korisnik nalazi u blizini nekog kafića, može dobiti oglas kako može u istome popiti piće uz popust od 50 posto. Perić tvrdi da se na taj način ostvaruje obostrana korist – jedni zarađuju, a drugi dobivaju ponude i informacije.

Kako kaže, s ovom idejom cilja na globalno tržište, a njegov proizvod će biti besplatna jer sve manje korisnika želi plaćati aplikacije. Potonje je potkrijepio istraživanjem u kojemu je doznao da je u zadnjih godinu dana pala kupnja aplikacija za 75 posto, u odnosu na prijašnje razdoblje.