Pretraga

Savjet stručnjaka: Najbolji automobil za srednjoškolca

A- A+

Stari moj, računao sam danas, ako krenem u autoškolu počekom ljeta, ako mi starci ulete s parama, ako zaradim dio para preko ljeta, ako mi nešto para da tetka iz Njemačke, ako dobim na kladi – e onda na rođendan idem u HAK izvadit vozačku. Ma sigurno ste vodili ili bar čuli ovakav razgovor. Joj, samo da mi je sjesti u auto. Tri frenda, dobra glazba, ja za volanom i idemo, pa makar i na kavu na kvartu. Nije ni važno ako mama ima Fiat Uno iz 1989., ma frende, i da ima trokolicu s 15 konja, samo da se vozi. 

Ukoliko vam se poklope sve zvijezde, svi parovi na kladionici i sve posjete bogate rodbine, te nakon skupe vozačke ostane još koja kuna ili euro, onda je ovo pravi članak za vas. Srednja.hr se potrudila i sastavila listu auta koji bi mogli biti pristupačni za takvu kategoriju srednjoškolaca.

NESLOMLJIVI – Jugo Zastava

Kladim se da ne znate da je u susjednoj nam Srbiji Jugo sa kraja 80-tih godina jedan od najcjenjenijih auta. Možda ste pomislili da je to zbog sigurnost, ubrzanja ili dizajna ove legende, no prevarili biste se. Jugo iz 1989., poslovično najkvalitetniji u seriji, se prodaje preko granice za oko 2000 eura, dok kod nas primjerak ove legende se može naći već za 200 eura. Razlog navale na Jugo je prilično jednostavan. Naime svako smetlište od Vardara pa do Triglava ima bar 15 raspadnutih „jugića“ u svojem inventaru, te se svaki rezervni dio tog auta, od pepeljare, pa do hladnjaka ili osovine  može naći za cijenu jednih velikih čevapa. Ne bi se začudili kada bi se netko javio tko je uspio složiti Jugo samo od rezervnih dijelova, za 1000 eura. 

Ukoliko vam se sviđa bezvremenski dizajn, tehnička jednostavnost, te spartanska unutrašnjost Jugo Zastava, te ste dobro upućeni u lokacije smetlišta i odlagališta glomaznog otpada, onda je ovo auto za vas. 

OPCIJA ZA VELIKU EKIPU – VW Trasporter

Pazi ovakvu situaciju. Recimo da si srednjoškolac u Ruđeru, Tesli ili nekoj sličnoj tehničkoj školi, imaš prejaku ekipu, par vas ima vozačku, a među sobom bi valjda skupili dosta znanja da popravite neki jednostavniji motor. Rješenje se samo pojavljuje. Svako da nešto para i zajedno skupite za VW Transporter. Ova legenda zapravo svoju popularnost može i zahvaliti hordama mladih koji su je koristili za lude provode po cijelom svijetu. Uz malo sreće našao bi se kakav Transporter i već za 2500 eura. 

Minus ove opcije. Prostrani prtljažnik se lako transformira i u udoban ležaj, a ako si kupio auto sa još pet prijatelja, kako se dogovoriti tko baš večeras testira te jedinstvene opcije, sa malom iz 3.C.  

FURGON – VW Caddy, Citroen Berlingo, Fiat Doblo…

Furgon je dostavno vozilo napravljeno na osnovi osobnog automobila. Najčešće je bijele boje, ima često limove umjesto zadnjih stakala, te ih zapravo nitko ne primjećuje. Ove, na prvi pogled, negativnosti se zapravo super odražavaju na prvu od prednosti ove vrste vozila – cijena. Onaj koji prodaje furgon zna da ga ima ograničeno tržište, te se cijene ovih automobila uvijek bar 20 posto niže od cijena istih tih vozila u varijanti klasičnog osobnog automobila. Npr. Opel Astra Furgon stara oko desetak godina se može naći već za oko 2000 eura. 

Osim niže cijene tu su još neki aduti. Ogroman prostor iza može poslužiti kao ležaj u trenucima kad se želite malo podružiti sa nekom „prijateljicom“, ili za spavanje kad vas stari istjera iz stana nakon što ste mu ukrali 2000 eura za ovu hrpu lima. Dalje, velika bijela ogromna površina tvojeg furgona može biti savršena inspiracije za prijatelja koji crta grafite. Bijelo pače se lako pretvori u sređenog labuda. 

ŠMINKA – Mini Moris

Kad napišemo Mini ne mislimo na malog BMW-a koji se kotrlja ulicama veće nekih 10 godina, nego na britansku legendu koja je sa nama od 1959. godine. Ovaj pobjednik Monte Carlo Rallya u tri navrata ima muda na izvoz. Beatlesi, Mick Jagger, Bernie Eccleston samo su neki od pripadnika ogromnog Mini fan kluba. No takav pedigre dolazi uz cijenu. Ni olupina nije jeftina, dijelova na našim prostorima nema, a mehaničara koji se razumiju u restauraciju isto ima samo par. No, oni koji voze Mini kažu da je to način života. Ako je zaista tako, onda se možda i isplati dat koji euro više. 

JURILICA – Suzuki Swift GTI

Prije par godina Suzuki je nakon preeeeeduuuugo vremena napokon izbacio novi auto. Suzuki Swift, koji danas možete kupiti novi u autosalonu, imao je djeda koje je i dan danas na jako dobrom glasu. Stari Suzuki Swift, koji je svoje najbolje dane vidio početkom 90-tih je imao verziju GTI, koja je napravila reputaciju kao pouzdan, okretan i brz autić. Malo je starog Swifta već pregazilo vrijeme, a i unuk je došao, pa se može naći solidno očuvani već za nekih 2000 eura. Problem je s ovakvim autima što ih prijašnji vlasnici nisu baš štedjeli, no nitko ne kaže da se ne može vama posrećiti pa naletite na neki restaurirani ili možda je neka baka negdje kupila GTI jer joj se svidio sportski dizajn pa bi ga sad prodala nakon prijeđenih 15 tisuća kilometara. Kako da ne… 

CHUCK NORRIS – Lada Niva

Uloga božanstva na našoj maloj listi bezrezervno pripada Ladi Nivi. Ako se nas pita, ovaj auto kao da je stvoren za srednjoškolce. Kako bi dokazali nadmoć Lade usporedit ćemo je s ostalim autima s liste. 

Jugo ima jeftine dijelove, ali pošto u Ladu mogu ići dijelovi svih traktora, kamiona, bušilica i kosilica mislimo da je Niva u prednosti.

Furgon je opcija s kojom se dobiva noviji auto za manje novaca, a i velika mu je iskoristivost, no u usporedbi sa Nivom, sve pada u vodu. Nova Niva košta oko 7000 eura, a stare se mogu naći već za 500 eura. Ušteda je još veća ako se ugradi plin u Nivu, a to može napraviti za par tisuća kuna i ovlašteni distributer Lade. 

Niva se ne srami ni pred Minijem. Lada suvereno pokorava šume i polja od 1977. godine, te se za razliku od „malog“ Minija još uvijek proizvodi i dobro prodaje. Mnoge vojske i policijske snage svijeta koriste Ladu Nivu zbog terenskih sposobnosti i pouzdanosti. 

Evo došli smo i do Swifta. Već se pitate: „Što će sad izmislit, i ja znam da Lada ne ide preko 120 km/h“. Da, upravo je u tom stvar. Tata i Mama će uvijek radije dat koju kunu za auto koji ubrzava do 100 oko 15 minuta i izgleda kao omanji ruski tenk, nego za neki mali bolid sa kojim ćete se omotat oko prvog semafora. 

Prava usporedba sa Transporterom nije nažalost moguća pošto na hrvatskom tržištu nema „produžene“ Lade Nive sa četvero vrata, no da je dostupna i VW bi šaptom pao.