Pretraga

Srednjoškolci iz Zadra preradili benzinski u električni automobil

A- A+

Učenici tri smjera Strukovne škole Vice Vlatkovića iz Zadra preradili su benzinski automobil u električni. Od lokalne auto kuće dobili su na poklon Peugeota 106, kojeg su njih desetak na čelu s mentorom Antom Ivancom pretvorili u vozilo koje se pokreće potpuno na električni pogon. Konkretni radovi trajali su oko tri mjeseca, a u izradu je uloženo preko 50 tisuća kuna. Prerađeni Peugeot s jednim punjenjem može preći 100 kilometara, a troškovi tolike putanje su između 10 i 15 kuna, što znači da je obzirom na cijene benzina ovaj automobil svakako i ekonomski isplativ.

Desetak učenika Strukovne škole Vice Vlatković iz Zadra preradili su benzinski automobil u vozilo koje se u potpunosti pokreće na električni pogon. Za pothvat im je trebalo oko tri mjeseca. Naime od lokalne auto kuće dobili su Peugeot 106, kojeg su pod mentorstvom profesora elektronike i računalstva Ante Ivanca napravili automobilom budućnosti. Jednim punjenjem automobil može preći 100 kilometara, a troškovi za ovu udaljenost su između 10 i 15 kuna, što ga čine vrlo financijski isplativim.

Izdvojeni članak

Pet srednjih škola radi na stvaranju solarnog električnog automobila

Automobil ima mogućnost regenerativnog punjenja

– Sjajna stvar kod ovog automobila je i što se primjerice na nizbrdici motor pretvara u generator, odnosno potrošač energije se pretvara u punjač, čime se dodatno povećava ionako isplativa energetska učinkovitost, rekao nam je profesor Ante Ivanac.

Na automobil je spojeno 24 baterije snage 3,3 Volta u seriju. Ukupna snaga baterija je 90 ampera na sat, pa je autonomija automobila nakon što je potpuno napunjen 100 kilometara. Na školskom poligonu članovi ove škole uspjeli su postići brzinu 50 kilometara na sat, iako po proračunima može doseći i 80 km/h.

Izdvojeni članak

Savjet stručnjaka: Najbolji automobil za srednjoškolca

U planu osnaživanje snage i izdržljivosti automobila

Troškovi prerade automobila iznosili su preko 50 tisuća kuna, međutim svi dijelovi su kupljeni potpuno novi, tako da su uz polovne mogli biti kudikamo niži. Učenici su izdvajali po nekoliko sati tjedno za vrijeme tromjesečne prerade.

– Radove su u potpunosti obavljali učenici smjerova autolimar, elektromehaničar te automehatroničar. Moram naglasiti da smo smjer automehatroničar prvi pokrenuli u Hrvatskoj i to po njemačkim nastavnim principima. Budući da danas svi automobili sadrže u glavnini elektronske sklopove, a samo dijelom mehaničke, javila se potreba za ovim smjerom, koji je spoj automehaničarskog i autoelektričarskog, naglašava mentor Ivanac.

Dodao je i da imaju u planu automobil dodatno razraditi stavljanjem baterija jače snage, čime bi se autonomija povećala. Punjenje se inače obavlja uključivanjem u običnu kućnu utičnicu.

Trenutno je automobil izložen ispred Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, gdje sudjeluje na Državnoj smotri iz elektrotehnike i računarstva, na kojoj sudjeluju učenici iz 34 strukovne srednje škole iz Hrvatske.